Den bästa Playstation Plus-månaden någonsin!? Men...

Medlem

Och sen ska inte bloodborne se "trevligt" ut heller.

Avstängd
Skrivet av Alienshade:

Och sen ska inte bloodborne se "trevligt" ut heller.

Nä, fel ord. Men man vill hemskt gärna kunna urskilja vad som är statiska bakgrundsdetaljer och vad som är ett psycho som vill döda dig. Iofs gillar jag när det reser sig freaks ur bråten eller någon flyger på dig från bakom ett hörn. Skön omväxling från spel där alla fiender har ikoner på sig och syns överallt så man bara behöver spela Pacman på minimappen.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Bloodborne är onekligen ett av de bästa spelen på PS4:an och i allmänhet.

Håller med!

Gillade alla bossar, förutom Martyr Logarius som tokägde mig under lång tid.

Men som alltid... git gud. Sedan var det min tur att äga honom

Medlem
Skrivet av Deliverans:

För att det var en grym deal för båda parter.

Skrivet av Akronym:

Jag antar att det är en rent retorisk fråga. Men jag tänker svara ändå.

Av samma skäl som alla andra exklusiva titlar. Att locka folk att köpa konsolen.

Skrivet av SunShine:

Av samma anledning som zelda och mario spel är exklusiva för Nintendo. Det gäller att ha en så stark lineup av exklusiva titlar som möjligt så att folk ska välja att skaffa just din konsol istället för konkurrenten.

Tycker personligen Sony tänker helt rätt som i allt större utsträckning har börjat hamra till sig fina titlar som inte släpps hos någon annan.

Åh tack för att ni förklarade!

Jösses gott folk, komigen nu.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Avstängd
Skrivet av Fezk:

Åh tack för att ni förklarade!

Jösses gott folk, komigen nu.

Finns en devsynpunkt också, rätt skönt att inte behöva bry sig om PC, Xbox under utvecklingen. Det är alltså inte bara Sony som bestämmer, är ju ett partnerskap som växer till relationer. Xbox exclusives har inte samma lyx, eftersom så vitt jag vet så släpps typ alla xbox exclusives spel även på PC, vilket innebär QA för det, samt miljarder med kompromisser. Att bara utveckla mot en hårdvara underlättar ordentligt. Flipside är väl om man hade planerat vissa features som sen den hårdvaran visar sig inte kunna leverera.
Det är ett dubbel, eller trippeleggat svärd det där med spelutveckling.

Gen
Medlem
Skrivet av Deliverans:

Tack! Nu skäms jag. Du menar samma aim button som när man skjuter med pistolen? Ska Absolut testa vidare. Blev bara förnärmad när jag åkte på så mycket stryk av spelet. Innerst inne tror jag att jag kommer älska det.

Ingen fara. Nu minns jag inte knappen (även fast jag varvat det tre gånger och löst Platinum) men jag har för mig den är rätt så självklar (naturlig) En sak med Bloodborn är att spelet inte är orättvist svårt. Blir man tokägd borde man ha tagit det lite lugnade eller dyl

Medlem
Skrivet av Frisell:

Fnular på att köpa en konsol. Barnbarnen börjar bli stora nog. Hur funkar det med bluetoothlurar? Tänker delay mest..

Tror det är väldigt få blutoothlurar som funkar till PS4 överhuvudtaget. Iaf inga jag äger.
Har köpt sonys egna lurar (som har en egen usb dongle) men jag är inte riktig lika imponerad som de ovan här. Det finns en dyrare variant som jag inte provat dock.
Men som även någon skrev ovan så finns det 3.5 mm ingång på handkontrollen som gör den kompatibel med de flesta hörlurar som har sladd eller kan använda sig av sladd. Det ingår även en mono hörlur med mic till kontrollen för röstchatt i spel.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av Fezk:

Åh tack för att ni förklarade!

Jösses gott folk, komigen nu.

Tja, what can I say. Jag skrev åtminstone att jag utgick från att det var en retorisk fråga.

Dessutom, tack för det underhållande svaret. Skrattade en smula.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Åh tack för att ni förklarade!

Jösses gott folk, komigen nu.

haha!

Grymt ju!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Avstängd
Skrivet av joary639:

Tror det är väldigt få blutoothlurar som funkar till PS4 överhuvudtaget. Iaf inga jag äger.
Har köpt sonys egna lurar (som har en egen usb dongle) men jag är inte riktig lika imponerad som de ovan här. Det finns en dyrare variant som jag inte provat dock.
Men som även någon skrev ovan så finns det 3.5 mm ingång på handkontrollen som gör den kompatibel med de flesta hörlurar som har sladd eller kan använda sig av sladd. Det ingår även en mono hörlur med mic till kontrollen för röstchatt i spel.

Har du den 799kr "wireless"? Jag tycker det är fantastiskt. Men jag undrar verkligen vad de där "platinum" har som inte standardlurarna har.. Båda har ju 7.1 ljud läste jag nyss. Skulle haft lite mer bas i dem bara, testade med EQn i appen, basen på max, men hörde inte direkt någon skillnad.

Medlem
Skrivet av Deliverans:

Har du den 799kr "wireless"? Jag tycker det är fantastiskt. Men jag undrar verkligen vad de där "platinum" har som inte standardlurarna har.. Båda har ju 7.1 ljud läste jag nyss. Skulle haft lite mer bas i dem bara, testade med EQn i appen, basen på max, men hörde inte direkt någon skillnad.

Mig veterligen så är det bättre membran i högtalarna osv i de dyrare lurarna.
Men jag är likt dig så nöjd med 799 lurarna så det räcker o blir över.
Vet inte om man hittar bättre ljud för att sitta o spela med för de pengarna ärligt talat och 7.1 ljudet fungerar riktigt bra och jag tycker även ren två kanal för att lyssna på musik låter riktigt bra med bra närvarokänsla och stor ljudbild.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Inaktiv

Känns som att Xbox live varit grymt mer prisvärt då alla spelen som släpps där är spelbara på xbox One så man slipper ha en gammal osupportad konsol i hyllan.

Avstängd
Skrivet av SunShine:

Mig veterligen så är det bättre membran i högtalarna osv i de dyrare lurarna.
Men jag är likt dig så nöjd med 799 lurarna så det räcker o blir över.
Vet inte om man hittar bättre ljud för att sitta o spela med för de pengarna ärligt talat och 7.1 ljudet fungerar riktigt bra och jag tycker även ren två kanal för att lyssna på musik låter riktigt bra med bra närvarokänsla och stor ljudbild.

Verkligen. Ser mycket film med 5.1 ljud med lurarna, och man kan tydligt höra hur kanalerna är uppdelade i olika djup/lager. Något jag undrar är vad exakt det är för data i de olika settings som vissa spel skickar till playstation? (horizon, deus ex, guardians etc) är det bara EQ inställningar eller finns det mer data i de profilerna?

Medlem
Skrivet av Deliverans:

Verkligen. Ser mycket film med 5.1 ljud med lurarna, och man kan tydligt höra hur kanalerna är uppdelade i olika djup/lager. Något jag undrar är vad exakt det är för data i de olika settings som vissa spel skickar till playstation? (horizon, deus ex, guardians etc) är det bara EQ inställningar eller finns det mer data i de profilerna?

Jag har också sett en del film med dessa lurar på mig och jag blev glatt överraskad. Förr i tiden hade jag en rätt rejäl hembio anläggning men pga flytt osv bor jag nu på så vis att jag inte längre kan nyttja den anläggning jag hade, så har plockat ner hemmabion och kör ren 2 kanal istället och har nu film i 5.1 via headsetet och fungerar riktigt grymt!

Jag vet inte riktigt. Något händer för jag tycker definitivt man kan höra skillnad på de spel som det finns de här unika ljudfilerna till.
Horizon växte rätt rejält i ljudbilden om du frågar mig när man laddade in den filen i headsetet, klarare röster och tyckte även ljudbilden blev större.
Jag brukar även använda en del sådana till andra spel men som är i samma kategori.
Ex Ratchet and Clanks ljudfilen var även grym till Crash Bandicoot remake spelen osv.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Allt är väl subjektivt, äger redan bägge titlarna så skulle kalla det en av dom sämsta månaderna...

Skulle verkligen behövas nån sorts bonus som trillar in om man redan har spelen i sin samling...

Medlem
Skrivet av whoo:

Allt är väl subjektivt, äger redan bägge titlarna så skulle kalla det en av dom sämsta månaderna...

Skulle verkligen behövas nån sorts bonus som trillar in om man redan har spelen i sin samling...

Nu är det väl med tre spel till om man har en PS4 och något av dessa borde kunna erbjuda en stunds underhållning?

Medlem
Skrivet av Deliverans:

Har du den 799kr "wireless"? Jag tycker det är fantastiskt. Men jag undrar verkligen vad de där "platinum" har som inte standardlurarna har.. Båda har ju 7.1 ljud läste jag nyss. Skulle haft lite mer bas i dem bara, testade med EQn i appen, basen på max, men hörde inte direkt någon skillnad.

Ja det är de jag har. Jag vet inte.. har kört en del med dom på PC när jag kört PUBG och haft problem med att folk inte hört vad jag sagt. Så micen är väl kanske det dåliga eller så är det bara mina. Dessutom har jag andra hörlurar som jag har till mobilen och lyssnar på musik med osv. Det kanske är just att de är så mycket bättre som gör att jag tycker kvalitén är sådär på dessa. När jag köpte dom för några år sedan så läste jag just riktigt mycket bra kommentarer om dom. Men jag blev nog aldrig så såld som alla andra verkar vara. Så det problemet kanske ligger hos mig mer än i hörlurarna! Jag borde kanske trixa lite med EQ appen det var länge sedan jag öppna den.

Tilläggas bör väl kanske att det är nog inte lätt att hitta bättre för det priset...
(köpte dock ett par Kingston HyperX Cloud II till datorn (med sladd) som jag tycker funkar mycket bättre)


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

12
Skriv svar