Testa Final Fantasy XV – pc-demo ute

Robot
Testa Final Fantasy XV – pc-demo ute

Testa innan köp – vilken bra idé! Att ingen tänkt på det innan.

#demo, #final-fantasy-xv, #pc, #releaselistan, #square-enix


Gen
Medlem

Du får spela hela Chapter 1 enligt beskrivningen.

Medlem

Jag saknar demos så mycket. Något som borde finnas till det flesta spel tycker jag.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Avstängd

Ett av dom bästa spelen jag spelat på ps4 så rekommenderar verkligen detta. Är en bra story!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Alla pc-gamers demoskivor r.i.p :> Men ja demos behöver komma tillbaka fast då blir det nog mindre försäljning och utvecklarna måste ha högre polish på produkten. Beta modellen är enkel och ansvarslös bättre om man måste få betala för betamodellen med då har företaget redan vunnit

Medlem
Skrivet av breahl:

Ett av dom bästa spelen jag spelat på ps4 så rekommenderar verkligen detta. Är en bra story!

Håller med och skulle sträcka mig till ett av de bästa spelen jag har spelat någonsin
Köpte det för ca en vecka sen och klarat main questen och dlcen. Håller fortfarande på att spela varenda dag efter 60 timmar speltid
Kände samma känslan som jag kände när jag spela igenom FFVII

Riktigt avslappnande open world och rolig combat
Älskar att utforska spelet. På nästan alla open world spel blir jag utråkad med sidequesten, här vill jag göra varenda en
Fantastisk värld, monster och karaktärer.
Spännande från början till slut

Medlem
Skrivet av Karmak:

Håller med och skulle sträcka mig till ett av de bästa spelen jag har spelat någonsin
Köpte det för ca en vecka sen och klarat main questen och dlcen. Håller fortfarande på att spela varenda dag efter 60 timmar speltid
Kände samma känslan som jag kände när jag spela igenom FFVII

Riktigt avslappnande open world och rolig combat
Älskar att utforska spelet. På nästan alla open world spel blir jag utråkad med sidequesten, här vill jag göra varenda en
Fantastisk värld, monster och karaktärer.
Spännande från början till slut

Håller med om att det är ett fantastiskt spel. Längtar efter Royal-expansinoen som släpps i samband med PC-versionen den 6 mars.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

FM-guru
F.d. Sisyr

Ställer mig oförstående till hyllningarna ovan. Antagligen det sämsta FF-spelet jag kört. En designmässig dunderflopp. Erkänner villigt att jag inte ens spelade klart det. Gav upp strax efter att ha spöat en av spelets bossar genom den geniala strategin att - hör och häpna - hålla in cirkel. That's it. Enbart hålla in cirkel. Eller som en streamer uttryckte det; "I could have beaten this fight by allowing my flaccid dick to rest on the controller." Ibland, i andra fighter, krävdes det dock att man tryckte på fyrkant också. Så det var ju spännande.
Designproblem åt sidan så är även storyn en patetisk upplevelse, tyvärr. Oklart varför man ens bör bry sig om karaktärerna som figurerar i spelet.

Troligen 2016 års sämsta AAA-titel, i alla fall av de jag spelat.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Ställer mig oförstående till hyllningarna ovan. Antagligen det sämsta FF-spelet jag kört. En designmässig dunderflopp. Erkänner villigt att jag inte ens spelade klart det. Gav upp strax efter att ha spöat en av spelets bossar genom den geniala strategin att - hör och häpna - hålla in cirkel. That's it. Enbart hålla in cirkel. Eller som en streamer uttryckte det; "I could have beaten this fight by allowing my flaccid dick to rest on the controller." Ibland, i andra fighter, krävdes det dock att man tryckte på fyrkant också. Så det var ju spännande.
Designproblem åt sidan så är även storyn en patetisk upplevelse, tyvärr. Oklart varför man ens bör bry sig om karaktärerna som figurerar i spelet.

Troligen 2016 års sämsta AAA-titel, i alla fall av de jag spelat.

Ja, har du inte spelat längre än till en av de första "stora" bossarna är det klart att du inte hänger med helt på alla punkter som folk hyllar


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av marsson90:

Ja, har du inte spelat längre än till en av de första "stora" bossarna är det klart att du inte hänger med helt på alla punkter som folk hyllar

Jag är av åsikten att man inte behöver äta upp hela bajsmackan för att skaffa sig en uppfattning om huruvida man gillar den eller inte.

EDIT: Med det sagt så har jag dock sett en hel del av spelet senare i efterhand, då streamers jag följer spelat det. Kanske skulle klargjort det.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Ställer mig oförstående till hyllningarna ovan. Antagligen det sämsta FF-spelet jag kört. En designmässig dunderflopp. Erkänner villigt att jag inte ens spelade klart det. Gav upp strax efter att ha spöat en av spelets bossar genom den geniala strategin att - hör och häpna - hålla in cirkel. That's it. Enbart hålla in cirkel. Eller som en streamer uttryckte det; "I could have beaten this fight by allowing my flaccid dick to rest on the controller." Ibland, i andra fighter, krävdes det dock att man tryckte på fyrkant också. Så det var ju spännande.
Designproblem åt sidan så är även storyn en patetisk upplevelse, tyvärr. Oklart varför man ens bör bry sig om karaktärerna som figurerar i spelet.

Troligen 2016 års sämsta AAA-titel, i alla fall av de jag spelat.

Lycka till med det i de senare fighter om du inte är överlevlad

Och folk gillar olika. Jag tycker det här är det bästa ff spelet sen ff7

Gen
Medlem
Skrivet av Karmak:

Håller med och skulle sträcka mig till ett av de bästa spelen jag har spelat någonsin
Köpte det för ca en vecka sen och klarat main questen och dlcen. Håller fortfarande på att spela varenda dag efter 60 timmar speltid
Kände samma känslan som jag kände när jag spela igenom FFVII

Riktigt avslappnande open world och rolig combat
Älskar att utforska spelet. På nästan alla open world spel blir jag utråkad med sidequesten, här vill jag göra varenda en
Fantastisk värld, monster och karaktärer.
Spännande från början till slut

Jag håller också med. Plöjde in 50 timmar i PS4 versionen och ser fram emot att lägga dubbelt så många timmar på denna version för att klara av alla DLC jag inte köpte till PS4 och framförallt försöka få alla achievements.

En av de sämre sakerna med PS4 versionen var prestandan och grumligheten i bilden, något jag iofs vande mig vid efter ett tag. Nu när jag fått testa det i 4K/60fps på PCn så kan man inte annat än säga att - vilken dröm!

Medlem

Gillade stridsystemet men storyn är ju direkt dålig då 50% förklaras utanför spelet samt att de senare kapitlen är så tomma. Mycket hintas men utvecklas inte samt att alla karaktärer utom kvartetten är så bortkastade. Dock spelade jag 150h och fick min platinum trophy för att jag gillade spelet trots storyn.

Medlem

Försökt att ladda ner det via MsStore.. Gick inte alls!

Så fick bli heliga Steam

Medlem

@Sisyr: Tyvärr är spelet alldeles för lätt och det tar många timmar innan man börjar stöta på utmaning. Men tycker fortfarande att spelet var bra överlag och det finns bra och roliga utmaningar i slutet av spelet.

Medlem

Tyvärr är portningen till PC inget vidare när det kommer till kontrollerna. Ska du spela det på PC så skaffa handkontroll.

Avstängd
Skrivet av Lasrod:

Tyvärr är portningen till PC inget vidare när det kommer till kontrollerna. Ska du spela det på PC så skaffa handkontroll.

Gjordes som ett handkontrolls-spel och meningen är väl att man ska ha det.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@breahl: Gör man en bra portning till PC så ser man till att det fungerar bra att spela med mus och tangentbord också men de kan givetvis låta valet att spela med kontroll ligga kvar för de som gillar det. Känns inte direkt som de försökt få till mus/taganetbordskontroller i denna portning.

1
Skriv svar