Systemkrav för Hunt: Showdown

Robot
Systemkrav för Hunt: Showdown

Klarar din datamaskin ockult coop-action?

#crytek, #hunt-showdown, #systemkrav


Gnällkuk

Med tanke på hur snyggt spelet är och hur otroligt dåligt det har flutit på när jag sett folk spela det känns det väldigt märkligt att ett nytt spel som detta får så otroligt låga systemkrav. Men som vanligt, dessa "rekommenderade" settings är som vanligt helt jävla meningslösa när man inte bemödar sig beskriva vad man kan förvänta sig i form av prestanda. Får gissa till 30fps i 1080p, men vem fan vet?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Som sagt, requirements säger som vanligt knappt ingenting nu för tiden då folk spelar i alla möjliga upplösningar och fps-krav. Men som tricky säger, antagligen 1080p i 30 FPS.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Som sagt, requirements säger som vanligt knappt ingenting nu för tiden då folk spelar i alla möjliga upplösningar och fps-krav. Men som tricky säger, antagligen 1080p i 30 FPS.

Det är ju inte optimerat än.

Jag kör spelet på en 970 med 50-60~ fps på low settings. Helt spelbart för mig. Känns bara som att man lär crasha med högre settings i ett EA spel.

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Det är ju inte optimerat än.

Jag kör spelet på en 970 med 50-60~ fps på low settings. Helt spelbart för mig. Känns bara som att man lär crasha med högre settings i ett EA spel.

De flesta EA spel jag spelat har haft systemrekommendationer i närheten av vad spelet för tillfället kräver.
att få 50-60 fps på low med recommended är inte exakt acceptabelt.

Lite som att rekommendera en Volvo 740 som ersättare till en Porsche 911. När allt man gör är kör på bana.

Gnällkuk
Skrivet av Arkaith:

Det är ju inte optimerat än.

Jag kör spelet på en 970 med 50-60~ fps på low settings. Helt spelbart för mig. Känns bara som att man lär crasha med högre settings i ett EA spel.

Det är ju inte rimligtvis recommended settings. Att ett spel dessutom skulle krascha med högre inställningar låter ju bara ologiskt. Vem som dessutom står som utgivare (EA, i det här fallet) känns också högst irrelevant då stabilitet och dylikt snarare i huvudsak är relaterat till vilken spelmotor som använts.

Det är ju som sagt fortfarande inte klart och polerat, men ställde mig mest tveksam till vad de anger för rekommenderade krav på hårdvaran för just recommended settings.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

sjukt jävla bra spel

Medlem

Medelmåttigt betyg på Steam för tillfället men det mesta negativa verkar handla om dåliga servrar och prestandaproblem vilket ofta brukar fixas.

Medlem
Skrivet av ppSLY:

sjukt jävla bra spel

vad är det som är så bra?

Medlem
Skrivet av tricky:

Med tanke på hur snyggt spelet är

Skulle inte säga att spelet är särskilt snyggt alls (inte fult, men spelet är bara "snyggt" på bild imo). Absolut inte för prestandan man får.

Skrivet av Cyberz:

vad är det som är så bra?

Allt är subjektivt. Tycker spelet är rätt mediokert som det är just nu. Prestandan tar såklart bort mycket av upplevelsen, men själva gameplayet blir snabbt enformigt, och jag tycker inte rundorna känns värda att köra.
Själva ideen är intressant och jag tycker miljön och bossarnas design är coola, dock blir fighterna mot bossarna rätt simpla.
Jag kommer försöka hålla koll på spelet och se vad dom gör med det, men just nu skulle jag knappt rekommendera en download även om man fick det gratis. Waste of harddrive space

Medlem

@tricky: Jag har kört alphan lite. Kan intyga att det kräver en hel smocka köttig gpu. För 4k verkar 1080 i SLI vara att rekommendera. Själv har jag "bara" ett 1080ti och jag kunde inte spela i 4K, Dock kunde jag inte tweaka några inställningar, då det enda man verkade kunna ändra - grafikmässigt - var just upplösningen. Kör fortfarande i5 prolle, så spelar nog in lite också.
Men kan tänka mig att det flyter helt okej i 1080p med ett 1080. Orkade inte ens bemöda mig med att ställa ner upplösningen och prova. Känns ovärdigt.


signatur

- pixelfantast

Medlem

Jag kör 1080p med ett GTX1070 och jag ligger på ungefär 45-70fps med maxade inställningar. Övriga datorkomponenter finns i signaturen om någon bryr sig


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Spelet är ju väldigt ooptimerat än så länge så var vänliga och ta dessa krav med en nypa salt för tillfället. Ni kommer troligtvis inte kunna spela detta med en stadigt hög FPS under early access.

Spelet är dock jäkligt kul redan och jag ser en ljus framtid för det!

Medlem

Kommer det här spelet fungera på lägsta möjliga inställningar som 720p LOW på allt med en i5 4690k QC 3.5ghz, Radeon R9 M290X 2gb Vram, 512 ssd m2, 16gb ram 1600hz

1
Skriv svar