Heta betyg till bistra Frostpunk – som släpps idag

Robot
Heta betyg till bistra Frostpunk – som släpps idag

Även Battletech får fina betyg – släpps också idag.

#battletech, #frostpunk, #windows


Medlem

Bara jobba sen hem o spela detta spel :). Har sett fram emot detta ett bra tag

Frilansare

Installerar nu, måste bara dra av några timmar i Thrones of Britannia först. Underligt att Frostpunk ger mig mer sug just nu än ett Total War-spel.

Medlem

Fick lite vibbar av den rätt så underskattade filmen "The Colony" från 2013 med bland annat Laurence Fishburne, när jag såg tåget i början av trailen. Ska kika närmare på spelet och se om det är värt ett köp.

Medlem

Battletech för min del. Har väntat sen jag backade det för ca 2 år sedan.

Medlem

Blir köp av Frostpunk och game-on hela kvällen. Hittade inte ens förköpsknappen på Steam - gillas skarpt!

Medlem

frostpunk är kul alltså, inte riktigt stött på några svårigheter ännu

Medlem
Skrivet av Vercadi:

frostpunk är kul alltså, inte riktigt stött på några svårigheter ännu

Jag håller med, har spelat 4 timmar och det är kul! Men än så länge inte direkt utmanande. Har inte riktigt känt pressen från kylan eller missnöjda undersåtar så har inte behövt fatta några speciellt tuffa beslut eller tvingats till kompromisser. Får se om det blir svårare längre fram.

Medlem

Riktigt nice spel

Befolkningen som man försöker hålla vid liv må ses som en resurs, men skulle vara mer intressant om man bokstavligen kunde ANVÄNDA dem, for the greater good you know.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Battletech är det perfekta spelet för någon som aldrig brytt sig ett dugg om mechs men gillar xcom och vill ha mer sådant. Dvs som mig. Lite rädd för att många går miste om detta spelet just för att det är mechs det handlar om. Känns som mechs är rätt nishat och tillhör en mindre men trogen skara. För min del har det iaf varit så att om jag ser mechs bläddrar jag direkt vidare till något annat. Men battletech är jättekul.

Så jag säger det igen, Battletech är ett perfekt spel om du tokdiggat xcom men tröttnat.

Medlem
Skrivet av Govein:

Battletech är det perfekta spelet för någon som aldrig brytt sig ett dugg om mechs men gillar xcom och vill ha mer sådant. Dvs som mig. Lite rädd för att många går miste om detta spelet just för att det är mechs det handlar om. Känns som mechs är rätt nishat och tillhör en mindre men trogen skara. För min del har det iaf varit så att om jag ser mechs bläddrar jag direkt vidare till något annat. Men battletech är jättekul.

Så jag säger det igen, Battletech är ett perfekt spel om du tokdiggat xcom men tröttnat.

Låter bra. Har hört litet blandat om spelet men väldigt litet handlar om de egentliga striderna. Det är ju de som är intressantast.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Låter bra. Har hört litet blandat om spelet men väldigt litet handlar om de egentliga striderna. Det är ju de som är intressantast.

Jag lockades av management-aspekten först. Att försöka få ekonomin att gå runt och att det fanns konsekvenser. Går din mech-arm i sönder måste du betala för att montera på en ny. Pajar kanonen ha och montera på en ny. Pajar piloten måste du rekrytera en ny. Mkt repair-time och medbay. Gillar sånt.

Dock trodde jag först att combaten skulle vara rätt trist men den är så mkt roligare att spela själv än att titta på en video. Gillar att man måste tänka på vilken sida av sin mech man exponerar pga vart skadorna sitter och att försöka positionera sig rätt så att ens egna skott landar på samma ställe på fienden som de tidigare skotten. Kanske låter kanske avskräckande men man får försöka räkna ut själv hur många av kanonerna man skall avlossa för att få killing blow beroende på vart på motståndaren man träffar osv. Blivit rätt mkt overkills och ännu mer underkills haha. Men det är rätt kul och man känner sig rätt bra när man planerar rätt. Trodde det skulle kännas lite platt utan klassiskt xcom cover system och mkt byggnader att gömma sig bakom. Men icke.

Medlem

Val tre: Köpte båda

FM-guru
F.d. Sisyr

Efter att ha sett The Terror var Frostpunk ett enkelt val. Mer köldskador till folket!

1
Skriv svar