Hur stealth-systemet nästan fällde det första Thief-spelet

Robot
Hur stealth-systemet nästan fällde det första Thief-spelet

Looking Glass-grundaren Paul Neurath berättar hur utmanande det var att bryta ny speldesignsmark.

#looking-glass, #stealth, #thief


Medlem

Thief: The dark project är fortfarande det i särklass bästa spelet jag har spelat

International
Man of Mystery

Helt klart i toppen! Den där känslan när man upptäcker att man sitter och håller andan när en vakt muttrande går förbi eller den tysta triumfen när man lyckats sno med sig alla värdesaker utan att nån ens märkt att man varit där.. good times!


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Looking Glass, vilka hjältar!

Första spelet där både ljud och ljus var en del av spelmekaniken och det funkade fantastiskt bra. Dessutom hade spelet bra AI, grafik, ljud, atmosfär, och inte minst icke-linjära banor som kunde lösas på mängder av olika sätt, osv. Spelet har verkligen förtjänat sin plats i Hall of Fame bland alla tiders bästa spel.

1
Skriv svar