Far Cry 5 benchmarkas på Heart of Darkness (och SweClockers)

Robot
Far Cry 5 benchmarkas på Heart of Darkness (och SweClockers)

Planerar du att köpa Far Cry 5 på pc lagom till påsk - se hit!

#far-cry-5, #heart-of-darkness, #sweclockers


Gnällkuk

Frida ser så jävla smug ut på thumbnailen xD

Gott dock med 60fps i 4K på ultra. Sånt får man drömma om ett tag...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Vissa har det bra i sin 4k. -_- Själv så tänker jag leva i 2k bubblan ett tag till.

Fråga: Hur bra fungerar SLI i spelet? Stor skillnad kontra enkelkort?

Medlem

Hur ligger det till, finns det något modernt "Crysis", dvs, något någolunda nytt spel som är ökänt för att vara tungdrivet?

Eller får vi köra med "Men kan den köra Crysis"-skämtet ett tag till?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Har average 55fps på min dator i 1920x1080 med allting på ultra, jag tycker att spelet är väldigt bra optimerat för att vara ett ubisoft spel som brukar *host* vara rätt dålig optimering.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Inaktiv

@Tapiwen: komponenter? Jag har gtx 970 och flyter på runt 60+ för det mesta på medium. Ska kolla benchmark senare

Medlem

Förutom att datorkomponenter är dyrare nu pga kryptovaluta-trenden och kryptomining så låter det ändå som att ni har blivit lurade på monsterdatorn.

Jag kör stadigt och felfritt med average 71 fps(Far Cry 5) på högsta grafikinställningar med min dator som ligger på 13k i värde. Självbyggd, kör inte på 4k dock, har inte klockat och jag ser absolut ingen skillnad från videon jag nyss såg i jämförelse med när jag spelar.

**Jag gjorde en extrakoll, den pendlar mellan 67 och 74 fps ungefär


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem

Klarar 1440p på ultra utan problem ^_^
Gött å vara halvt vuxen & kunna unna sig alltså.
Men känner att det var lite dum timing med No ni kuni 2, fick separationsångest under första timmens gameplay i Far Cry. Men inte startat Ni no hittills. Så antar att det bara är att - stay strong - för ett tag. Lär kötta sönder Far Cry relativt snabbt i jämförelse.


signatur

- pixelfantast

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av I_AM_GROOT:

Förutom att datorkomponenter är dyrare nu pga kryptovaluta-trenden och kryptomining så låter det ändå som att ni har blivit lurade på monsterdatorn.

Jag kör stadigt och felfritt med average 71 fps(Far Cry 5) på högsta grafikinställningar med min dator som ligger på 13k i värde. Självbyggd, kör inte på 4k dock, har inte klockat och jag ser absolut ingen skillnad från videon jag nyss såg i jämförelse med när jag spelar.

**Jag gjorde en extrakoll, den pendlar mellan 67 och 74 fps ungefär

Vi tog ju i med flit. Det skulle vara fläskigt. Vore intressant att se dina värden i 4K, det är ju trots allt ganska så många fler pixlar.När vi körde 8K låg värdena mellan 20-25.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi tog ju i med flit. Det skulle vara fläskigt. Vore intressant att se dina värden i 4K, det är ju trots allt ganska så många fler pixlar.När vi körde 8K låg värdena mellan 20-25.

Var det värt det då? Min burk klarar inte 4k men varför skänka pengar för samma resultat?


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem

@I_AM_GROOT: Klart det är värt det. De har tänkt konstigt när de valt komponenter däremot. Stanna på 64 GB ram så får de 8000kr över de kunnat lägga på två titan som ger mer prestanda i spel och har lite mer Videominne vilket kan hjälpa vid riktigt höga inställningar. Eller så använder de något som nyttjar så mycket ram.

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

@I_AM_GROOT: Klart det är värt det. De har tänkt konstigt när de valt komponenter däremot. Stanna på 64 GB ram så får de 8000kr över de kunnat lägga på två titan som ger mer prestanda i spel och har lite mer Videominne vilket kan hjälpa vid riktigt höga inställningar. Eller så använder de något som nyttjar så mycket ram.

Du får gärna berätta mer, förstår fortfarande hur det är värt


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem

@I_AM_GROOT: att kunna spela i 4k med bra grafik. Visst finns det mycket annat som går före men har man pengarna är det en trevlig uppgradering.

Medlem

2160P High - Hdr - Går inte under 50fps i benchmarken och flytet är bra - ligger oftast på 60+
1080Ti Poseidon i 2100Mhz


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Blir SLI enbart aktivt när man kör på 4k?
Jag har dubbla 1080 kort på en 21:9 skärm i 3440x1440 upplösning.
På Ultra får jag ett snitt på 53 fps, tycker att det borde vara något mer med tanke på att det är SLI.

Jag har även en 1080p skärm kopplat på slavkortet om det har någon betydelse.

Tackar ödmjukast för svar.

Medlem

Har sett dips ner till 54 fps på ultra 1920*1080:/ har titan x pascal (2016) 32 gb ddr4 och i76700k allt orginal ej oc

Ambassadör
Xbox

Ser rätt grymt ut på Xbox One X också för oss konsolister, 4K!:

https://www.youtube.com/watch?v=xuKpA2iORd4&feature=youtu.be


signatur

Jump in.

1
Skriv svar