Playstation VR prissänks 25 % i morgon

Robot
Playstation VR prissänks 25 % i morgon

För öVRigt bör du hålla i plånboken i dag.

#playstation-vr, #psvr, #sony, #vr-worlds


Medlem

Är det någon som vet när de nya uppdaterade Sony VR släpps i Sverige? Har tänkt skaffa Sony VR men avvaktar tills det nya headsetet släpps.

Det nuvarande heter CUH-ZVR1 och det nya CUH-ZVR2, men det har inte släppts i Sverige än och det har en rad förbättringar. Känns dumt att köpa den äldre versionen nu.

Jämförelse mellan nya och gamla
https://www.youtube.com/watch?v=XREsEL8vb_0&t=1s

FZ: skrev om nya CUH-ZVR2 här tidigare.
https://www.fz.se/nyhet/274512-sony-visar-upp-nytt-playstatio...

Medlem

Köper du idag så kan du bli VRång alltså.

Medlem

Hur bra funkar det på icke-PRO ? Är lite sugen på Fallout 4 VR men inte värt det om man måste köpa en Pro också..

Medlem
Skrivet av Electrix:

Hur bra funkar det på icke-PRO ? Är lite sugen på Fallout 4 VR men inte värt det om man måste köpa en Pro också..

minimala förbättringar med pro. jag körde psvr med icke-pro i över ett halvår utan några problem alls.

Medlem

Wow börjar bli sugen som fan på den nu. Hade tänkt att vänta på PSVR 2 för att slippa undan eventuella barnsjukdomar men vet inte om jag kan vänta mycket längre. Någon som har PSVR som kan väga in? Finns det en kontinuerlig ström av värda spel eller samlar den damm mestadels of tiden?

Medlem

I övermorgon lanseras VR Pro som gör grunden outdated

Gen
Medlem

@Juel91: Också intresserad av detta. Hade varit kul med lite VR och priset är intressant eftersom jag redan har en PS4 Pro. Vive osv är för dyra.

Medlem

usch... föröVRigt...lite aftonbladet känsla över det sättet att skriva. Nej en lusing borde ni ha


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Electrix:

Hur bra funkar det på icke-PRO ? Är lite sugen på Fallout 4 VR men inte värt det om man måste köpa en Pro också..

Fallout 4 VR kommer inte till PSVR. Bara Skyrim VR. Detta då FO4s använder en deferred renderer som helt enkelt inte går att optimera för VR. Mends Skyrim använder en Forward renderer som kan hantera vr optimeringar.

Ps. inte ens ett Titan XP kort kan hålla 90 frames/s konstant i FO4 VR. På mitt 1080 har jag så får jag mellan 20 och 40% Reprojection. Dvs jag håller inte 90 Frames/s 20-40% av tiden.

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

I övermorgon lanseras VR Pro som gör grunden outdated

Det hade varit en najs surprise!

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Köper du idag så kan du bli VRång alltså.

Ja det gäller att inte föriVRa sig.

Gen
Medlem

Fortfarande inga sänkningar Det kanske dröjer lite.

Medlem

Vilket VRickat VRakpris

Medlem

@Juel91: Definitivt värt att skaffa! Skärmen anses vara lika bra som Vive och Rift + att det nu finns många riktigt bra spel. Resident Evil 7, Farpoint (med bössan), Skyrim VR, Moss och Wipeout (nyss gratis patchat fullt vr-stöd) är alla fenomenala spel som är ett måste att skaffa! Till det finns många många fler bra spel som inte är trippel-A i produktionsvärdet, men som ändå är riktigt häftiga upplevelser. Kan rekommendera att följa PSVR-redditen för att se vad som är aktuellt på maskinen just nu.. för tillfället har alla en kollektivt Wipeout-frosseri.

Ärligt talat så har PSVR mestadels dödat min lust att spela vanliga pannkaksspel än så länge eftersom det är tråkigt i jämförelse.

1
Skriv svar