Får vi ett nytt Splinter Cell snart?

Robot
Får vi ett nytt Splinter Cell snart?
Geeks Gaming

Med tanke på hur UBI har sabbat Splinter Cell och Tom Clancy universumet så har jag inga förhoppningar alls.

Medlem

@Jinxswe: visst dom nya splinter cell har inte varit superbra. Och Ironsides avsaknad i blacklist var sorgset, men dom har varit underhållande.

Sista splinter cell spelet var ändå relativt bra, bortsett från några mindre ställen så kunde jag köra stealth ganska mycket.

Men om man ändå kunde få se en remake av de tre första spelen

Medlem

Tror senaste fick ljummet mottagande för det var väldigt nationalistiskt och pro USA. Inget fel på det alls i mitt tycke. Saknade dock Ironside något fruktansvärt.

Skrivet av Pooslice:

Tror senaste fick ljummet mottagande för det var väldigt nationalistiskt och pro USA. Inget fel på det alls i mitt tycke. Saknade dock Ironside något fruktansvärt.

Att anklaga något som har namnet "tom clancy" för att vara nationalistiskt och pro usa är som att klaga på att vatten är blött

Medlem

Inget nytt Splinter Cell på 5 år, wow, inte tänkt på det. Blacklist var helt OK, men väldigt konsolifierat. Ett nytt spel på denna generationen skulle bli kanon, Blacklist hade allt för tighta levels. Med lite mer öppenhet och Ironside så har vi en success.

Medlem

Känns ju som det kan vara troligt med en total reboot på serien körandes i Snowdrop motorn, Division 2 lägger ju grunden ganska väl?

Får vi kanske se ett Splinter Cell i Open World format liknande Metal Gear Solid V måntro?


signatur

Nämen!

Medlem

@eddie the eagle: jo men det är så jag minns recensionerna. Håller med dig om att det är rätt tamt.

Medlem

@djcheat

Så får man ingen cred för att hitta nyheten :/


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Hoppas för tusan att detta är sant. UBi Soft borde inte kunna trasa sönder Splinter Cell med multiplayer upplägg tycker man. Detta spelas väl bäst som single player.

Skulle även önska mig ett single player Rainbow Six spel där jag leder en insatsstyrka med datorstyrda medhjälpare. SWAT 4 (annan utvecklare) var så jäkla bra men finns varken på Steam eller GoG.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Jag gillade Blacklist! 7/10. Klart över medel. Större variation på motståndarsoldaterna hade varit bra. En annan negativ sak var att man maxat utrustningen för tidigt i spelet. Men håller uppföljaren samma klass så blir det ett givet köp. Av de tre Splinter Cell till förra generationen så gillade jag detta klart mest. Dåligt med "klassiska" agentspel denna generationen. Förra generationen hade exempelvis 4st Bondspel och Alpha Protocol för att nämna några.

Medlem
Frode Wikesjö

@DitroX: Ej kollat tips i dag, men nu har du fått det retrorespektivt.

Medlem

@DjCheat: 👍


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

@Jinxswe: Nä, hoff. Det sket sig efter Chaos Theory, som kom ut - 05. Fy fan vad synd. Många spelserier som man gillade har haft liknande utveckling, tyvärr.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Geeks Gaming

@Castor.T: splinter cell, rainbow six, ghost recon....

Medlem

Chaos Theory är höjdpunkten och Michael Ironside är ju halva spelen. Synd att han slutade.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

SWAT 4 (annan utvecklare) var så jäkla bra men finns varken på Steam eller GoG.

SWAT 4 finns visst på GOG!

https://www.gog.com/game/swat_4_gold_edition


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem

Gillade Blacklist skarpt, men så är jag en sucker för uppgraderingar också.

Medlem

Tycker Blacklist var okej, men skulle gärna se att singelplayerdelen gick tillbaks mer mot de klassiska Splinter Cell spelen. Vill definitivt se att Spies vs Mercs gör en comeback dock, hade grymt kul med det i Blacklist.

Medlem
Skrivet av MajorHardon:

Blandade ihop det med ett annat spel jag även vill ha som inte ens finns på GoG. The Chronicles of Riddick; Escape From Butcher Bay. SWAT 4 vill jag ha men det är synd att det inte går att shoppa i Steam Store.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Rainbow Six Siege: Splinter Cell. Ubi vill ju ha nya ideer på operatörer


signatur

#PCMR

Avstängd

Och dääär trillade poletten ned.... Jag tänkte i samma sekund som nyheten om Kojima kläcktes att Ubi nu har chansen att blåsa liv i splinter cell igen. Givetvis hade jag rätt.

1
Skriv svar