Battlegrounds får ny, mindre karta

Robot
Battlegrounds får ny, mindre karta

Snabbare och mer intensiva matcher är svaret på Fortnites framgång.

#Battle-royale, #battlegrounds, #fortnite, #nyhetstips


Medlem

PUBG har så stor potential men det känns fortfarande som det är alpha 0.11 versionen.

Kan dom försöka hitta lite inspiration från arma 2 wasteland skulle jag nog spela spelet mer aktivt. Känns så jävla tråkigt nu bara.

Medlem

En mindre bana kan nog bli roligt men jag tycker de borde fokusera lite mer på större lag på de stora banorna, ett spelläge där man spelar 6x16, 8x12 eller 10x10 hade varit helt underbart. Fornite har just nu ett läge med 20v20v20v20v20, det är grymt mycket roligare än 4x25, kanske lite för många men att springa runt i ett större lag är helt klart mycket roligare. Tycker man att det blir lite lag så kan man öka mängden spelare per server där lagen är större.

Det tråkiga med dagens alla battle royale spel är att de envisas med pyttesmå lag, 2-4 spelare, att tillåta 5 spelare per lag hade varit lite roligare bara det.

Medlem

@Jeehao: "Battleroyal" är fort. "nytt"
Jag tror att mer spellägen och önskar precis som du möjligheten till andra laguppställningar.
Tror det kommer komma det byggs på mer och mer


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

NuZ
Testpilot

@Jeehao: H1 har väl 5 spelar lag?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Battle royal känns ganska 2017, särskilt PUBG.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Battle royal känns ganska 2017, särskilt PUBG.

Vågar nog påstå att battle royal inte har peakat än. Fortnite håller högt produktionsvärde men känns som att det fortfarande finns utrymme för ett lite mer seriöst/hardcore battle royal spel som är redigt slipat. PUBG är ju inte så mycket att hänga i granen. Skulle de få för sig att släppa något slags CSGO-BR, och det skulle funka bra, så kan det nog locka många nya spelare.

ELF
Medlem

Trevligt. Undrar dock om de minskar antalet spelare eller om det fortfarande är 100 pers. Hoppas på att det är 100 så det snabbt blir action i början var man än landar.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av D01tY:

@Jeehao: H1 har väl 5 spelar lag?

H1Z1: Just Survive räknas ej

NuZ
Testpilot

@Jeehao: Både H1 och just survive är riktigt bra spel. Dock har h1s gunplay blivit lite akward


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av D01tY:

@Jeehao: Både H1 och just survive är riktigt bra spel. Dock har h1s gunplay blivit lite akward

De ändrade väl rekylen till horisontal om jag inte blivit missinformerad? Hur kan det ens vara kul..

Medlem

Vet inte om detta är ett "Svar på Fortnites framgång", dom annonserade ju 2 nya kartor sommaren 2017 eller nåt sånt. Varav dom sa att en skulle vara liten.

1
Skriv svar