Ny utvecklardagbok för Beyond Good and Evil 2

Robot
Ny utvecklardagbok för Beyond Good and Evil 2
Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Ser fortfarande väldigt WIP:igt ut, men det är nog en bra bit kvar till release.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Wow, de visade verkligen upp det tidigt. Det har gått nästan ett år och det ser ändå sådär otroligt ofärdigt ut. Jag tvivlar inte på att det kommer se bra ut till släpp - kanske till och med riktigt så bra som fansen förtjänar efter så här lång tid - men jag är sååååå emot att visa upp spel sådär tidigt i utvecklingen.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Ercarret:

Wow, de visade verkligen upp det tidigt. Det har gått nästan ett år och det ser ändå sådär otroligt ofärdigt ut. Jag tvivlar inte på att det kommer se bra ut till släpp - kanske till och med riktigt så bra som fansen förtjänar efter så här lång tid - men jag är sååååå emot att visa upp spel sådär tidigt i utvecklingen.

Jag håller med dig, men å andra sidan kan jag tycka att Beyond Good and Evil 2 är ett sådant spel där ibitna fans gott kan få följa utvecklingen från start och veta att spelet lever, med tanke på hur många år de fått gå och vänta på livstecken från serien.

(Med det sagt kommer detta säkert vara allt vi får höra på ett år. Hoppas inte.)


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

@Gustav Höglund: Jag förstår hur du menar, men i så fall hade jag önskat att de var tydligare med att det var approachen de tog. Jag tycker att det är kul att följa exempelvis kickstarterprojekt från början till slut och hade det varit vägen de valde att gå (utan Kickstarter i sig, då) så hade jag diggat det. Men det finns en del stora skillnader mellan de projekten och det här. Dels vet jag från första början vid en Kickstarterkampanj att det kommer att dröja ett bra tag innan spelet kommer, och dels kommer det (vid bra projekt) hyfsat regelbundna uppdateringar så att man faktiskt kan följa med i vad som faktiskt händer i utvecklingen. I det här fallet krämade Ubi på med en massiv trailer som sitt avslutande trumfkort på sin presskonferens, vilket ju brukar vara reserverat för nästa stora spel, och därefter har de knappt sagt ett ljud om vad som händer. När jag förstod hur fasligt tidigt i utvecklingen det trots allt var så skrev jag upp mig för nyhetsbrevet, men jag har inte hört ett pip under det senaste året. Det går inte att förvänta sig att jag ska vara lika fast för BG&E2 som jag är för indiespel vars utveckling jag följer noga, om de samtidigt väljer att på det stora hela vara AAA-hemliga. :/

Medlem

mitt problem är inte utseende mitt problem är vad har det att erbjuda? inte spelat 1an så men är det bara bestiga skepp och rymdskeppstrider?

1
Skriv svar