Vi snabbtestar Fortnite på mobilen

Robot
Vi snabbtestar Fortnite på mobilen

Epics Battle Royale-spel funkar oväntat bra på fickdatorn.

#fortnite, #mobilspel


Medlem

Har du testat att koppla in ex en Xbox One kontroll? Går kanske inte på iPhone men kan ju lösa svårigheterna du hade. Själv klarar jag knappt några spel med virtuella spakar osv.

Medlem

Kul sen ner det kommer till ett modernt mobilt OS som mån kan koppla tangentbord och mus till eller kontroll om man nu vill det.

Medlem

Snyggt när fortnite på mobil ser bättre optimerat ut än pubg på pc

Medlem
Skrivet av Morti:

Snyggt när fortnite på mobil ser bättre optimerat ut än pubg på pc

Haha, tänkte precis skriva samma sak.

Medlem

Jaså, Calle är ett hemligt mellofan

OT: Ser oväntat bra ut!

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Har du testat att koppla in ex en Xbox One kontroll? Går kanske inte på iPhone men kan ju lösa svårigheterna du hade. Själv klarar jag knappt några spel med virtuella spakar osv.

Vad jag läst kommer blutooth controllers att funka i framtida uppdatering. Inte xbox och ps4...

Medlem

Alltså jag måste säga att jag är faktiskt imponerad, ser ju grymt ut för o vara mobil.

Mobil spel börjar verkligen ta fart nu med vettiga spel istället för alla de här skit spelen med "bas bygge och tryck här för att bygga direkt med cash"

Grymt kul om man är några polare o alla bara kan ta fram sin telefon o lira ju.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av naess91:

Jaså, Calle är ett hemligt mellofan

OT: Ser oväntat bra ut!

Haha, skyller på barnen.

Skrivet av gusgun577:

Alltså jag måste säga att jag är faktiskt imponerad, ser ju grymt ut för o vara mobil.

Mobil spel börjar verkligen ta fart nu med vettiga spel istället för alla de här skit spelen med "bas bygge och tryck här för att bygga direkt med cash"

Grymt kul om man är några polare o alla bara kan ta fram sin telefon o lira ju.

Ja, The Witness är ju till exempelt grymt. Vi gjorde ett avsnitt kring detta för ett par månader sedan.


signatur
Medlem

@fredo: Både Xbox One och ps4 handkontrollen har väl blåtand? Känns ju konstigt om de två skulle exkluderas varför i så fall?

Medlem

Och vips så hoppar en pc spelare in med en kompis och plöjer mobilspelare som dominobrickor!

Medlem

Rätt sjukt för mig som är 29 år gammal.. var häftigast i skolan med min Nokia när det begav sig.
Denna mobilmaskin kunde spela spel i 3D medans alla plebs spelade snake i 2D, vilka loosers!

Medlem

@baggso: Dude... OM jag skulle haft något alls skulle det vara en pager/sökare. Mobiler? Pfffff (36 år)

Ambassadör
Xbox
Skrivet av fredo:

Vad jag läst kommer blutooth controllers att funka i framtida uppdatering. Inte xbox och ps4...

Xbox kontroller har blutetooth...


signatur

Jump in.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Alienshade:

Och vips så hoppar en pc spelare in med en kompis och plöjer mobilspelare som dominobrickor!

Som jag förstått det kommer mobilspelare matchas med varandra, om man inte aktivt väljer att spela med andra plattformar.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Grafik: GTX 960M
Moderkort: Raccolto Nero d'Avola Cabernet Sauvignon Organic , 2017

Medlem

Det där med att det är svårt med touch för alla över 17+ år stämmer sååå bra. Jag jobbar som lärare och elever i årskurs 3 spelade något fps, minns inte vad, och de var som gudar på det haha. Då är jag ändå Global+ i csgo och riktigt vass på alla fps.

Medlem
Skrivet av baggso:

Rätt sjukt för mig som är 29 år gammal.. var häftigast i skolan med min Nokia när det begav sig.
Denna mobilmaskin kunde spela spel i 3D medans alla plebs spelade snake i 2D, vilka loosers!

http://nokiamuseum.info/wp-content/uploads/2012/06/Nokia-3300...

Kung!

Medlem

[quote postid="3789981" userid="12" name="Carl Johansson-Sundelius"]
Haha, skyller på barnen.

De är lugnt, man ska inte skämmas för att gilla Samir o Viktor

1
Skriv svar