Skaparen förnekar "spelarraset" för Kingdom Come: Deliverance

Robot
Skaparen förnekar "spelarraset" för Kingdom Come: Deliverance

Påstås ha tappat 95 procent av pc-spelarna.

#kingdom-come-deliverance, #warhorse-studios


Medlem

Vänta nu, 33k spelartopp för skyrim i helgen? But why? Det är ju äldre än min moster!

Medlem

@Troll1: Skyrim kan man spela öm hur många gånger som helst, med hjälp av mods så blir det unikt varje gång.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Hört från flera håll att Steamcharts fungerar lite sådär efter sekretessuppdateringen, skulle inte förvåna mig om utvecklaren har rätt. Är inget mmo så det finns ju inte direkt anledning att ljuga.

Medlem

Inte direkt förvånad.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Ambassadör
Xbox

"Samtidigt kan man fundera på varför Witcher 3 och Skyrim har fler spelare i dagsläget på pc."

Inte så mycket att fundera på. Skyrim har någon form av kult kring sig och dessutom hur mycket moddar som helst som håller det vid liv. The Witcher 3 är världens bästa spel någonsin.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

"Samtidigt kan man fundera på varför Witcher 3 och Skyrim har fler spelare i dagsläget på pc."

Inte så mycket att fundera på. Skyrim har någon form av kult kring sig och dessutom hur mycket moddar som helst som håller det vid liv. The Witcher 3 är världens bästa spel någonsin.

Exakt. Både Skyrim och Witcher 3 är mer öppna och betydligt större dessutom, har man som jag kört igenom Kingdom Come och gjort de flesta av alla sidouppdrag etc. (har ändå kört 93 timmar så inte fy skam direkt) så finns det inte så mycket att göra annat än att ta en lång paus, vänta på patchar och moddar och sen köra igenom det igen om ett par år eller köra uppföljaren när den kommer liksom.

Medlem
Skrivet av Troll1:

Vänta nu, 33k spelartopp för skyrim i helgen? But why? Det är ju äldre än min moster!

Sexmoddar.

Medlem

Väntat på att det ska få ytterligare några patchar. Spelade det i kanske 20 timmar men fastnade på en quest som buggade. Bestämde mig då för att vänta och eventuellt börja om när spelet blivit stabilare.

Medlem

"De har helt fel! Det är inte 3500, det är faktiskt 5000"
Relativt liten skillnad det...

Medlem

Spelade igenom inledningen som var ömsom brilliant, ömsom frustrerande. Sedan slutade jag ironiskt nog när själva open world tog vid. Skall se om jag får ett ryck och sätter mig igen, men nu har jag fastnat i lotro en ny vända och MMORPGs tar som sagt lätt en massa tid.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det är ju inte konstigt, det är ett single player lir utan speciellt mycket mods och dlcs. Jag spenderade 50 jävligt bra timmar i spelet. Men jag rör det inte förrän det kommer en DLC med mer content och mer story. Det är mitt Singleplayer GOTY för mig.

Medlem
Skrivet av B-itta:

"De har helt fel! Det är inte 3500, det är faktiskt 5000"
Relativt liten skillnad det...

ja, bara 70% fler spelare vid 5000 än 3500.

Har inte ens hunnit börja spela det, men ligger i backloggen men relativt högt upp!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Skillnaden mellan 3500-5000 är väl inget att hacka upp sig på? Folk som var intresserad av spelet har klarat det och väntar antagligen på mer DLC eller är klara helt tills nästa del.

Som sagt, inget konstigt i sig men förstår inte den defensiva ställningen från skaparen. Det är inget direkt oförglömligt mästerverk de har skapat som kommer ha Skyrims spelarbas i flera år.

Medlem

@korvmos: nåja 43%. Men din poäng kvarstår det är en ansenlig del.

Medlem

Det är singleplayer, hur tusan kan det ens vara värt att göra en nyhet om "spelar-tappet"? Nu menar jag alltså orginal-artikeln... När man spelat det är man klar. Skyrim är ju som nämns lite av ett fenomen faktiskt, men dock sjuuukt mer öppet kan jag tycka och med massvis av mer omspelbarhet än Kindome Come hade. Dock är nog Kingdome Come ett av de bästa singleplayer spel jag spelat sedan Witcher 3 personligen.... så det hålls sjukt högt upp av mig. Kommer köpa nästa spel direkt!

Medlem

Har slutat spelat för att jag klarade igenom spelet, 110h spenderande. Väntar på chapter 2 eller DLC om det kommer senare.

Medlem

Har inte ens börjat än ju

Medlem

Jag var en av dom som spelade Skyrim i helgen... Har nästan 1000 timmar i det så jag hade gärna spelat något annat, men det fanns inget bättre på marknaden.

Nu spelar jag Star Wars Episode I: Racer. Men när jag är klar med det blir det tillbaka till Skyrim.

Hoppas Bethesda släpper något nytt i år så man kan byta spel.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Går fortfarande och väntar på ett bättre pris... Nu kanske det har betatestats klart snart också.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jag köpte det vid release, men låg fps och mängder med buggar fick mig att lägga det på hyllan efter 6-7 timmar.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Det är klart att spel som Skyrim och Witcher 3 lockar fler spelare eftersom de tilltalar en bredare publik med väldigt simpel och snabb spelmekanik. Kingdom come deliverance kräver ett annat tålamod från de som spelar det.

Medlem

Jävligt grymt spel som jag helt klart kommer att spela igen, men just nu så finns det så mycket annat som ska spelas. Att ett singleplayer-spel tappar spelare är ju heller inte så konstigt.

Medlem

Varför skulle det spela någon roll ens om det var sant? Det är ju endast ett singel player-spel.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

jag skulle spela mer om det inte var för att jag var ledig när det kom under en tid och nötte sönder det totalt tills jag inte hade något kvar att göra typ.

Quake-konnässsör

Spelade, klarade ut det, kommer säkert återvända till det en dag.

FM-guru
F.d. Sisyr

Känns lite som en icke-nyhet.

ELF
Medlem

Hade det varit ett MP spel så hade det varit riktigt surt, men nu är det ju som det sagts ett SP spel. Så inget att direkt hänga upp sig på.
Själv så har jag inte äns installerat det än. Bestämde mig för att avvakta ett par patchar. Snart är det dags.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Jag har inte ens börjat. Ville vänta tills de patchat upp det.

Medlem

Provade Skyrim eftersom det var så himla lovordat... men jag vet inte vad det är som gör det spelet så speciellt? Har verkligen försökt att ta mig en bit in i det, men det tar verkligen emot.

Samma var det med The Witcher. Not my cup of tea... antar jag.

12
Skriv svar