Helgdiskussion - Vilket Battlefield är bäst?

Robot
Helgdiskussion - Vilket Battlefield är bäst?

Som bäddat för följdfrågan "vilket behöver en uppföljare?".

#battlefield


Medlem

Själv har jag haft mest kul med BF1. Halvföljt serien sedan BF 1942. Skulle gärna se ett nytt BF 1942.


signatur

I drank what?

Medlem

Battlefield 1942

Battlefield Vietnam

Battlefield: Bad Company 2

Battlefield Heroes bara för att

Medlem

Att flyga helikopter i BF Vietnam var nog seriens höjdpunkt för min del.

Medlem

Bad Company 2!
Är nog det spelet jag haft mest kul med online någonsin .


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Battlefield 2 får min röst, försvann hejdlöst med ungdom när det spelet kom.

1942 var riktigt kul att lana på back in the days. Men jag kan faktiskt känna att jag inte vill ha ett Battlefield ww2 just nu, då blir det bara som att man tog ww2 för att cod gjorde det.

Det Battlefield jag har haft mest kul med var nog BC2, följt av BF3. Tvåan är ju en klassiker också men jag körde aldrig det så ofta.

Så jag säger BC2, däremot så vill jag mer ha ett nytt Vietnam

Medlem

2142 är min favorit sedan 1942 och vietnam.

Medlem

1. Battlefield 1942 / Vietnam
2. Battlefield Bad Company 2
3. Battlefield 3
4. Battlefield 1
Bonus: Battlefield Heroes


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Jag är mer modern och säger BF4, speciellt efter expansionen "Second Assult" som gav oss Caspian Border & Gulf of Oman.

Spelet kantades ju iofs av ganska mycket problem i drygt 8 månader o för vissa lite till...

/Homie


signatur

Sometimes there is a moment as you are awakening
When you become aware of the real world around you
But you are still dreaming.
You may think you can fly but you do better not try.

Medlem

kört Battlefield 1942 mest plus DC addon till den...gillar även Bad Company 2 och just nu är det battlefield 1 som gäller....hoppas på en typ 1943--44 detta år...:)

KoP
Medlem

1942 och Vietnam på den tiden man gillade deathmatch spel. Nu för tiden, inte så mycket.

Medlem

Bad Company 2, alla andra har varit skit enligt mig. Battlefield 1942 var dock roligt på sin tid.

Medlem

Bästa: Battlefield 2
Sämsta: Battlefield 1

Även om Hardline är sämst så räknar jag inte det som ett Battlefield.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Battlefield 2 är för mig tveklöst det bästa.
BF1942 var förvisso först och förtjänar en eloge för detta men BF2 kom med så mycket nytt och nyskapande och hittade en perfekt balans mellan skjuta, förflytta och kartornas storlek (för det mesta) vilket gav ett väldigt taktiskt och strategiskt spel där det var enkelt att arrangera lagarbete. OM man dessutom fick en commander som orkade bry sig så ännu bättre!

Battlefield 2 gav oss även senare modden Project Reality (och idag spelet Squad). PR var helt fantastiskt i sitt simpla utförande av ett väldigt realistiskt spelsätt! (realistiskt så långt en värnpliktsbefriad internetkrigare som jag kan avgöra).

Battlefield 2 håller en helt speciell plats i mitt gejmerminne, det kändes så nytt och så rätt.
Detta tätt följt av det näst bästa battlefield spelet, BF2142, som egentligen inte var annat än BF2 med nytt skinn men också en arsenal av vapen och utrustning som hade sina tydliga roller, och spelsättet Titan som gav ett dynamiskt slagfält som berättade en historia.

BF2142 är ett spel som fullkomligt dryper av atmosfär och story trots att detta endast återges i menyer och laddsekvenser, och spelet helt saknar singleplayer.

Om de vill fokusera mer på singleplayer kampanj så vore 2142 ett perfekt spel att följa upp.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Ännu en röst på Bad Company 2. Vietnam, 1942, 2an och heroes var rätt skoj också.

Medlem

Bad Company 2

Fast det finns inte en snöbolls chans i helvetet att EA kan göra en värdig uppföljare...

Medlem

Bad Company 2 utan tvekan. Oerhört bra gameplay och oerhört bra designade kartor, samtidigt som "Battlefield-kaoset" fortfarande fanns där.

Samt Desert Combat modden till 1942. Fast det är mest bara nostalgi och vad som fick mig att bli inbiten i Battlefield. Jag har aldrig varit ett stort fan för WW2 osv i spel.

Medlem

Har spelat genom alla BF spelen utom Bad Company (konsoll= isch!!).
Som exempel har jag 869h BF3 och 459h i BF4 Hur många timmar jag har i BF42 och BF2 har jag inte en susning om, vet inte om jag vill veta. Tiden fram till releasen av BF3 var det mycket match spelande och var man ute och spelade public, var det på orankade servrar.
Jag skulle gissa på att jag har i runda slängar 3000 h Bf bakom mig (Minst). Men jag har bara 10 h BF1.

BF1 var en riktig besvikelse. Känslan i spelet kan jag närmast beskriva som en svampig grumlig känsla. samma känsla hade jag i Battlefront vars spel känsla jag inte alls gillade.
Sedan det Dice/EA hanterade server community där man betalade för att driva "Officiella " servrar gjorde inte saken bättre.

Vad vill jag se av BF 2018:
Ett ärlig rakt spel utan en mass bling med känslan som fans i BF2, bf3 med det nyskapande från 1942 och Vietnam.
Vilken tids epok spelar inte så stor roll men ett ww2 eller om de tittade på hur Vietnam var skulle jag inte gråta.
Jag vill se ett stöd för e-sport i minst 5vs5 men för att få fram det riktiga BF vill jag att det är 8 vs 8 eller 10 vs 10.
För att detta ska ha en chans måste EA/Dice släppa server modellen de har i BF1

EDIT
Jag gissar att BF2018 kommer att handla om Amerikanska inbördeskriget med en zombie twist:P

Medlem

Bf2 utan tvekan. Skäms på er och inte äns ta med PR i listan då det mer eller mindre var ett standalone och garanterat spelats av fler än dom som lirat hardline.

Medlem

2142 var mitt första Battlefield så det kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta. Bad Company 2 var nog det roligaste, och Battlefield 3 det bästa. Battlefield 4 var en sjuk besvikelse och Battlefield 1 kändes alldeles för orealistiskt för att jag skulle kunna tycka om det. Med det menar jag alla helautomatiska vapen i en konflikt där i verkligheten 99.99% av soldaterna bar ett vanligt segladdat gevär.

Jag hoppas verkligen att nästa Battlefield blandar Bad Company 2s destruction, med Battlefield 3s "feel" och Battlefield 1s grafik.

Medlem

Tror nog BF1942 och BF2 tar delad förstaplats, eller kanske att 1942 har en marginell ledning. På tredjeplats kommer Vietnam, men kanske inte så mycket för att det var jättebra utan mer för att de andra spelen antingen var "same same", eller som i BF2142's fall, inte var lika bra.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

BF2 tar första plats, tätt inpå kommer Bad Company 2.

Medlem

Kan bara instämma i originalet, 1942. Det spelade ingen som helst roll att det var obalanserat och bristen på nymodigheter var en fördel, inte nackdel.

Särskilt med expansionerna var det en så härlig blandning, för öar där man snajpade, småbanor man sprang och körde bil hysteriskt, flygstriderna, landsättningar, köra runt fartygen, ryska raketkastarbilen, stridsvagnsbanan.

Hela poängen var att det var hejdlöst kul, oavsett hur mycket man dog, oavsett om man vann eller förlorade. Visst var det obalanserat, men så är det ju i verkligheten också och återigen, det var KUL, extremt underhållande. Ibland var det nästan mer en fajt mot det egna laget om kontrollen över fordon.

XP, levels, klasser, crafting, "realism", gear... Vill man ha komplext så finns ARMA]I[... BF1942 var grymt för att det var enkelt men med fantastiskt innehåll, genomtänkta banor med en gnutta historisk baktanke och bara fett röj nonstop. Bra ljud, episk temalåt, låg tröskel just för att det var kul och inte alltför tävlingsinriktat & elitistiskt.

Jag tycker så synd om DICE som fastnat i det här träsket rent ut sagt. De gjorde ju så många andra bra spel innan. Flipper, rally, Mirror's edge... De har en fantastisk motor som de borde få leka mer med. Gärna en fet VR-titel som inte går i BF-spåren.

Avstängd

BF2 och BFBC2!!!

Medlem
Medlem

Battlefield 3 och 4
Hoppas verkligen inte nästa BF går längre tillbaks i tiden som vissa tycks tro.

Medlem

Det står mellan BFBC2 och BF3.
BFBC2 har enligt mej bäst bandesign av alla BF spelen med bra förstörelse men lite halvtaskig vapenhantering. Plus att singleplayer kampanjen var väldigt bra. BF3 hade på något sett 50/50 bandesign och vapenhantering, mindre förstörelse men bra design. Bättre vapenhantering än BFBC2. medelmåttig singleplayer kampanjen.
Jag gillar även BF1 men vapen balanseringen är usel och det är väldigt få banor jag gillar.

Medlem

BF2 + moddar samt BF3, 4:an är ok


signatur

Squeeze the trigger...

Medlem

ÄR bäst blir svårt eftersom ÄR innebär att det spelas nu.

VAR så är det BF1942 och väljer någon något annat så kan man inte tvinga dem att ha rätt


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Skriv svar