Senaste filmen du såg

Sida 18 av 18
2020-02-12 16:27

Midsommar. Stundtals extremt obehaglig, stundtals ganska "meh", ofta lite rolig också, framförallt för att det är roligt att se sverige porträtteras på samma sätt som amerikanska södern etc. brukar göras i skräck. Allt blir så härligt orimligt och konstigt.

2020-02-13 22:10

Frozen 2 5/5

Helt underbar! Grät genom stora delar av filmen, kommer se om den många gånger!
Ingen annan animerad film är lika snyggt gjord än.

Hoppas i nästa film de gör en crossover med Tangled och de går till strid tillsammans eller mot varandra!

2020-02-13 22:33

Harmonica - En hämnare + en liten flaska bourbon

2020-02-13 23:04

En av mina absoluta favorit filmer, filmen som jag allt har svårt att stava till av nån anledning.

The Frighteners:

2020-02-14 12:16

Jojo Rabbit - 5/10
Little Women - 8/10
Once Upon a Time... in Hollywood - 5/10
The Irishman - 8/10
1917 - 6/10
Joker - 6/10
Parasite - 7/10
Eli - 3/10
In the Tall Grass - 6/10
The Perfection - 5.5/10
Velvet Buzzsaw - 2/10

Först låg fokus på att se de filmer som var nominerade för "Best Picture" på Oscarsgalan (hade sett Ford v Ferrari och Marriage Story långt innan dessa) och nu ligger istället fokus på att se de som var nominerade för olika priser på Chainsaw Awards, vilket är skräckfilmernas "motsvarighet" (bra mycket mindre skala och utan någon ceremony på så sätt) till Oscarsgalan.

2020-02-14 16:37

Ja varför inte, kan passa på att bjuda på betyg på de "bästa film"-nominerade rullarna jag med nu när jag sett alla.

Ford v Ferrari - 7/10
The Irishman - 6/10
Once Upon a Time... in Hollywood - 7/10
Marriage Story - 5/10
1917 - 6/10
Jojo Rabbit - 6/10
Joker - 7/10
Little Women - 8/10
Parasite - 6/10

Personligen hade jag utsett Little Women till vinnare (av de nominerade). Verkligen inte något jag hade trott på förhand då Greta Gerwigs förra film, Lady Bird, inte alls föll mig i smaken.

2020-02-15 09:22

Jäkligt sen till partyt, men såg äntligen The Hateful Eight. Bra rulle. Även om storyn inte var fenomenal och "twistsen" inte tillförde något speciellt så var cinematografin, karaktärer, skådespeleri och dialog mestadels väldigt trevlig. Den kunde kännas lite utdragen ibland och slutet var so-so samt en del ytlig(men ändå subtil) 'samhällsvänsterliberaltjafs'.
Det sakta tempot jag läser folk klagar på tyckte jag personligen inte var några problem, snarare tillförde till charmen i filmen.

Måste även nämna att musiken var väldigt trevlig från Ennio Morricone.

Skulle nog ge den 7/10

Isle of Dogs

Riktigt bra stop motion animerad film, med fantasirikt berättande. Handlar om en japansk dystopisk framtid där myndigheterna deporterar alla hundar till en skräpö utanför stadens kust. En dag letar en pojke sig till ön för att leta rätt på sin bäste vän.

Tycker nog det visuella är stjärnan här. Man gör riktigt roliga saker med mediet, kompositionen av scener till exempel. Även att låta berättelsen berättas av hundarna på engelska, medan människorna pratar japanska, där bara viss dialog översätts av en översättare eller en utbytesstudent (bägge är karaktärer i filmen) tyckte jag var ett kul grepp.

igår 08:02

Gattaca 10/10

Bara älskar den filmen av någon anledning. Trovärdig framtida samhällsutveckling.

Sida 18 av 18