Skärmtekniken AMD Freesync kommer till Xbox One X och S nästa vecka

Robot
Skärmtekniken AMD Freesync kommer till Xbox One X och S nästa vecka

För betatestare först, sen till allmänheten.

#amd, #freesync, #microsoft, #xbox, #xbox-one, #xbox-one-s, #xbox-one-x


Medlem

Grymt!


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem

Xbox ser ut att bli en riktigt lovande konsol. Stöd för både atmos, freesync och fetare hårdvara än PS4 Pro. Sony ligger efter och ska bli roligt att se hur konsolkriget fortsätter.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Grymt..

ang:Sony Så säger inget dom bara sticker huvudet i sanden och sedan presenterar dom samma grejer om ett par år och får det att låta som dom var först....

Ambassadör
Xbox

Fränt!


signatur

Jump in.

Medlem

@marcus8958: ska man kolla på popularitet och försäljning så har xbox redan förlorat kommer aldrig bli populärare än ps4 oavsett hur mycket teknik dom trycker in.
Ms gjorde grova misstag redan från början och varit otroligt sega på att erbjuda en xbox ägare nått unikt jämfört med vad som finns på ps4.
Bättre lycka nästa generation ms


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Molotov:

@marcus8958: ska man kolla på popularitet och försäljning så har xbox redan förlorat kommer aldrig bli populärare än ps4 oavsett hur mycket teknik dom trycker in.
Ms gjorde grova misstag redan från början och varit otroligt sega på att erbjuda en xbox ägare nått unikt jämfört med vad som finns på ps4.
Bättre lycka nästa generation ms

Som du säger, nästa generation. Det känns mer som att Xbox One är någon slags "beta" för ny funktionalitet för nästa generation. De har jättemycket häftiga grejer i Xbox One, främst med de bakåtkompatibiliteten och förbättringarna för One X.

Hade jag haft en 4K-TV hade jag nog skaffat mig en X och spelat alla stora AAA-titlar på den, men nu funkar PS4an rätt bra för mig.

Hoppas även på att Sony kollar på Microsoft och att även de tar med adaptiv synk och bakåtkompatibilitet till nästa generation.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Ambassadör
Xbox

@Grukk: Vad är det du tycker att PS gör så mycket bättre? Jag är på riktigt nyfiken. Är det exklusiva spel?
Jag kör en Xbox One X på 4K tv och har en backlog på i skrivande stund 246 ospelade spel i biblioteket och ytterligare 153 via Game Pass. De 3-4 exklusiva spel jag faktiskt skulle spelat på PS4 är ju en droppe i havet, hur kan de vara så avgörande för vad som är "bäst"?

Vad är det som är dåligt med: Xbox One X, handkontrollerna, bakåtkompatibilitet, Game Pass, Play Anywhere, alla femtioelva mindre funktioner som tex de i artikeln, de exklusiva spel som faktiskt Xbox har etc etc.?

Edit: Frågan är inte bara riktad till Grukk, utan allmänt. Genuint intresserad av hur det resoneras.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

@Grukk: Vad är det du tycker att PS gör så mycket bättre? Jag är på riktigt nyfiken. Är det exklusiva spel?
Jag kör en Xbox One X på 4K tv och har en backlog på i skrivande stund 246 ospelade spel i biblioteket och ytterligare 153 via Game Pass. De 3-4 exklusiva spel jag faktiskt skulle spelat på PS4 är ju en droppe i havet, hur kan de vara så avgörande för vad som är "bäst"?

Vad är det som är dåligt med: Xbox One X, handkontrollerna, bakåtkompatibilitet, Game Pass, Play Anywhere, alla femtioelva mindre funktioner som tex de i artikeln, de exklusiva spel som faktiskt Xbox har etc etc.?

Edit: Frågan är inte bara riktad till Grukk, utan allmänt. Genuint intresserad av hur det resoneras.

Tror inte det har så mycket med One X att göra. PS4 och PS4 Pro var en bättre konsol vid lanseringen än Xbox 1 och 1S. Flesta av oss valde en PS4 just för att den var bättre, billigare och fanns på svenska marknaden att köpa vid lansering.

Att hoppa över till Xbox One X kostar pengar och som Grukk skrev har hans inte ens en 4K tv och kan inte nyttja det fullt ut. Då är det att kasta bort pengar att börja om från början med en ny samling spel.
Det andra är att så många vänner spelar på PS4 så ett byte är inte alltid så lätt när man inte kan spela med vänner om dom inte heller är villiga att lägga ut pengarna för att byta.

Så att byta är nog mer en ekonomisk fråga kombinerat med vänner. För någon som ska skaffa en första konsol och inte har några vänner är nog One X det bästa valet just nu (om man inte är ute efter exklusiva titlar).


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Ambassadör
Xbox
Skrivet av marcus8958:

Tror inte det har så mycket med One X att göra. PS4 och PS4 Pro var en bättre konsol vid lanseringen än Xbox 1 och 1S. Flesta av oss valde en PS4 just för att den var bättre, billigare och fanns på svenska marknaden att köpa vid lansering.

Att hoppa över till Xbox One X kostar pengar och som Grukk skrev har hans inte ens en 4K tv och kan inte nyttja det fullt ut. Då är det att kasta bort pengar att börja om från början med en ny samling spel.
Det andra är att så många vänner spelar på PS4 så ett byte är inte alltid så lätt när man inte kan spela med vänner om dom inte heller är villiga att lägga ut pengarna för att byta.

Så att byta är nog mer en ekonomisk fråga kombinerat med vänner. För någon som ska skaffa en första konsol och inte har några vänner är nog One X det bästa valet just nu (om man inte är ute efter exklusiva titlar).

Ok, det resonemanget köper jag. Det är ju inte alltid så smidigt att byta system när man väl låst in sig, men det förklarar inte "hatet" mot Xbox eller vad som skulle vara "dåligt" med Xbox. Som Xbox-ägare möts man av både media(!), kommentarsfält och forum runt om på internet fullt med folk som avfärdar Xbox och hyllar PS4. Vad är det som är så himla mycket bättre på PS4? Jag kan inte se det.

Det är samma med klagandet på MS windows store, så fort ett spel släpps där så är det som om djävulen är lös. Vad är problemet? Jag har ett par Play Anywhere-titlar som jag kör på både Xbox och PC, det involverade 3 knapptryckningar sedan fungerade det fint (öppna windows store, välja spel, tryck på Install) och jag kan inte se det jobbiga med det heller.

Tack för ett sansat och vettigt svar förresten, inte helt vanligt alltid.


signatur

Jump in.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Mortaigne:

@Grukk: Vad är det du tycker att PS gör så mycket bättre? Jag är på riktigt nyfiken. Är det exklusiva spel?
Jag kör en Xbox One X på 4K tv och har en backlog på i skrivande stund 246 ospelade spel i biblioteket och ytterligare 153 via Game Pass. De 3-4 exklusiva spel jag faktiskt skulle spelat på PS4 är ju en droppe i havet, hur kan de vara så avgörande för vad som är "bäst"?

Vad är det som är dåligt med: Xbox One X, handkontrollerna, bakåtkompatibilitet, Game Pass, Play Anywhere, alla femtioelva mindre funktioner som tex de i artikeln, de exklusiva spel som faktiskt Xbox har etc etc.?

Edit: Frågan är inte bara riktad till Grukk, utan allmänt. Genuint intresserad av hur det resoneras.

Det var inte alls meningen att låta negativ mot Xbox One. Men de har tappat lite i denna generation tyvärr.

Jag har både PS4 och Xbox One S att spela på. Men PS4 basic presterar i regel bättre än Xbox One S. Bland deras biffare syskon är det Xbox X som brilljerar, därför skulle det vara trevligt med en X om jag hade en TV som kunde ta nytta av den. Jag tror att i det stora hela är det nog bättre pengamässigt att ha lite bättre prestanda i grundkonsolsegmentet då ickeinsatta inte förstår skillnaden mellan PS4 basic och Pro och One S och X.

Det är egentligen en ren tillfällighet att det blev mestadels PS4 för mig då jag gillar båda konsolerna. Jag skippade mer eller mindre förra konsolgenerationen så jag har inget gediget spelbibliotek för 360 eller PS3. Hade jag haft många spel till 360 hade det varit trevligt att återbesöka dem iochmed att de kan få nytt liv genom Xbox One X-patcharna vissa spel får. Det är just där Microsoft vinner i mina ögon, medan Sony har (för mig) de mer intressanta exklusiva titlarna just nu. Jag tycker det ser ut som att Microsoft har ett försprång inför nästa generation just med den imponerande bakåtkompatibiliteten de kunde fixa efter att deras konsol hade varit på marknaden några år.

Jag vet ju inget om vad Sony gör bakom lyckta dörrar. Men jag ser gärna att denna typ av bakåtkompatibilitet blir en trend i nästa generation. Det hjälper konsolerna att ha ett större spelbibliotek vid launch, och framförallt det är bra för de som spelar för deras spel blir kompatibla med samtidens teknik. Det blir smidigare att kunna spela sin spel på samma maskin istället för att behöva ha alla konsoler uppkopplade samtidigt.

Skrivet av marcus8958:

Tror inte det har så mycket med One X att göra. PS4 och PS4 Pro var en bättre konsol vid lanseringen än Xbox 1 och 1S. Flesta av oss valde en PS4 just för att den var bättre, billigare och fanns på svenska marknaden att köpa vid lansering.

Att hoppa över till Xbox One X kostar pengar och som Grukk skrev har hans inte ens en 4K tv och kan inte nyttja det fullt ut. Då är det att kasta bort pengar att börja om från början med en ny samling spel.
Det andra är att så många vänner spelar på PS4 så ett byte är inte alltid så lätt när man inte kan spela med vänner om dom inte heller är villiga att lägga ut pengarna för att byta.

Så att byta är nog mer en ekonomisk fråga kombinerat med vänner. För någon som ska skaffa en första konsol och inte har några vänner är nog One X det bästa valet just nu (om man inte är ute efter exklusiva titlar).

Precis! För mig är inte vänfaktorn speciellt stor då jag inte spelar onlinespel i någon större utsträckning. Men det är inte värt uppgraderingen då jag inte kan ta nytta av den. Det skulle mest vara en svart "One S" med supersampling för mig.

Håller verkligen med om att Xbox One X är intressant för de som inte gått in i denna konsolgeneration om det är multiplattformstitlarna som är intressantast.

Jag har Xbox One X för de exklusiva titlarna, speciellt då jag inte har en så speciellt biffig dator och det är dyrt att uppgradera för stunden. Jag gillar verkligen Sunset Overdrive och ReCore, två spel jag hoppas alla Xbox One-ägare spelar


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Ambassadör
Xbox

@Grukk: Tack för intressant svar! Jag menade inte att ditt inlägg framstod som någon slags hat alls, mitt raljerande var mer allmänt riktat.
Det är trevligt att det finns vettiga personer på "andra sidan" också ;). Det är ju inte det som man vanligtvis möter, därav mitt inlägg.

Gamla Xbox under Don Mattrick söp verkligen till det med lanseringen av Xbox One 2013, det förstår man ju när man läser era svar. Min poäng, och det som många verkar ha svårt att ta till sig, är att Spencers Xbox av idag är något helt annat. Sedan finns det ju alltid märkliga "fanboys" som måste leta fel hela tiden, det är ju ganska tydligt hur narrativet ändras med tiden; I början av generationen handlade allt om att PS4 var så mycket kraftigare, det jämfördes bilder och videos. Kraften i konsolerna och upplösning var det viktigaste som fanns för PS-folk och media (ofta är de två tyvärr överlappande) och det var den skillnaden som pushades. När Xbox gick om på den fronten så ändrades helt plötsligt det och det var inget man fick prata om längre, nu handlade allt om exklusiva spel! Jag är säker på att om Microsoft presenterar nya spel på E3 så kommer det ändras igen, till vad vet jag inte men det går säkert att hitta någon ny vinkling, media är bra på det och svansen hakar på.

Kan för övrigt verkligen rekommendera en 4K HDR Tv med en Xbox One X, det är riktigt maffigt. PS4 Pro är säkert fint det också, men uppgraderingen till 4K HDR är på riktigt värt det oavsett.


signatur

Jump in.

Medlem

Själv har jag en ps4. Dels på grund av exklusiva titlar, men ett minst lika starkt skäl är det faktum att ända från början så har jag avskytt xbox kontrollern. Den passar inte alls ihop med mina händer. Och medan jag måste medge att ps4 kontrollern inte riktigt sitter lika gjuten i mina händer som ps3 kontrollern gör, (ja, jag har små händer) så är det fortfarande någonting som jag föredrar starkt framför krysslåde kontrollern.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

1
Skriv svar