Hands-on – Räkenskapens dag närmar sig för Far Cry 5

Robot
Hands-on – Räkenskapens dag närmar sig för Far Cry 5

Utåt sett är mycket sig likt i Far Cry men under ytan finns en tydlig, mätbar skillnad.

#far-cry-5, #förhandstitt, #hands-on, #ubisoft


Tråddemonen
Testpilot

Kul att läsa, bra jobbat Fredrik! Ska gadda ihop folket lite inför release!

Avstängd

Undra om det finns chrome plugin där man kan skriva in keywords, och de artiklar/bilder man taggar blockas helt från ens browser? Skulle gärna ha en sån för vissa spel, filmer och sånt man inte vill bli spoilad av.

Medlem

Vet inte ifall jag ska lita på det här. Vad jag har sett och hört från andra så är det precis som de föregående spelen.

Redaktör
Ponny
Skrivet av nils45:

Vet inte ifall jag ska lita på det här. Vad jag har sett och hört från andra så är det precis som de föregående spelen.

Det är det – också. Mycket är sig fortfarande likt, men den här mätaren gör att den öppna världen känns betydligt öppnare och mindre stängd. Det är en liten skillnad, som jag tror ändå kan få stor betydelse. Exakt hur stor återstår dock att se.


signatur

En Bamseponny av folket

Gnällkuk

Kommer det göras någon jämförelse mot PC?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör
Ponny

@tricky: Bra fråga! Vad tror ni, Calle och Tompa?


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör

@tricky: vi kommer kolla prestandan, och möjligen recensera på pc (det hänger på Ubisoft). Övrigt beror på om det finns några betydande skillnader mellan versionerna.


signatur
Gnällkuk

@Tomas Helenius: var väl mer det man var nyfiken på, skillnaderna dvs och hur pass optimerat det är för jus PC


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör

@tricky: vi har Heart of Darkness - vi kommer testa.


signatur
Medlem

Hallucinationer....ska man knarka stenhårt ännu en gång mån tro...

Ambassadör
Xbox

Blir nog vackert på One X detta.


signatur

Jump in.

Testpilot

Pepp pepp pepp! Ser fram emot detta som tusan!

Medlem

halleluja! :P. ser mest fram emot att jaga med hjälp av djur som i primal dock.

Avstängd

Ser exakt ut som assassins creed origins förutom att det är förstaperson vilket suger.

Men samma system och att du kan smyga och döda alla fiender en och en. Nä detta blir en flopp!


signatur

PS5 och inget annat.

Verkar som de kopierat upplägget från Wildlands med att olika personer styr olika delar av kartan som man måste ta ut. Gillade verkligen Wildlands, fast jag trodde det skulle va average. Tycker att Far Cry 4 va så där, 5:an verkar va bättre, men jag har problem med Far Crys kontroller/kamera, det känns bökigt och skakigt, kanske är poängen vet ej.

Medlem

Antar att det kräver uplay så big no-no.

Medlem

@Zidious G:

Sluta hata och ge steam konkurrens istället.

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Verkar som de kopierat upplägget från Wildlands med att olika personer styr olika delar av kartan som man måste ta ut. Gillade verkligen Wildlands, fast jag trodde det skulle va average. Tycker att Far Cry 4 va så där, 5:an verkar va bättre, men jag har problem med Far Crys kontroller/kamera, det känns bökigt och skakigt, kanske är poängen vet ej.

+1


signatur

Nämen!

Medlem

@employed: Fast det funkar ju inte ens.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Antar att det kräver uplay så big no-no.

Föredrar Steam alla dagar i veckan då det har så otroligt många funktioner. Bra att Far Cry 5 och UBi Softs alla spel kan handlas i Steam så att jag får mina spel samlade i samma bibliotek och kunna ha statistiken för antal spelade timmar med titeln. Viktigt för mig. Stör mig inte på att det länkas ihop med Uplay.

Något jag avskyr är att utvecklaren EA vägrar länka med Steam så att endast Origin klienten krävs på deras spel.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Zidious G:

@employed: Fast det funkar ju inte ens.

Funkar utan problem. Plus att man får mycket rabatter genom att spela spel vilket är nice. Föredrar steam iom att man har allt samlat där, men har inga problem att använda uPlay. Hade för några år sen, men inte längre

Medlem

Med tanke på att detta är ubisoft så förbereder jag mig på det värsta vad gäller prestandan. Men ja, man kan ju bli överraskad.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Pepp pepp pepp! Ser fram emot detta som tusan!

Samma här!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Ambassadör
Xbox

De planerade DLC's såg ju hyfsat ointressanta ut... Meh.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av breahl:

Ser exakt ut som assassins creed origins förutom att det är förstaperson vilket suger.

Men samma system och att du kan smyga och döda alla fiender en och en. Nä detta blir en flopp!

Ett FC som blir en flopp....tvivlar

Avstängd
Skrivet av Bulletblues:

Ett FC som blir en flopp....tvivlar

Då ska jag vara ärlig med dig och berätta att jag har inte spelat ett enda far cry. Alla dessa spel har sett dåliga ut och det gör även detta.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Då ska jag vara ärlig med dig och berätta att jag har inte spelat ett enda far cry. Alla dessa spel har sett dåliga ut och det gör även detta.

Antaganden är bland det dummaste du kan göra

Medlem

@breahl: Jo fast bara för att du inte gillar det så behöver det ju inte floppa...

Medlem

Kul att det får stöd för eye-tracking också!
https://tobiigaming.com/games/far-cry-5/

12
Skriv svar