Äntligen kan du spela Quake Champions utan hjälteförmågor

Robot
Äntligen kan du spela Quake Champions utan hjälteförmågor

Dags att läxa upp kidsen i den gamla skolan.

#old-skool, #quake-champions


Quake-konnässsör

Det tog en stund innan det spelläget kom in...

Medlem

Körs de tdm live nånstans på nätet eller det är bara 1o1 som gäller?
Instagib fatta jag mig inte på nöjet av i början men sen som sagt så va de fint sätt att komma igång med siktet som uppvärmning innan man körde på vanligt 1o1 eller tdm

Det enda man ser just nu live är CS:GO och DOTA nämligen så de hade varit kul å glo lite gammal go Quake också

Medlem

Äntligen, dags att damma av det och börja lira lite

Medlem

Finally! Nu jävlars ska det köttas Quake old School!

phi
Medlem

Jisses vilken skitstorm det blev efter patchen. Ett steg framåt, tio steg bakåt.

ELF
Medlem

Nu blev det äntligen intressant detta.
Kan dock säkert vara skoj att casualköra lite med förmågor ibland också.

Fan på tiden att jag börjar köra sådana här spel lite mer.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Gen
Medlem

Läste lite recensioner på Steam och de flesta säger att folk knappt spelar spelet och att det kan ta 30-60 min att hitta en match.

Gnällkuk
Skrivet av Gen:

Läste lite recensioner på Steam och de flesta säger att folk knappt spelar spelet och att det kan ta 30-60 min att hitta en match.

Njae... ser ju inte ut som det skulle vara speciellt lätt. Däremot finns väl spelet både på Steam och fristående i deras egna Launcher? Så vet inte om den här statistiken är helt rättvis, men ser oavsett inte gyllene ut.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Även om jag inte längre är det minsta intresserad av QC så undrar jag om det här spelläget innebär att alla spelar samma karaktär eller om olika spelare fortfarande kan röra sig på olika sätt? För att inte nämna storleken på hitboxen.

Inaktiv

Utvecklarna famlar i mörkret och gör stora ändringar i ren desperation för att hitta någonting som fungerar.

Nu har alla karaktärer samma bashastighet men de har fortfarande helt olika hitboxes. Hur är det balanserat?
Ett spelläge utan abilities är ännu mer obalanserat då det inte finns någon anledning att välja en karaktär med en större hitbox.
Instagib har abilities och olika stora hitboxar.
De lägger till saker communityn ber om nästan i trots, utan att tänka igenom hur bra det kommer att fungera.
De flesta gamla Quakare spelar inte längre så de som är kvar på Reddit är några låtsasutvecklare med grandios personlighetsstörning och en massa plebs som röstar upp deras inlägg för att de verkar veta vad de pratar om.

Grundproblemen med spelet är att det är byggt på en värdelös konsolmotor istället för Id Tech 6 och att spelet är ett "games as a service" eftersom det är tänkt att vara free2play och finansieras med mikrotransaktioner. Dessa problem kommer aldrig lösas.

För jämför upplevelsen med gamla Quakespel. I de gamla spelen joinar man någon av sina favoritservrar, man träffar nya och gamla kompisar och spelar tillsammans tills folk tröttnar. Mellan matcherna snackar man skit i chatten, kanske hjälper varandra med inställningar eller visar någon hur man gör ett visst trickjump etc. Folk hoppar runt och leker och chattar och när folk vill börja spela igen skriver de /ready.

Med matchmaking sitter man och väntar i någon minut på att matchmakas, man hamnar i ett spel med totala randoms och när matchen är slut blir man utsparkad till menyn igen där man igen måste vänta på att matchmakas till en ny match med helt nya personer. Man har inte ens tid att trashtalka motståndaren efter matchen.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Utvecklarna famlar i mörkret och gör stora ändringar i ren desperation för att hitta någonting som fungerar.

Nu har alla karaktärer samma bashastighet men de har fortfarande helt olika hitboxes. Hur är det balanserat?
Ett spelläge utan abilities är ännu mer obalanserat då det inte finns någon anledning att välja en karaktär med en större hitbox.
Instagib har abilities och olika stora hitboxar.
De lägger till saker communityn ber om nästan i trots, utan att tänka igenom hur bra det kommer att fungera.
De flesta gamla Quakare spelar inte längre så de som är kvar på Reddit är några låtsasutvecklare med grandios personlighetsstörning och en massa plebs som röstar upp deras inlägg för att de verkar veta vad de pratar om.

Grundproblemen med spelet är att det är byggt på en värdelös konsolmotor istället för Id Tech 6 och att spelet är ett "games as a service" eftersom det är tänkt att vara free2play och finansieras med mikrotransaktioner. Dessa problem kommer aldrig lösas.

För jämför upplevelsen med gamla Quakespel. I de gamla spelen joinar man någon av sina favoritservrar, man träffar nya och gamla kompisar och spelar tillsammans tills folk tröttnar. Mellan matcherna snackar man skit i chatten, kanske hjälper varandra med inställningar eller visar någon hur man gör ett visst trickjump etc. Folk hoppar runt och leker och chattar och när folk vill börja spela igen skriver de /ready.

Med matchmaking sitter man och väntar i någon minut på att matchmakas, man hamnar i ett spel med totala randoms och när matchen är slut blir man utsparkad till menyn igen där man igen måste vänta på att matchmakas till en ny match med helt nya personer. Man har inte ens tid att trashtalka motståndaren efter matchen.

Känns som QC från första början blev fel, man snegla nog lite för mycket åt andra håll inom genre och tappa sitt fästa inom Quake.
Att ha olika abilities kändes lite Overwatch, lite som att tillföra klasser i CS:GO...hade nog varit big no no för CS:GO är vad CS alltid varit. Quake har alltid varit fair play så att säga men nu i QC så börja dom experimentera vilket inte verkar en fördel i de här fallet.

Gen
Medlem
Skrivet av tricky:

https://image.ibb.co/c3rH9c/Sk_rmklipp.png

Njae... ser ju inte ut som det skulle vara speciellt lätt. Däremot finns väl spelet både på Steam och fristående i deras egna Launcher? Så vet inte om den här statistiken är helt rättvis, men ser oavsett inte gyllene ut.

Tack för bilden, det gör det sannerligen inte.

Skrivet av anon_306295:

Utvecklarna famlar i mörkret och gör stora ändringar i ren desperation för att hitta någonting som fungerar.

Nu har alla karaktärer samma bashastighet men de har fortfarande helt olika hitboxes. Hur är det balanserat?
Ett spelläge utan abilities är ännu mer obalanserat då det inte finns någon anledning att välja en karaktär med en större hitbox.
Instagib har abilities och olika stora hitboxar.
De lägger till saker communityn ber om nästan i trots, utan att tänka igenom hur bra det kommer att fungera.
De flesta gamla Quakare spelar inte längre så de som är kvar på Reddit är några låtsasutvecklare med grandios personlighetsstörning och en massa plebs som röstar upp deras inlägg för att de verkar veta vad de pratar om.

Grundproblemen med spelet är att det är byggt på en värdelös konsolmotor istället för Id Tech 6 och att spelet är ett "games as a service" eftersom det är tänkt att vara free2play och finansieras med mikrotransaktioner. Dessa problem kommer aldrig lösas.

För jämför upplevelsen med gamla Quakespel. I de gamla spelen joinar man någon av sina favoritservrar, man träffar nya och gamla kompisar och spelar tillsammans tills folk tröttnar. Mellan matcherna snackar man skit i chatten, kanske hjälper varandra med inställningar eller visar någon hur man gör ett visst trickjump etc. Folk hoppar runt och leker och chattar och när folk vill börja spela igen skriver de /ready.

Med matchmaking sitter man och väntar i någon minut på att matchmakas, man hamnar i ett spel med totala randoms och när matchen är slut blir man utsparkad till menyn igen där man igen måste vänta på att matchmakas till en ny match med helt nya personer. Man har inte ens tid att trashtalka motståndaren efter matchen.

Hårda men rättvisa ord. Minns att många var väldigt hypade när spelet väl annonserades, synd att det blev en sådan sörja. Jag kikade lite på nya UT men det är samma sak där, spelet har inte rörts på månader och ingen spelar längre. Tänk att de två största skulle få ett sådant bakslag.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

De flesta gamla Quakare spelar inte längre så de som är kvar på Reddit är några låtsasutvecklare med grandios personlighetsstörning och en massa plebs som röstar upp deras inlägg för att de verkar veta vad de pratar om.

Så någon har läst mina kommentarer!

Medlem

Fick spelet mailat av Id. Väldigt osäker på varför. Framgick inte riktigt vad jag kunde uppfatta. Men inbillar mig att det var för att jag - på riktigt - knäckte på Q3A. Kan fortfarande min cd-key..

Kan väl inte skrövla om att jag älskade den här titeln för det. Men någon timme, eller tre har det ändå varit dugligt.
Får damma av det i helgen.


signatur

- pixelfantast

Medlem

Instagib uppskattas, brukar gilla o slölira sånt. Hade blivit ännu lyckligare av att se FreezeTag dock

Medlem

De skulle släppt matchmaking utan abilities och haft abilities i något speciellt spelläge.
Jag testade betan och hatade abilities. Att någon får fördelar för att de har en karaktär som kontrar din karaktär är äckligt i ett fps.

Medlem

Finns CPMA/Pro mode läge?

Kan fan inte spela Quake utan aircontrol och instant weapon switch. Känns inte heller som Quake i mitt tycket utan dessa självklara abilites. Fanns där redan i orginal Quake 1996, att de sedan slöa ner spelet fattar jag inte alls.

Sedan hur de nu tyckte det var smart att låsa vissa abilites till hjältar var ju helt vansinnigt dumt. Varför i helvette måste jag välja mellan speedjumping och aircontrol!? Känns lika knäppt som att välja mellan att kunna springa snabbt eller att kunna hoppa i Super Mario. Herpa derp, nej du får bara gå när du ska hoppa och du kan inte hoppa när du springer. Dagens utvecklare är fan i mig tondöva när det gäller skapa bra spelmekanik, förstå vad som fungerar bra ihop, vad som inte funkar bra och varför.

Att försöka göra Quake till någon jäkla nedvattnad TF2/overwatch kopia är ungefär lika dumt som att ha en Michelin Star resturang och göra om den till en slabbig pizzeria, för att sedan undra varför ingen bryr sig om sin krog längre.

Medlem

CTF utan abilities o kanske gammal grapplehook ala q2 vore skoj igen

1
Skriv svar