Dieseldoftande Iron Harvest gör succé på Kickstarter

Robot
Dieseldoftande Iron Harvest gör succé på Kickstarter
Medlem

Starka likheter med Company of Heroes - på bara de bra sätten. Hade jag haft cash hade jag också sparkstartat detta.

Medlem

Reskin av CoH var vad jag tänkte. Kan ju vara tidiga prototyper men allt känns FÖR likt, ingen egen artstyle. (Uppenbart att de använder Essence Engine)

Medlem
Skrivet av Ap@n:

Reskin av CoH var vad jag tänkte. Kan ju vara tidiga prototyper men allt känns FÖR likt, ingen egen artstyle. (Uppenbart att de använder Essence Engine)

Det här är company of heroes med mechs. Finns ingen skillnad alls i videon.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Wow! Jag älskar det uppenbara flytet. Jag har inte hört något om detta förrän nu men nu vill jag testa det direkt!

eld
Medlem
Skrivet av Ap@n:

Reskin av CoH var vad jag tänkte. Kan ju vara tidiga prototyper men allt känns FÖR likt, ingen egen artstyle. (Uppenbart att de använder Essence Engine)

Unity, inte essence engine

Finns ju värre spel att apa efter än company of heroes och dawn of war 2, mechen ser ut att styra rätt mycket som en dreadnaught, speciellt abilityn som används.

Medlem

https://www.artstation.com/jakubrozalski <-- Ifall ni är sugna på att se Jakub Rozalskis konst.

Medlem

Andra gången de crowfundar spelet, hade nästan hoppats det var färdigt by now

Medlem

Någon som vet hur schythe är?

Medlem

Har längtat länge efter detta spel. Blir nog en collectors edition för min del
Älskar Company of Heroes, så lär gilla detta utan problem

Medlem

@Grymgreger:
Det finns många bra rescensioner på nätet så jag sammanfattar det enkelt
Scythe är ett fantastiskt spel som är oerhört väldesignat, om möjligt lite enformigt efter några omgångar.
Extremt snyggt och fullkomligt osar av stämning!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Hur nära company of heroes får man komma utan att Relic sätter mer foten och krossar 98% av spelet? Ägs King Art Games av Relic? Isåfall skulle jag kunna förstå.

Medlem
Skrivet av Redstar:

Hur nära company of heroes får man komma utan att Relic sätter mer foten och krossar 98% av spelet? Ägs King Art Games av Relic? Isåfall skulle jag kunna förstå.

Finns redan många spel som liknar COH så deras fot borde inte röra sig alls.

Medlem

@B-itta: Vad yrar du nu om? Detta är ju första gången spelet går upp på kickstarter

Medlem
Skrivet av jockechan:

Finns redan många spel som liknar COH så deras fot borde inte röra sig alls.

Kan du nämna några


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Detta såg ju riktigt bra ut. Jag backar nog detta spel.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Kan du nämna några

Act of War
Men of War
Warhammer 40,000: Dawn of War II
World in Conflict
Frontline field of thunder
Blitzkrieg 3

Medlem
Skrivet av Thane:

@B-itta: Vad yrar du nu om? Detta är ju första gången spelet går upp på kickstarter

2016 minns jag man kunde backa spelet, men handlade mest om en alpha.

Vetat om detta spel ett tag nu och de snackade om en kickstarter 2017... hade hoppats de nått längre.

Medlem
Skrivet av jockechan:

Act of War
Men of War
Warhammer 40,000: Dawn of War II
World in Conflict
Frontline field of thunder
Blitzkrieg 3

Act of War släppdes dock ~18 månader innan Company of Heroes om jag inte missminner.

Avstängd
Skrivet av Aphex:

Act of War släppdes dock ~18 månader innan Company of Heroes om jag inte missminner.

Man of War är uppföljare till Soldiers: Heroes of World War II som släpptes 2004. Frontline - Field of Thunder släpptes också innan Company of Heroes.

Medlem

Kan bli bra men ser just nu lite risk att det blir för likt dawn of war 3, och vi vet ju hur det slutade. Hoppas att de går mer mot CoH istället, behöver fylla ut med fler sorters enheter och låta spelaren kontrollera fler än 6-8 stycken (vilket ser ut som max i nuläget pga deras unitbar). Behåll det för konsollerna om de nu tycker att det blir för plåttrigt men hoppas att de inte stympar PC-versionen.

Medlem

@jockechan: Som liknar, ja, men när det faktiskt är samma spel ända mer till minimappen och man satt in några nya specialenheter lär det väl ändå ha gått för långt. Det ser en som en mod och inte så mycket mer.

Medlem
Skrivet av B-itta:

2016 minns jag man kunde backa spelet, men handlade mest om en alpha.

Vetat om detta spel ett tag nu och de snackade om en kickstarter 2017... hade hoppats de nått längre.

Säker på att det inte var Schyte? Brädspel baserat på samma målningar som Iron Harvest.

https://boardgamegeek.com/boardgame/169786/scythe

Medlem

Det här såg riktigt bra ut, CoH möter Warhammer 40k


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skribent

Meh, ser ut som en Metal Gear-mod till CoH. Men folket vill uppenbarligen ha det, så vi får hoppas att det levererar för dem.

Medlem

Såg lite intressant ut men var ju inte direkt några rea-priser på kickstartern.
Nu får man ju förvisso se en KS som att man hjälper till, men ska man riska/hosta upp sina stålar 1,5 år i förväg så förväntar iaf jag mig att man får en rejält bra rabatt.

eld
Medlem
Skrivet av Kassler:

Kan bli bra men ser just nu lite risk att det blir för likt dawn of war 3, och vi vet ju hur det slutade. Hoppas att de går mer mot CoH istället, behöver fylla ut med fler sorters enheter och låta spelaren kontrollera fler än 6-8 stycken (vilket ser ut som max i nuläget pga deras unitbar). Behåll det för konsollerna om de nu tycker att det blir för plåttrigt men hoppas att de inte stympar PC-versionen.

Det var ju dock inte det som var problemet med dow3, dow2 hade ju ännu mindre units i sin kampanj.

Problemet var att dow3 helt slopade sin covermekanik och allt gameplay runt det, det här spelet verkar behålla den.

1
Skriv svar