Testpilot - Microsoft Classic Intellimouse

Robot
Testpilot - Microsoft Classic Intellimouse

Den tidiga Intellimouse Explorer 3.0 av Microsoft har fått en modern version, är den nya Classic Intellimouse värd det anrika namnet?

#intellimouse, #microsoft, #testpilot


Medlem

Originalet var min favorit under många år. Tronen togs dock över av Logitech när jag behövde mer precis laser och fler knappar, som jag inte gick ifrån förrän förra hösten. Tror dock inte att jag kommer gå tillbaka, i alla fall inte innan de jag har är förstörda.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Satt med originalet i många många år. Tror jag ägt 3st. Blir ett köp till 100 procent.

Medlem

Hade inte haft något emot en 2.0 remake. Den hade jag nog faktiskt funderat på att köpa.

Ambassadör
Xbox

Blir definitivt ett köp!


signatur

Jump in.

Moderator | Testpilot

Blir sugen på att köpa en jag också faktiskt. Hade originalet i flera år.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Den musen och Logitech Mouseman va definitivt bäst back in the days.

Medlem

Stark angle-snapping (raka linjer).
Klarar ej snabba rörelser...

INTE en spelmus! (rimmar dåligt på en spelsida).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av KloN:

Hade inte haft något emot en 2.0 remake. Den hade jag nog faktiskt funderat på att köpa.

Jag har en sprillans ny i låda, aldrig öppnad från back in the day

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Tobbe:

Stark angle-snapping (raka linjer).
Klarar ej snabba rörelser...

INTE en spelmus! (rimmar dåligt på en spelsida).

Nej det är ingen spelmus, det var bland annat därför den inte fick en rekommendation. Precisionen kändes inte så bra i spel, framförallt inte vid mindre rörelser. Att den inte klarade snabba rörelser var inget jag märkte av vid testningen men "BlueTrack-sensorer" har historiskt sett inte varit spelsensorer. Så det är föga förvånande.

Personligen tycker jag väl inte att Microsoft marknadsför musen som en spelmus, i alla fall inte på deras produktsidor. Utan det är just föregångarens rykte bland gamers som ger den buzz i spelarkretsar. Såklart nyttjar de detta vid marknadsföringen på spelcentrerade plattformar. Just därför är det bra att visa upp den i spelsammanhang så att just den aspekten testas. Sen är det såklart upp till var och en om de tycker att den är värd ett köp eller inte. Intellimouse Explorer 3.0 var inte heller en spelmus, den hade bara egenskaper som passade bra för den typen av användande. Därför användes den av många.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

@Grukk Ja förståeligt med recension ändå.

Ville bara ge en mer utförlig VARNING till nostalgi/gamer-köpare mfl.
En som redan moddat ut "kassa" sensorn till pmw3360 på esreality X)


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Förbrukat 2 Razer Deathadder på ett år nu. Den andra bröt ihop i förrgår, ena tumknappen var utsliten och den började skicka korrupta IO-signaler som gav mig BSOD emellanåt. Fick rota fram min gamla trogna Intellimouse 3.0 och den funkar bannemig lika bra än efter 10 år.

1
Skriv svar