Senaste filmen du såg

Medlem
Senaste filmen du såg

Som rubriken lyder. Vilken film såg ni senast, och vad tyckte ni om den?

Mom and Dad
Föräldrar över hela stan börjar plötsligt mörda sina barn. Selma Blair och Nicolas Cage spelar föräldrarna och Cage är precis så galen och överspelande som han alltid är, men det känns som han lyckas hålla det på en lagom nivå. Utgivaren kallar det för en thriller, enligt genren på Bluray-omslaget, men jag skulle snarare säga att det drar mot en svart komedi för det handlar aldrig om någon tät spänning utan snarare så skrattar man åt det galna i scenerna. Överlag en ganska kul film när man ser den, men kanske inget man minns om en vecka.

Medlem

Polisskolan 4: Kvarterspatrullen.. enough said.

Ambassadör
League of Legends

Kollade på 'Margin Call' igår. En film som följer ett gäng personer på en investmentbank under ett dygn innan ekonomiska krisen 2008. Med en stark uppslutning av skådespelare med bland annat Zachary Quinto (Spock från de nya Star Trek-filmerna.), Kevin Spacey och Demi Moore.

Skådespelarna gör det mycket bra och skapar en thriller-liknande film i en annorlunda miljö. Filmen är skriven och regisserad av J.C. Chandor som är en regissör jag endast nyligen fått upp ögonen för. Jag är väldigt imponerad av manuset som med seriositet och tajta repliker ger en spännande och moralisk resa genom finansvärlden och hur den tog in Amerika in i krisen. Filmen är hans första långfilm och han nominerades till en Oscar för manuset.

Filmen når inte riktigt upp till hans senaste film A Most Violent Year (2014) men en mycket stabil och sofistikerad filmupplevelse. Det märks att det inte är en rutinerad regissör men det välskrivna manuset och skådespelarna leder det ändå till en svag 7/10.

Medlem

Avslutade precis Femte Elementet för femtielfte gången... fortfarande lika bra


signatur

Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor, snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
Nalle Puh

Releasehästryttare

Svarta pantern

Fattar inte varför det är den högst rankade marvel filmen, den va ju grymt medioker.

Medlem

Sicario för andra gången häromdagen.
Egentligen en ganska typisk amerikansk actionthriller men det är något med den som fått mig att fastna mer än de flesta liknande filmer, kanske det superba ljudspåret eller i överlag väldigt bra skådespelarinsatser.
Men jag gillar den skarp!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Deadpool 2.

Sjuk film där Ryan Reynolds verkar haft väldigt mycket inflytande på innehållet. Då han verkar helt galen så är filmen likaså. Actionfilm helt klart, skapligt grov humor och många sjuka grejer.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Skrivet av Devan:

Svarta pantern

Fattar inte varför det är den högst rankade marvel filmen, den va ju grymt medioker.

Jag måste hålla med. Jag somnade flera gånger. Den var seg och karaktärerna var lika tunna
som lasagneplattor från Barilla.

Michael B. Jordan är lika bra skådespelare som Steven Segal.

Hans: "Wazup" mot slutet av filmen var helt malplacerat.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av Soulless:

Sicario för andra gången häromdagen.
Egentligen en ganska typisk amerikansk actionthriller men det är något med den som fått mig att fastna mer än de flesta liknande filmer, kanske det superba ljudspåret eller i överlag väldigt bra skådespelarinsatser.
Men jag gillar den skarp!

Regissören är ju grym, det kan ju vara det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Gringo (2018)
Smårolig film, duger till en kväll när man vill se något lättsmält

Den of Thieves

Uppbyggnanden är lite småseg men actionscenerna är fenomenala.
Lite "The Heat" över det hela. Typ snarlik slutscen osv.

Avstängd

@Soulless: Det är något med sista scenen där drogbaronen säger till mördaren:

"Inte inför mina barn", mördaren "tar bort" barnen...

Medlem

The Mummy från 1999. Trevlig matiné.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av xtrem11:

@Soulless: Det är något med sista scenen där drogbaronen säger till mördaren:

"Inte inför mina barn", mördaren "tar bort" barnen...

Oh ja!

Fruktansvärt kall scen på slutet, och han väntar en liten stund efter han avrättat familjen så att drogbaronen ska hinna ta in vad som hänt...

Det är en extremt snygg film.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

The Mummy från 1999. Trevlig matiné.

Jag älskar den filmen! Hade inget till övers för uppföljarna men den första var riktigt charmig!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Sicario för andra gången häromdagen.
Egentligen en ganska typisk amerikansk actionthriller men det är något med den som fått mig att fastna mer än de flesta liknande filmer, kanske det superba ljudspåret eller i överlag väldigt bra skådespelarinsatser.
Men jag gillar den skarp!

Jag tyckte också Sicario var riktigt bra.

Moderator | Testpilot

Hemma så var det faktiskt Doctor Strange och senaste Thor rullen i 1.5 hastighet. Rusade igenom dem så jag var redo för Infinity War.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Devan:

Svarta pantern

Fattar inte varför det är den högst rankade marvel filmen, den va ju grymt medioker.

Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag måste hålla med. Jag somnade flera gånger. Den var seg och karaktärerna var lika tunna
som lasagneplattor från Barilla.

Michael B. Jordan är lika bra skådespelare som Steven Segal.

Hans: "Wazup" mot slutet av filmen var helt malplacerat.

Håller med er fullständigt. En högst medioker action-rulle som ärligt talat var ganska tråkig.

Skulle vara intressant att höra någon berätta varför den är "så bra", vilket den enligt betygen ju ska vara.
Eller så är det helt enkelt inte en film i min smak. Dock så gillar jag ju flera av de andra filmerna i MCU.

Medlem

Såg igår Dario Argento Suspiria eller vad vi i Sverige kallar den "flykten från helvetet" var riktigt snyggt gjord. Definitivt sevärd då den har en ganska unik ton genom hela filmen. Kan dock inte hitta någon version med italienskt tal då engelska verkar vara dubbat? Tyckte jag läste någonstans att originalen på italienska blev förstörda i en brand.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Ambassadör
League of Legends

@Guybrush82, @Walter S.A. Iego, @Devan:

Håller med er om att det var en medioker film. Och specialeffekterna var urusla. Speciellt i slutet av filmen. Har hört att de har uppdaterat specialeffekterna till hem/stream-releasen.

Jag är en långtidslyssnar av Double Toasted som verkligen älskade filmen med en syn jag kan förstå. Här är recensionen (dom är ganska grova i mun, som varning)
https://www.youtube.com/watch?v=FT6XXVjbKDo

Medlem

Father Figures

Ed Helms och Owen Wilson är tvillingar som letar efter sin pappa. Fruktansvärd film, ett riktigt sömnpiller. Inte ett enda skämt som roade mig. Undvik.

Medlem

Av ren tristess satt jag och tittade på Star Trek V: The final frontier.

Vilken dynga. 3.6 av 10.
Undvik.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Releasehästryttare

@Akronym: Såg first contact för första gången för ca 2 månaders sen, helt fantastisk, se den om du gillar star trek och inte sett den innan!

Medlem

@Devan: Har sett alla TNG filmerna faktiskt. Och ja, jag upplevde samtliga av dem som mycket bättre än TOS dyngan jag såg idag. Men tack ändå för tipset.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Law Abiding Citizen (2009) https://www.imdb.com/title/tt1197624/?ref_=nv_sr_1

7/10 tills sista halvtimmen då filmen blir science fiction och droppar ner till 4/10.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Arrival, helt ok sci-fi, ger den 3,2 av 5.

Medlem

Såg "Deadpool 2" i veckan. Underhållningsvärde: 10/10

Medlem

Såg Deadpool 2 tidigare idag. Rekommenderas starkt om man gillade föregångaren, även om jag anser att den första var bättre än denna. Tvåan hade däremot en djupare handling än den första, vilket självklart är ett starkt plus.

Det som gjorde den första så bra för min del var hur fräsch och nyskapande den var jämfört med alla andra superhjälte-filmer som sprutas ut på en daglig basis. Den vulgära humorn och de medvetna blinkningarna till publiken var ju strålande.

Inför tvåan, om man sett den första, så vet man ju lite vad man ger sig in på och det blir inte detsamma överraskande effekt.

Quake-konnässsör

Event Horizon

Medlem

Above the Law, jag har sett den 100+1 ggr typ, men jag ligger också på en helt annan nivå än andra. Kanske inte @Fr0gg0. dock.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Three bilboards outside Ebbing, Missouri

Riktigt bra drama. En av mina personliga favoritskådisar Woody Harrelson är med, så det blir ett extra högt betyg, tack vare honom. Se den, det är en order!

Skriv svar