Arenan, det textbaserade rollspelet på svenska

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Arenan, det textbaserade rollspelet på svenska

Lite av en chansning, men minns och/eller spelade någon här på FZ det svenska, textbaserade rollspelet Arenan innan det gick i graven?

Själv har jag många fina minnen från den hemsidan, tråkigt att det inte fanns tid och engagemang att driva den vidare. Vore kul att stöta på någon annan som också knegat hundratals rundor och legat i sjukstugan efter en miserabel slumpduell mot ett tvåhandat troll i Gladiator 2.

Ecrana var en annan kulthit på den tiden, men jag fastande aldrig för det spelet.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Hade helt glömt bort det för ens du nämnde något om det, tack för det.
Minns väldigt lite från spelet dock. Körde det lite smått i högstadiet med några kompisar på skolans datorer.

Men vi var mer för Mutant och Drakar och demoner då vi kunde styra lite mer över allt och det var mer inlevelse.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Hittade en skärmbild från Gladiator 2 via Wayback Machine, vill så gärna klicka mig runt.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Moderator | Testpilot

Wow jag hade totalt glömt bort det här. Nu vill jag också spela


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Tråddemonen
Testpilot

Sweet spelade en del textbaserade i mina yngre dagar, sen vart det mycket rollspel hos polarna sena kvällar. Tror vi la en hel del pengar och delade på alla böcker till dem. Men vår gamemaster var ju den som behöll det när det hela rann ut i sanden

Medlem

Samma här! Har sett Lanista som verkar väldigt lovande men fortfarande i beta-fas. Men mycket av det man kommer ihåg från Arenan verkar finnas där plus en del till som de skriver att de utvecklar. Såg att de ger ut klaner på beta-säsongen nu också för testning.

Medlem
Skrivet av Zimpan:

Men vår gamemaster var ju den som behöll det när det hela rann ut i sanden

Nu måste jag ju bara påpeka att det faktiskt hette spelledare på den tiden. Inte sådant där anglosaxiskt trams.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

FM-guru
F.d. Sisyr

Oj! Arenan var en stor del av min uppväxt, spelade nog under 12-13 års tid. Underbart spel!

EDIT: Blev nostalgisk och började googla. Har du sett Edrania, @Gustav Höglund? Lanserades tydligen förra året, aktiv spelarbas (verkar vara mycket folk från Arenan med) och spelet i sig är en skamlös kopia av Arenan. Fan vad glad jag blir.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Sisyr:

Oj! Arenan var en stor del av min uppväxt, spelade nog under 12-13 års tid. Underbart spel!

EDIT: Blev nostalgisk och började googla. Har du sett Edrania, @gh0glund? Lanserades tydligen förra året, aktiv spelarbas (verkar vara mycket folk från Arenan med) och spelet i sig är en skamlös kopia av Arenan. Fan vad glad jag blir.

Det var som fan! Såg flera kändisar i Dicsordkanalen, gjorde mig glad bara det.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Gustav Höglund:

Det var som fan! Såg flera kändisar i Dicsordkanalen, gjorde mig glad bara det.

Haha ja, det var därför jag kollade närmare (dvs registrerade) - startsidan var ju tämligen intetsägande i övrigt.

1
Skriv svar