European Speedrunner Assembly – Välgörenhetsevent och Speedrunmaraton två gånger per år

Sida 2 av 2
2019-02-15 22:46
Skrivet av Guybrush82:

Trevligt. Detta ska följas!

Kul!

Någon speciell run du ser fram emot detta ESA?

@dali: Om du tycker om meme-spel så är Pingu: Sekai de ichiban genki na penguin något att se fram emot!
Jag ser personligen mycket fram emot Pokemon: Let's Go Eevee för att Robosparkle kommer vara med på den runnen. Han är en mycket underhållande och trevlig britt som kan hålla låda.

Han gör denna katastrof-run (värdelöst spel) riktigt underhållande.

2019-02-16 22:18
Skrivet av Grukk:

Kul!
Någon speciell run du ser fram emot detta ESA?

Lite av charmen med dessa events är att vilka spel och "runs" som helst kan bli riktigt intressanta och underhållande beroende på "runnern" upplägget, ev. kommentatorer, hur det går osv.

Men för att nämna några spel jag ser fram mot:

Dark Souls I och II
Iconoclast
Celeste
RE2 (2019)
Golden Axe
Castlevania: Symphony of the Night

2019-02-16 22:28
Skrivet av Guybrush82:

Lite av charmen med dessa events är att vilka spel och "runs" som helst kan bli riktigt intressanta och underhållande beroende på "runnern" upplägget, ev. kommentatorer, hur det går osv.

Men för att nämna några spel jag ser fram mot:

Dark Souls I och II
Iconoclast
Celeste
RE2 (2019)
Golden Axe
Castlevania: Symphony of the Night

Bra lista! Metako är sjukt grym på SotN så där har du en 10/10-run!

Jag håller med dig helt och hållet, det är inte bara spelet som spelar roll utan också rinner och kommentatorer. Det är därför jag ser fram emot Pokémon Let's Go Eevee som jag nämnde tidigare här i tråden.

2019-02-16 22:57

Är verkligen sugen på att börja med speedrunning men det är så svårt att hitta något kul spel att speedrunna.

:((::(:(:(:

2019-02-17 06:44
Skrivet av Vojvoda:

Är verkligen sugen på att börja med speedrunning men det är så svårt att hitta något kul spel att speedrunna.

:((::(:(:(:

Kul att intresset finns! Det är "bara" att leta efter ett spel som spelmekaniskt inte tråkar ut dig efter ett tag. Vissa tycker om utmanande spel, men jag spel gillar spel som är rätt lätta, så att det är lätt att slutföra en run även om det skulle gå dåligt tidsmässigt.

Kan även vara bra att reflektera över vad som man tycker är intressant i speedruns. Är det att utföra precis gltchar för att snabbt klara sektioner i spel, eller vill man bara bli riktigt bra på spelet så att det går fort pga "perfekt" exekvering.

2019-02-17 12:10

@Grukk: Sitio verkar vara otroligt frustrerande att spela. Roligt run. Denna rekommenderade youtube efteråt, blev inte besviken

2019-02-17 12:36

@dali: jaa, att KrazyRasmus kom så långt blev han själv väldigt förvånad över, vilket han sa i runnen.

Ååh! Spatulas runs är alltid bra! Trevlig person också, alla runs han gör är lite konstiga! Kul att du gillar!

2019-02-18 10:46

Då är det bara drygt två timmar kvar tills kalaset börjar!

Jag har fått rapporter om att allt ska vara uppställt och redo!

Snart startar fem dygn av konstant speedrunning på ESA:s twitch-kanal! Det kommer vara omöjligt att vara uttråkad, morgon som kväll eller seg jobbdag!

2019-02-18 21:28

På 8 timmar har de fått ihop 2 000 dollar!

Om ca 25 minuter börjar speedrunnen av RE2 remake! Väldigt nytt spel, men det finns redan en speedrun av det!

2019-02-18 22:03
Skrivet av Grukk:

Om ca 25 minuter börjar speedrunnen av RE2 remake! Väldigt nytt spel, men det finns redan en speedrun av det!

Spännande!

2019-02-21 19:48

Final Fantasy X på ESAs andrastream! @loevet

Halva runnen är avklarad, ca 5 timmar kvar!

2019-02-24 07:35

ESA Winter är över för den här gången!

De samlade totalt in 30 000 dollar till Rädda barnen under veckan som var! #nyhetstips

Stort grattis till alla inblandade!

Evenemanget avslutstal från arrangörerna:

Sida 2 av 2