Hands-on – Freeman: Guerrilla Warfare

Robot
Hands-on – Freeman: Guerrilla Warfare
Skribent

Den som tar den gömda referensen vinner äran.


signatur

I am the black wizards.

Mörsare

Medlem

@Johan Olander: Vinner jag?

Skribent

@karatekex: Ja, det gör du <3


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Jag testade det efter ert tips för någon vecka sedan, men som spelar är idag så tycker jag inte att det funkar något bra alls.

Något jag störde mig på var att jämfört med Mount & Blade där man får (beroende på vad man väljer i början) börja med ett hyfsat vapen som man kan slå ihjäl en bandit med. På Freeman GW så får man börja med en skjeten pistol och banditerna har AK's våldigt svårt att ta en sån där första playtrough... outgunned has hell ... xD

Medlem

@Halvars90: Skaffa lite soldater som dödar i början och skaffa dig ett vapen via antingen loot eller köpa.
Pistolen är ganska bra i spelarens händer då man kan skjuta folk från flera hundra meter utan större problem

Medlem

Låter som ett bra koncept men den där videon var ju gräslig. Spelade de in pratet i en burk? Nejmen, kan kanske vara något att kika på när/om det släpps, gillar grundidén åtminstone.

Skribent
Skrivet av Ftmch:

Låter som ett bra koncept men den där videon var ju gräslig. Spelade de in pratet i en burk? Nejmen, kan kanske vara något att kika på när/om det släpps, gillar grundidén åtminstone.

Det är ju likt Mount & Blade på fler än ett sätt... Spelet är i ett tidigt stadie, så du kan gott vänta lite. Tror och hoppas vi har anledning att återvända till den här titeln.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Det är ju likt Mount & Blade på fler än ett sätt... Spelet är i ett tidigt stadie, så du kan gott vänta lite. Tror och hoppas vi har anledning att återvända till den här titeln.

Jag kommer ihåg när man fick Mount and blade Demot på en DVD skiva från en viss svensk spel tidning det var inte mycket till spel då

Medlem

@Azlan1: Du råkar inte minnas vilken version det var?
Jag spelade nämligen skiten ur 0.632 och redan då fanns det ett hyfsat stort modding community

Medlem
Skrivet av MrPeters:

@Azlan1: Du råkar inte minnas vilken version det var?
Jag spelade nämligen skiten ur 0.632 och redan då fanns det ett hyfsat stort modding community

Runt 2004/2005 skulle jag tipa på

Medlem

@Azlan1: Ah, kan tänka mig att det var runt 0.632 då
I dess grundform så fanns det sannerligen inte en speciellt stor mängd innehåll som uppmuntrade till långsiktigt spelande men kollade man runt på mods så kunde de utöka spelet men då det inte var givet med mods för 14 år sedan är det förståeligt att en avsaknad av innehåll fanns
Det visar dock hur mycket potential ett liknande spel kan ha även i dess tidiga stadie då M&B har bringat många timmars nöje med alla möjliga variationer som man kan uppleva

1
Skriv svar