Kung Artur? Djingis khan? Assassin's Creed-enkät hintar om framtiden

Robot
Kung Artur? Djingis khan? Assassin's Creed-enkät hintar om framtiden

Fanfavoriten feodala Japan nämns också.

#assassins-creed, #ubisoft


Medlem
Citat:

Ett rykte gör gällande att nästa spel har kodnamnet Assassin's Creed Dynasty, vilket skulle kunna peka österut mot Kina.

Yay! AC: Dynasty!

Medlem

stiliga människor .
jag hoppas på ett ww2 eller japan.

Ambassadör
Xbox

Tycker att det är rätt trevligt när de håller sig längre tillbaka i tiden. Varför inte ett Rom under Augustus? Eller berber-pirater i Black Flag anda?


signatur

Jump in.

Medlem

Varför inte i norden under 1600-talet när Danmark för jämnan behövde kriga med Sverige om bland annat Skåne?

Medlem

Jag vill se Gustav Vasa på skidor.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Miindz:

Varför inte i norden under 1600-talet när Danmark för jämnan behövde kriga med Sverige om bland annat Skåne?

Tror nog Ubisoft håller sig till större civilisationer än i det historiska bakvattnet.

Medlem

Animus är blä, AC har sämst story, är hellre en lönnmördare i nutids aktion än kommer ihåg en förfader som var det.

Medlem

Kan de inte bara döda serien helt genom att göra tvärtom, hoppa 2-300 år framåt och gör nästa Assassins creed Futuristiskt.

Ko´n är ju redan död så låt mjölken jäsa lite med.

Medlem

Japan lär ju komma förr eller senare ändå. Alla älskar Japan. Ett säkert kort för Ubisoft.

Avstängd
Skrivet av voglsnid:

Animus är blä, AC har sämst story, är hellre en lönnmördare i nutids aktion än kommer ihåg en förfader som var det.

Har aldrig spelat AC för animus, utan för de historiska inslagen. Det är det som gör serien så bra, inget annat!

OT: Japan skulle säkert vara kul, men även riddarna runt runda bordet skulle vara intressant.

Helst skulle jag dock spela vidare på detta, känns inte som Amunets story är slut ännu. Man vill ju se vad hon gör i Rom t.ex. Hoppas det kommer i någon expansion till Origins.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Jag undrar om jag någonsin kommer få en vettig nutidsstory. Denna va väl okej i Origins. sparsmakad men den va där iallafall. Kändes som dom släppte vad som hände med Juno efter AC3. Nu har jag inte spelat syndicate för efter Unity va jag rätt färdig med AC-serien för en tid.

Läste lite på wikin om Juno och det verkar som hon gjort en del men tycker inte det framgår så bra i spelen. Man ska inte behöva läsa sig till sånt.

Medlem

Tycker man sabbar känslan i vad som kunde varit historiskt baserade fristående spel helt med Animus och den töntiga "dröm om dina förfäder" storylinen. Det är synd för det saknas AAA spel som vågar sig på riktiga historiska skildringar.

Testpilot
Skrivet av Korken:

Tycker man sabbar känslan i vad som kunde varit historiskt baserade fristående spel helt med Animus och den töntiga "dröm om dina förfäder" storylinen. Det är synd för det saknas AAA spel som vågar sig på riktiga historiska skildringar.

Har aldrig förstått mig på det här synsättet. Det som gör AC unikt är det historiska och det nutida i samma kontext, storyn hade inte fungerat annars.

Medlem

Jag vill se ett som utspelar sig under Amerikanska inbördeskriget.

Medlem
Skrivet av InsaneSharky:

Jag vill se ett som utspelar sig under Amerikanska inbördeskriget.

Finns redan typ... fast Frihetskriget

Assassins Creed III


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Assassins Creed Rogue kommer ju nu den 20 Mars på PS4 och Xbone, lirade aldrig det när det kom första gången så kommer nog ta ett varv på det, intressant tidsepok (amerikanska frihetskriget).

Annars så är ju Japan riktigt fett, Kina likaså. Så länge de har tagit bort eller gjort alla dessa menlösa sidequests bättre än i Origins. I Ghost Recon: Wildlands gjorde jag väldigt många sidequests, detta för att de faktiskt bar någon mening.

Avstängd
Skrivet av InsaneSharky:

Jag vill se ett som utspelar sig under Amerikanska inbördeskriget.

Ja det finns redan som han ovan sa. Tror inte ubisoft går tillbaka till USA igen, för tjatigt.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Förresten så har FZ missat att skriva om patchen idag som kom till Origins. New game+ finns där plus discovery tour. Jag kör touren nu, riktigt intressant om man är intresserad av historia och gamla Egypten.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd
Skrivet av Korken:

Tycker man sabbar känslan i vad som kunde varit historiskt baserade fristående spel helt med Animus och den töntiga "dröm om dina förfäder" storylinen. Det är synd för det saknas AAA spel som vågar sig på riktiga historiska skildringar.

Kingdom Come deliverance...

Jag röstar också på AC WW2. Vore svingrymt att smyga omkring i naziläger och strypa bad guys.

Medlem

@Deliverans:

Jo det är väl lite åt det hållet, men de har inte riktigt samma muskler att kunna mäta sig med Ubisoft och större bolag när det kommer till animationer/polish etc och det bidrar så mycket till upplevelsen. Jag antar att jag får hålla mig till mainstream tills de kommit ifatt.

Det jag menar är bara att det finns så mycket grymma historier från andra tidsperioder som inte berättas för att de måste konkurrera med exempelvis AC och AC serien tappade mitt intresse redan efter andra spelet då de i mångt och mycket återanvänder samma narrativ.

Avstängd
Skrivet av Korken:

@Deliverans:

Jo det är väl lite åt det hållet, men de har inte riktigt samma muskler att kunna mäta sig med Ubisoft och större bolag när det kommer till animationer/polish etc och det bidrar så mycket till upplevelsen. Jag antar att jag får hålla mig till mainstream tills de kommit ifatt.

Det jag menar är bara att det finns så mycket grymma historier från andra tidsperioder som inte berättas för att de måste konkurrera med exempelvis AC och AC serien tappade mitt intresse redan efter andra spelet då de i mångt och mycket återanvänder samma narrativ.

Du borde testa Origins. Grym grafik och bra story! Stridssystemet är även ändrat sen dom tidigare AC vilket är bra. I dom spelen behövde man bara blocka och kontra även fast du slogs med 200 fiender. Märks verkligen att dom lagt ner tid på det vilket märks i "Discovery tour" som kom idag, jäklar vilken research dom lagt ner på detta spel. Dom har även hållit på med det i 4 år också, hoppas vi får vänta 4 år på nästa AC också så det blir bra med.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Så länge dom tar väck dom löjliga effekterna på sköldar och vapnen. Fienden kan somna om dom slår på din sköld!! Och den där lila gift röken!! Nä tack ta gärna väck det.

Avstängd
Skrivet av Korken:

@Deliverans:

Jo det är väl lite åt det hållet, men de har inte riktigt samma muskler att kunna mäta sig med Ubisoft och större bolag när det kommer till animationer/polish etc och det bidrar så mycket till upplevelsen. Jag antar att jag får hålla mig till mainstream tills de kommit ifatt.

Det jag menar är bara att det finns så mycket grymma historier från andra tidsperioder som inte berättas för att de måste konkurrera med exempelvis AC och AC serien tappade mitt intresse redan efter andra spelet då de i mångt och mycket återanvänder samma narrativ.

Ja verkligen. KCD känns väldigt som en crytek Mod slash indie spel, men jag tänker ändå spela det när det är patchat och lite bättre. Jag resonerar lite så att den level av open world och RPG får man spela som Skyrim, fullt med buggar men nästan så att buggarna agerar som ett slags dynamiskt gameplay :/ jag tycker AC och andra mer polerade AAA spel kan bli lite väl förutsägbara. Inget går liksom "fel" vilket i sig är immersion-breaking.
GTA5 är fortfarande det spel som bäst mixat dynamiska system med scriptade events vilket genererar emergent gameplay.

Medlem

Rom under dess storhetstid hade varit fantastiskt kul, speciellt efter hur väl de lyckades med att få till ett levande Egypten, med historiska karaktärer som Kleopatra, Marcus Antonius och Caesar djupt involverade i storyn. Tyckte ett AC i Egypten lät rätt "meh" innan jag satte tänderna i det. Men Ubisoft lyckades verkligen göra det spännande och kul att utforska den rika historien som området ju faktiskt har, hade önskat att det fanns lite mer pyramider och hemliga tempel i spelet bara.

Japan vore givetvis häftigt det med, likaså ett spel baserat i Kina 2-3000 år bakåt i tiden. Men vad jag mest av allt önskar, är ju givetvis en uppföljare till AC: Black Flag.

Avstängd
Skrivet av bleken:

Så länge dom tar väck dom löjliga effekterna på sköldar och vapnen. Fienden kan somna om dom slår på din sköld!! Och den där lila gift röken!! Nä tack ta gärna väck det.

Så du menar att vapnen ska inte ha någon stats alls? Det är ju bara ett coolt till skott med effekterna på vissa saker. Det är ju inte så att något assassins creed har varit verkligt på något sätt. Du har fått supervapen tillslut i alla sådana spel.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@breahl: stats får dom ha, men dom löjliga effekterna passar inte in i AC tycker jag, var helt löjliga saker och blev för mycket åt fantasy hållet.

Medlem
Skrivet av Chomag:

Rom under dess storhetstid hade varit fantastiskt kul, speciellt efter hur väl de lyckades med att få till ett levande Egypten, med historiska karaktärer som Kleopatra, Marcus Antonius och Caesar djupt involverade i storyn. Tyckte ett AC i Egypten lät rätt "meh" innan jag satte tänderna i det. Men Ubisoft lyckades verkligen göra det spännande och kul att utforska den rika historien som området ju faktiskt har, hade önskat att det fanns lite mer pyramider och hemliga tempel i spelet bara.

Japan vore givetvis häftigt det med, likaså ett spel baserat i Kina 2-3000 år bakåt i tiden. Men vad jag mest av allt önskar, är ju givetvis en uppföljare till AC: Black Flag.

Håller med..

Skulle inte bli förvånad om vi får ett asien/mongol tema med t.ex Djingis Khan då familjen Polo, Marco Polo bl.a varit del av Assassins Creeds historia.


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem

@SgtBlack: hade varit Nice med en mongolisk tema.. Men levde inte Djingis Khan lite innan Marco Polo?

Medlem
Skrivet av bleken:

@SgtBlack: hade varit Nice med en mongolisk tema.. Men levde inte Djingis Khan lite innan Marco Polo?

Jo det stämmer helt riktigt
Skulle skrivit Kahn-klanen istället, Marco träffar Khubilai Khan som är sonson till Djingis Khan.

Rätt skall vara rätt


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

12
Skriv svar