Stora Vermintide-tråden

Skägg.
10 Chambers
Stora Vermintide-tråden

Hej!

Jag vet att det finns både gamla och nya Vermintide-spelare här så jag tänkte att vi kunde hjälpas åt att bygga en matig guide.

Enkelt förklarat bygger Vermintide vidare på Left 4 Dead, med slumpade fiendemöten och ibland horder av monster att döda. Genom RPG-mekaniker finns det dock progression och flera karaktärer att fördjupa sig i.

Det första man behöver få koll på för att maximera loot-utdelningen är Tomes och grimoires, reliker du hittar på banorna som har en fast placering. Tomes ökar utmaningen genom att ta platsen där du har potions medan grimoires sänker din hälsobar. Så både bygger på en balans mellan risk och belöning. Din loot blir bättre ju fler du får med dig till slutet av banan.

Hitta alla tomes och grimoires på inledningsbanan Against the Grain i denna guide.

Tanken är att denna forumguide ska byggas på med klassguider och era egna tips och tricks så detta är bara början.

#vermintide-2 #guide


signatur
Tråddemonen
Testpilot

@Carl Johansson-Sundelius: Härligt att du hjälper till med att expandera i speltrådarna. Hör av dig om du vill ha hjälp. Kan tänka mig att skriva en sektion som du sedan kan mata in.

Medlem

Oh, nice. Det här känns.. mer "legit" än att kolla wikis osv av någon anledning.

Skulle det vara okay att ge tips på streamers som är väldigt informativa och så?

https://www.twitch.tv/solidfps är en lite mindre c9 streamer som spelar väldigt mycket Vermintide 2, är väldigt intelligent och informativ om man ställer frågor och så om items/setups osv (Only English). Men det är inte alltid han kan streama just det, så kanske är ett dåligt förslag.

Skägg.
10 Chambers

Spontant känns det som om snabba vapen, typ dubbla knivar, har en stark fördel eftersom de avbryter många av attackerna hos hordefiender. Inte många tyngre som pallar mer än ett-två slag. Sköldar/rustning fintas med huvudslag.


signatur
Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Spontant känns det som om snabba vapen, typ dubbla knivar, har en stark fördel eftersom de avbryter många av attackerna hos hordefiender. Inte många tyngre som pallar mer än ett-två slag. Sköldar/rustning fintas med huvudslag.

Ja, tumregeln när man börjar spela verkar vara ju tyngre desto sämre. Värja och dubbla knivar på topp!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Grafik: GTX 960M
Moderkort: Raccolto Nero d'Avola Cabernet Sauvignon Organic , 2017

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

En annan sak som jag tänkt en del på är värdet av att hålla på sin "career ability". Som spelet fungerar i nuläget varvas enkla passager med rejäla och isolerade toppar i svårighetsgrad, som när en boss dyker upp tillsammans med en bepansrad grupp fiender.

Detta gäller bomber och drycker också. Trigger discipline är vägen till framgång i många fall.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Grafik: GTX 960M
Moderkort: Raccolto Nero d'Avola Cabernet Sauvignon Organic , 2017

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Spontant känns det som om snabba vapen, typ dubbla knivar, har en stark fördel eftersom de avbryter många av attackerna hos hordefiender. Inte många tyngre som pallar mer än ett-två slag. Sköldar/rustning fintas med huvudslag.

Men det känns bara så rätt att svinga "zweihänder"!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Spontant känns det som om snabba vapen, typ dubbla knivar, har en stark fördel eftersom de avbryter många av attackerna hos hordefiender. Inte många tyngre som pallar mer än ett-två slag. Sköldar/rustning fintas med huvudslag.

Av erfarenhet tycker jag tvärtom, tyngre vapen har större sweep, t.ex glaive har stor sweep-radius, är shield och armor-breaking och snabb attackspeed.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Av erfarenhet tycker jag tvärtom, tyngre vapen har större sweep, t.ex glaive har stor sweep-radius, är shield och armor-breaking och snabb attackspeed.

Kört mycket dvärg&alv. Ironbreaker med stora tvåhandade hammaren & alven med glaive känns definitivt bäst, svärd+dagger är också bra tills man stöter på sköld/armor.

1
Skriv svar