Recension – Detroit: Become Human är mänskligt

Robot
Recension – Detroit: Become Human är mänskligt

David Cage gör ett spel om androider men framför allt ett spel om att vara människa.

#detroit-become-human, #playstation-4, #quantic-dream


Medlem

Varit intresserad av detta men hört nu att de ca 10 timmar långt.

Redaktör
Ponny

@Busko: Stämmer mycket bra det. Lagom tycker jag för den här berättelsen (bra omspelningsvärde också), men fattar såklart om man vill ha mer.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Busko:

Varit intresserad av detta men hört nu att de ca 10 timmar långt.

Har varit och är fortfarande jäkligt intresserad av denna titel. Kommer lätt shoppa det imorgon men visst hade det inte skadat med några timmar till. Nu första bästa vägen till GameStop.... nejdå men det blir till Media Markt då de ALLTID är minst 100 spänn billigare.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Har varit och är fortfarande jäkligt intresserad av denna titel. Kommer lätt shoppa det imorgon men visst hade det inte skadat med några timmar till. Nu första bästa vägen till GemeStop.... nejdå men det blir till Media Markt då de ALLTID är minst 100 spänn billigare.

Ja, det lär väl kosta 799kr på Gamestop vid releasen.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Lutar åt ett köp på detta! Har missat tidigare titlar i "serien" och jag tror att detta kan vara lösningen på min spelkramp. Mer av en interaktiv film än ett fullblodat spel-spel.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Lutar åt ett köp på detta! Har missat tidigare titlar i "serien" och jag tror att detta kan vara lösningen på min spelkramp. Mer av en interaktiv film än ett fullblodat spel-spel.

Heavy Rain är riktigt bra, tycker jag. Fahrenheit är nog bäst, men det börjar bli väldigt gammalt.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Ja, det lär väl kosta 799kr på Gamestop vid releasen.

Och då är det begagnat.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Dreijer:

Heavy Rain är riktigt bra, tycker jag. Fahrenheit är nog bäst, men det börjar bli väldigt gammalt.

Jag fick feeling efter detta och sparkade igång Fahrenheit (finns ju på PS4 nu). Gammalt, javisst, men det har något särskilt.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny

@Gustav Höglund: Do it! Och passa på att "o-missa" de andra också. De är rafflande och avslappnande på samma gång (lite kluven till Beyond dock, men andra gillar det!). Ibland vill jag ha extremt speliga spel, men ibland är det najs med sådana som mest sveper med en.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Men herregud jag älskar historia och hur vågar dom! Dom har ju kvinnliga cyborgs och...

Oj förlåt fel tråd. Hur kommer jag till BF5?

Medlem

Någon som har sett de för billigare än 599 ?
Annars får de bli Webhallen på hemvägen kanske

Medlem
Skrivet av Busko:

Någon som har sett de för billigare än 599 ?
Annars får de bli Webhallen på hemvägen kanske

579 spänn på Elgiganten, ska in och köpa det innan jobb imorgon.


signatur

Nerd 4 life, yo.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

@Govein: Haha!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Nice låter som ett bra spel men kanske i kortaste laget.. eller så är det inte så kort. Heavy Rain kändes ganska långt men det kanske det inte var haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

60 kronor timmen

Medlem

Härligt! Jag har sett fram emot detta spel länge, men blir inte ett direkt köp, känns mer som ett perfekt höst spel.

Redaktör
Ponny

@B-itta: Jag säger inte emot dig: mycket höstregn i spelet är det!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

@Andy Hexagon:
Elgiganten sänkte priset på både Monster hunter world och God of war till 499 kr på releasedagen. Så värt att ha lite koll imorgon om man är sugen och har nära till en butik.

Avstängd

Går det att köra 2 player som i Beyond two souls?

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

@B-itta: Jag säger inte emot dig: mycket höstregn i spelet är det!

Hah, klassiskt Quantic Dream...

Medlem

Jag var inget fan av Beyond.. tyckte det kändes mer som en tech demo än spel och storyn kändes hafsig i det spelet.
Heavy Rain däremot gillade jag skarpt så det här ska bli intressant och spela lite längre fram när jag tagit mig igenom min ps4 backlog haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Är det bara jag som stör mig på att robotarna i spelet inte följer robotikens lagar? Spelet känns helt efterblivet och inte trovärdigt för 5 öre.

Medlem
Skrivet av Halvars90:

Är det bara jag som stör mig på att robotarna i spelet inte följer robotikens lagar? Spelet känns helt efterblivet och inte trovärdigt för 5 öre.

Va?! Känns inte ett verk av fiktion inte trovärdigt och som att det tänjer på lite "regler" som existerar?

Medlem
Skrivet av Ghan:

Va?! Känns inte ett verk av fiktion inte trovärdigt och som att det tänjer på lite "regler" som existerar?

Ett bra verk ska kännas trovärdigt. Det gör inte det här spelet ett så bra jobb med...

Medlem
Skrivet av Busko:

Varit intresserad av detta men hört nu att de ca 10 timmar långt.

Skrivet av Fredrik Eriksson:

@Busko: Stämmer mycket bra det. Lagom tycker jag för den här berättelsen (bra omspelningsvärde också), men fattar såklart om man vill ha mer.

Detta låter helt perfekt för mig. 10 timmar räcker i typ 1 månad för mig. #småbarnsförälder

Medlem

@Halvars90: varför skulle de följa Asimovs robotlagar? De är något Asimov kom på i sina scifi-historier, inget som alla andra måste använda.

Medlem
Skrivet av Halvars90:

Ett bra verk ska kännas trovärdigt. Det gör inte det här spelet ett så bra jobb med...

På vilket sätt skulle det här spelet bli mer trovärdigt av att de använder Asimovs lagar? De lagarna har seriösa AI-utvecklare förkastat sedan länge, och Asimovs egna verk, såväl som andra författares verk, handlar ofta om hur lagarna brister. Med andra ord, de lagarna fungerar inte. Så det blir väl mer trovärdigt om de inte applicerar de i spelet?

Medlem

Väljer man själv vilken av androiderna man vill spela, eller väljer spelet "vems tur" det är?
10 timmar för 3 olika historier låter ju lite i minsta laget?

Redaktör
Ponny

@DeFeCT: Spelet väljer och tio timmar var lagom för min del. Historierna har ju med varandra att göra, mer eller mindre, så 3,20 per historia fungerade alldeles utmärkt hos mig.


signatur

En Bamseponny av folket

12
Skriv svar