Star Wars: Battlefront 2 får rak progression och kosmetiska köp

Robot
Star Wars: Battlefront 2 får rak progression och kosmetiska köp
Medlem

Skulle vara intressant att se spelarstatistik för detta spelet. Kan inte vara många spelande.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Inte hört något om detta spel på sistone. Känns inte som det är långt ifrån dött. Känner inte en enda kotte som spelar spelet.

Medlem

A little too late

Medlem

För sent eller ej, detta är ett bra tecken oavsett. Jag tänker på t.ex Anthem som troligtvis hade haft samma jävla problem med lootboxes, men då detta skett så kanske det finns lite hopp om att det inte blir allt för lika förjävligt.

Medlem

Kanske ska slå till nu då, för att spela kampanjen.
Kostar 230 på g2a såg jag, någon som spelat den och vet om det är värt det?

Medlem
Skrivet av Yabba:

Kanske ska slå till nu då, för att spela kampanjen.
Kostar 230 på g2a såg jag, någon som spelat den och vet om det är värt det?

Du kan alltid pröva Trial versionen.

Du får en del av single-player upplevelsen (några uppdrag) samt Multiplayer i 10 timmar (spel-tid).
Skulle du besluta att köpa fulla spelet så förs dina Trial Multiplayer exp/vapen/items du tjänat ihop över till fullständiga spelet.

Medlem

@Frasstheass: För lite? Är väl det folk ville att de skulle ändra på?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Yabba:

Kanske ska slå till nu då, för att spela kampanjen.
Kostar 230 på g2a såg jag, någon som spelat den och vet om det är värt det?

Det är inte värt det. Vänta på att det hamnar i EA/Origin Access eller något.

De första 2-3 uppdragen (30 min) är bra, kände att "wow jag hade nog fel". Sedan tvärvänder det; storyn tar en sjukt tråkig och "gjord" vändning och dessutom så hackas den upp av vad som närmast kan beskrivas som reklam-missions för olika hjältar. Poängen med det var antagligen att locka till köp av lootboxes för att låsa upp hjältar i MP. Hade jag betalt för spelet själv så hade jag blivit riktigt sur.

MP är inte särskilt spännande, av någon anledning så kändes det mycket bättre i det första SWBF. Rymdstriderna är kul en stund dock, de är bättre än i ettan.

Det är väldigt snyggt, det får man ge dem. På en One X som jag körde på är det riktigt fint.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

För sent eller ej, detta är ett bra tecken oavsett. Jag tänker på t.ex Anthem som troligtvis hade haft samma jävla problem med lootboxes, men då detta skett så kanske det finns lite hopp om att det inte blir allt för lika förjävligt.

EA har 5 spel som släpptes 2017/2018 som fortfarande har pay to win skit varav 1 av dem kom efter Battlefront så detta bevisade ju ingenting. Detta handlar ju mer om att EA försöker rädda de få spelare och ryckte som Battlefront har kvar och/eller att Disney hotar att ta Star Wars licensen. Som många redan har sagt, too little too late, iaf i EA fall för de visar om och om igen att de skiter totalt i sina kunder och spel så länge folk kastar pengar på dem.

Lovar att Anthem kommer ha microtransactioner och även om det är lite mindre "förjävligt" tycker jag spelar mindre roll. EA är mästare på att förstöra sina spel på ett eller annat sätt så jag har inte jättehöga förväntningar.

Medlem

@Thane: Folk ville ha detta från början, inte flera månader senare när den stora skada redan är gjord.

Medlem

Tro det eller ej, spelet har ganska många spelare, tar ca 5 sekunder att joina en match som har fullt antal spelare.

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Tro det eller ej, spelet har ganska många spelare, tar ca 5 sekunder att joina en match som har fullt antal spelare.

Litet skrämmande när man tänker på det.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Tro det eller ej, spelet har ganska många spelare, tar ca 5 sekunder att joina en match som har fullt antal spelare.

Är ju relativt, jag ser ju pubg antalet i spelare som jävligt många, då landar battlefront 2 inte bland
"ganska många".

Tycker att den kontinuerliga rea'n och att dom gör detta talar för att spelar antalet är mycket färre än vad dom vill ha.

För min del har tåget gått, inte intresserad.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Är ju relativt, jag ser ju pubg antalet i spelare som jävligt många, då landar battlefront 2 inte bland
"ganska många".

Tycker att den kontinuerliga rea'n och att dom gör detta talar för att spelar antalet är mycket färre än vad dom vill ha.

För min del har tåget gått, inte intresserad.

PUBG har inte jävligt många spelare. PUBG har överdrivet många spelare om du frågar mig, ganska många är inte miljoner med spelare dagligen i min mening, vilket jag antar Battlefront 2 inte har per dag (skulle vilja se stats över detta). Utan Battlefront 2 har tillräckligt med spelare i alla fall på PC för att få matcher som är fulla med spelare ganska ofta.

Själv fick jag spelet gratis och inte spenderat ett öre på lootboxes. xD

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Litet skrämmande när man tänker på det.

Ja, lite. Inte för att spelet egentligen är dåligt, det har brister och en del saker jag själv tycker de borde gjort på ett helt annat sett. Synd bara att de gjorde ett sådant idiotiskt lootbox-system där i början. Men, men man kan inte få allt här i livet, haft en del roliga matcher trots allt.

Medlem

@Ravenknight: Eller så skiter de flesta av oss som spelar det i lootboxes och bara njuter av spelet. Du vet, det är fullt möjligt

Medlem

Tappade suget efter att ha provat första battlefront hos en kompis när det släpptes, sen hela debaclet med pay2win som blev i 2an så är jag helt avtänd på star wars. Ännu värre blev det när jag såg The Last Jedi på bio och blev så fruktansvärt besviken xD


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av Map-pen:

PUBG har inte jävligt många spelare. PUBG har överdrivet många spelare om du frågar mig, ganska många är inte miljoner med spelare dagligen i min mening, vilket jag antar Battlefront 2 inte har per dag (skulle vilja se stats över detta). Utan Battlefront 2 har tillräckligt med spelare i alla fall på PC för att få matcher som är fulla med spelare ganska ofta.

Själv fick jag spelet gratis och inte spenderat ett öre på lootboxes. xD

Det är som sagt jävligt relativt. Säg en siffra istället, men det kan man ju inte xD.
Eftersom ea inte vill gå ut med spelar antalet.

Personligen skulle jag tippa på typ mellan 5-10 tusen aktiva spelare.
Kanske till och med ännu mindre, det är ju faktiskt inte särskilt populärt.
70 personer som tittar på det på twitch tex.

Men det gör detsamma lite också, angående hur väl fungerande multiplayern är, tex så har Squad typ 3500 spelare aktiva om dagen, och det finns ju alltid fulla servrar eftersom det bara går in ex antal på en. så whatevah.

1
Skriv svar