THQ Nordic skippar E3 i år – för att inte missa fotbolls-VM

Robot
THQ Nordic skippar E3 i år – för att inte missa fotbolls-VM

Det gäller att ha koll på prioriteringarna.

#e3, #e3-2018, #fotboll-och-bärs, #thq-nordic


Medlem

Klart. Man ska ju göra det man tycker är roligt 😁

Medlem

E3 är ändå ett förlegat arv från 90-talet

Medlem
Skrivet av Nioreh:

E3 är ändå ett förlegat arv från 90-talet

Sant, finns dock en viss underhållining i att kolla på alla pinsamma klipp efteråt.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

E3 är ändå ett förlegat arv från 90-talet

Tja, hur förlegat är fotbolls VM då?

Medlem

@deezel: Jag har inte sagt nåt om fotbolls-vm

Medlem

Om de känner att de inte behöver visa sina produkter på E3 så får de väl göra som de vill.

Testpilot

E3 väger trots allt rätt lätt mot världens största sportevenemang. Flytta E3!

Medlem

Ganska talande för deras intresse i sin egna bransch samt hur lite de bryr sig om sina kunder.

Medlem

Ganska befriande måste man säga!


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Ganska talande för deras intresse i sin egna bransch samt hur lite de bryr sig om sina kunder.

Vad vinner jag som kund på att de visar ett spel på en mässa? Det kostar säkert rätt mycket att ställa ut där bättre att de spenderar de pengarna på spelen. Det finns bra plattformar online där de kan visa upp sina produkter.

Medlem

Helt korrekt rätt beslut.


signatur

Meep!

Medlem

Gamescom känns bättre^^

Medlem

Va fan jävla idioter.

Medlem

Helt rätt. E3 är en tämligen krystad mässa.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Som publisher och studio, med spel i pipen, så är det ett sjukt märkligt beslut. Man kan tycka vad man vill om E3 i stort, men som publisher och möjlighet att visa upp sina spel (vilket egentligen borde vara deras huvudfokus rent företagsmässigt) så är det rentav korkat. Fotboll kan ses var som helst, när som helst.

Men jag ser det som att de gör det främst på grund av två potentiella anledningar.
1.) Inget av spelen är nära release och väldigt ofärdiga.
2.) Något eller några av spelen kan komma att visas upp på någon annan aktörs mässa. Ex. Microsoft eller Sony.

Men men....de har ju inga större spel på g, och uppenbarligen prioriterar de annat....så do what you want.

Man vet ju att fotboll inte kan pausas.....;)


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem
Skrivet av drsnap:

Men jag ser det som att de gör det främst på grund av två potentiella anledningar.
1.) Inget av spelen är nära release och väldigt ofärdiga.
2.) Något eller några av spelen kan komma att visas upp på någon annan aktörs mässa. Ex. Microsoft eller Sony.

Ingen av dom tror jag. Anledningen är att deras spel skulle drunkna bland alla enorma AAA giganter och därför ser dom ingen anledning till att spendera en massa pengar på den lilla mediatäckning dom kommer få.

Förmodligen så tänker dom att dom kan lägga E3 budgeten på mer effektiv marknadsföring.

Medlem
Gnällkuk

Helt rätt, för att E3 ska bli vad det var så behöver fler aktörer skippa eventet som skett på senare tid. De tar galet mycket betalt för utvecklare för att få ha booths på eventet, deras girighet är vad som sänkt mässan och varumärket.

Som det är nu så är det ett rätt pissigt event, framför allt för utvecklare och de som faktiskt är där för att arbeta. För fyra-fem år sedan var E3 verkligen något man såg fram emot, numer är det ungefär lika upphetsande som Karjala Cup.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Mutumba:

E3 väger trots allt rätt lätt mot världens största sportevenemang. Flytta E3!

teater är inte sport

Medlem

E3 för mig är den bästa "högtiden" på året.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Önskar att THQ kunde beskydda Jagged alliance också

1
Skriv svar