No Man's Sky får multiplayer i sommar

Robot
No Man's Sky får multiplayer i sommar
Medlem

Ha! Det tror jag på när jag ser det för inte f_n tror jag på hans ord längre.

Releasehästryttare

@MrPeters:

+1

Om de hade Börjat på nästa spel när No man's sky skeppades så hade det varit klara med sitt nästa spel nu, men i stället försöker de "rädda face" med att patcha skiten.

Medlem

Nästan värt att testa det när Next släpps...

Medlem

@Devan: Damned if I do, damned if I don't. Är det bättre att göra en EA och bara dumpa spelet för att göra ett nytt?

Självklart så var spelet en besvikelse vid releasen men jag tycker att spelet bara blivit bättre o bättre sen dess. Spelade det senast igår och ser framemot Next.

Sen hade jag kanske inte köpt det på releasedagen för Xbox

eld
Medlem
Skrivet av MrPeters:

Ha! Det tror jag på när jag ser det för inte f_n tror jag på hans ord längre.

Vad är poängen att vara bitter över en studio som fortsätter mata spelet med updates för att det ska nå upp till förhoppningarna folk hade och spelet som lovades en gång i tiden?

Andra studios hade tagit pengarna, avslutat utvecklingen och hittat på något nytt.

Medlem

Jag har spelet sedan day one och behöver inte multiplayer för att njuta av spelets fulla potential. Dock är det inget negativt med det, kan vara kul att spela tillsammans med polaren!

Det har ju ryktats om att NEXT skulle innehålla multiplayer på (riktigt) och annat intressant.

Spelet som det är idag är mycket bra jämfört med release, som då var helt okej då också enligt mig. Jag har njutit av varenda timme och fortfarande sedan release, men jag är väl en av få här som tycker att No Man's Sky har varit bra sedan day one? Som jag har sagt i liknande trådar här på FZ så var jag nöjd med spelet som det var när det skeppades. Jag kollade inte upp så mycket om spelet innan release utan ville starta spelet på ett blankt papper.

Ni som har No Man's Sky som inte spelat det på ett bra tag så skulle jag rekommendera att ge det en andra chans, då det har hänt mycket sedan release.

o7


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Alldeles för sent ute.

Medlem

@eld: Jag har absolut inget emot att de uppdaterar spelet, det är jättebra att de gör det men senaste gången han sa att spelet skulle ha multiplayer (Vilket han sa för 3.5 år sen) resulterade det i noll koppling till multiplayer utöver databasen. Så jag är inte bitter över att de uppdaterar för det är jättebra att de jobbar vidare på spelet, jag är bitter över hur de agerade kring de delarna av spelet som de lovade oss men som inte existerade vid releasen.

Medlem

Någon som bryr sig vid det här laget?:D

Medlem
Skrivet av MrPeters:

@eld: ...jag är bitter över hur de agerade kring de delarna av spelet som de lovade oss men som inte existerade vid releasen

Vad var det de lovade förutom "multiplayer"?
Har dålig koll på detta då jag aldrig läste vad spelet skulle innehålla innan release. Jag ville få en överraskning när det skulle komma ut så jag läste aldrig dessa saker. Jag drog det åt sidan och ville uppleva No Man's Sky som ett blankt papper, som jag nämner ovan.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem
Skrivet av Devan:

@MrPeters:

+1

Om de hade Börjat på nästa spel när No man's sky skeppades så hade det varit klara med sitt nästa spel nu, men i stället försöker de "rädda face" med att patcha skiten.

Det är väl bättre att de åtgärdar spelet som folk blev missnöjda med i stället för att släppa ett nytt spel med noll förtroende? De stora uppdateringarna som de har släppt har förbättrat spelet oerhört mycket, vilket har höjt förtroendet. Många utvecklare hade inte brytt sig om att fixa ett spel som fått så mycket negativ kritik som No Man's Sky fick. Titta exempelvis på EA, ett av världens största spelbolag, som övergav Mass Effect: Andromeda när det fortfarande finns så mycket kvar att fixa.

Jag blir inte förvånad om NMS kommer bli väldigt populärt bland streamers när Next-uppdateringen släpps. För i grunden så är det ett ganska roligt spel. Det är bara det att det blir långtråkigt och ensamt efter ett tag. Men nu när man kan bygga baser, äga stora fraktskepp m.m. så kommer multiplayer helt klart tillföra en hel del.

Gen
Medlem
Skrivet av eld:

Vad är poängen att vara bitter över en studio som fortsätter mata spelet med updates för att det ska nå upp till förhoppningarna folk hade och spelet som lovades en gång i tiden?

Andra studios hade tagit pengarna, avslutat utvecklingen och hittat på något nytt.

Även om du har rätt så rättfärdigar det inte beslutet om att släppa ett spel nästan utan content som knappt innehöll något av det som utlovades från början. Tittar man på steam statistics verkar ju förbättringarna inte ha någon stor verkan på antalet spelare. Visserligen fick sig spelarantalet ett hopp i Augusti 2017 när patch 1.3 släpptes men annars är det ju inget poppis spel direkt.

Men visst, coolt att de fortsätter förbättra spelet även om knappt någon spelar det.

Medlem

@DitroX: Förvånansvärt mycket egentligen. Höll inte så oerhört mycket koll under spelets utveckling men allt eftersom kom fler och fler saker upp som inte var med. Reddit har en fin liten lista på saker som saknades ^^

https://www.reddit.com/r/Games/comments/4y1h9i/wheres_the_no_...

Kort sagt är det väldigt många småsaker och några stora som t.ex. att planeter i nuläget är mer statiska entiteter, skepp kan inte skräddarsys, factions är inte så utförliga som sades och resurser blev simplifierade.

Medlem

@MrPeters: Okej! Det var inget som jag tyckte ”saknades” när det kom, spelet var som det var och jag spelade som jag själv ville. Jag gjorde det till mitt egna äventyr och gillade vad som erbjöds. Självklart är ju spelet bättre idag med dess alla uppdateringar.
#GoHG!


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

@DitroX: Har själv inte testat det då jag tappade intresset ganska snabbt efter allt drama men nice att inte alla blev missnöjda

Medlem

Kommer ju garanterat testa eftersom jag redan testat. Men kan man flyga fritt på planeterna eller är det fortfarande lika omöjligt att dra ner i marken?

Medlem
Skrivet av MrPeters:

@DitroX: Har själv inte testat det då jag tappade intresset ganska snabbt efter allt drama men nice att inte alla blev missnöjda

No Man's Sky is one of the kind, det är ett speciellt spel med speciell känsla. Men om du är osäker på att skaffa det idag så kan du väl vänta till NEXT och se vad du tycker då.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem
Skrivet av aholman:

Kommer ju garanterat testa eftersom jag redan testat. Men kan man flyga fritt på planeterna eller är det fortfarande lika omöjligt att dra ner i marken?

Det har de fixat. Ganska länge sedan. Vet inte när. Fanns dock ett mod "LowFlight" tidigt ute som fixade det.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

@DitroX: Har spekulerat om man ska skaffa No Mans Sky ifall det hamnar på någon trevlig rea för det har ju ändå potential vilket de verkar bygga vidare på

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Det är väl bättre att de åtgärdar spelet som folk blev missnöjda med i stället för att släppa ett nytt spel med noll förtroende? De stora uppdateringarna som de har släppt har förbättrat spelet oerhört mycket, vilket har höjt förtroendet. Många utvecklare hade inte brytt sig om att fixa ett spel som fått så mycket negativ kritik som No Man's Sky fick. Titta exempelvis på EA, ett av världens största spelbolag, som övergav Mass Effect: Andromeda när det fortfarande finns så mycket kvar att fixa.

Jag blir inte förvånad om NMS kommer bli väldigt populärt bland streamers när Next-uppdateringen släpps. För i grunden så är det ett ganska roligt spel. Det är bara det att det blir långtråkigt och ensamt efter ett tag. Men nu när man kan bygga baser, äga stora fraktskepp m.m. så kommer multiplayer helt klart tillföra en hel del.

Kunde nog inte sagt det bättre själv.

1
Skriv svar