Nya filmer visar tydligt hur Nintendo Labo funkar

Robot
Nya filmer visar tydligt hur Nintendo Labo funkar

Se roboten ramponera staden.

#labo, #nintendo, #switch


Medlem

Jag hoppas innerligt att detta floppar så vi slipper se sån här överprisad skit i framtiden.

Medlem

two player battles...ja det såg ju fruktansvärt spännande ut..


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Nu ska vi inte vara sådana. Det här blir säkert kul för barnen

Redaktör

När min sexåring ser roboten kommer han ta strypgrepp på mig och inte släppa förrän han har mitt ord på att det blir köp.


signatur
Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Jag tycker det ser jättekul ut! Framförallt pianot med egna former för ljud och rytmer! Tror verkligen det kan mätta kreativiteten hos barn. Blir nog en rolig aktivitet för barn och vuxna tillsammans.

Så länge det fungerar lika bra som det ser ut att göra så tror jag att det kan bli en storsäljare. Men om det inte når upp till den kvaliteten som visas i videona så blir det nog kortlivat.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Avstängd

Om robotspelet hade onlineläge och bara kostade 300 kr inkl. kartong så hade det haft bättre spelvärde och varit helt klart ett intressant köp! (förutsatt att det fungerar lika smidigt som videon visar)

Imponerande om det funkar bra... fattar inte hur alla knappar och grejer funkar med bara två joycons eller va di heter


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Skägg.
10 Chambers

Jag ser stor potential i "programmeringsläget". Ser redan nu hur grabbarna börjar tänka kreativt med både Lego Boost och Scratch.


signatur
Medlem

Har svårt att se hur kartong ska hålla en längre tid.

Medlem

Undra hur många av dessa som kommer gå sönder redan dag 1. Kan knappt vänta tills man ser på spelsiter om det. Kommer säkert vara överdrivet dyrt att köpa med.

Redaktör

Om kartongerna pajar kan de sannolikt lagas ganska enkelt, eller så skär man ut nya bitar med förlagan som mall. Torde gå att lösa utan att behöva ruinera sig.


signatur
Medlem

@Tomas Helenius: Silvertejp lagar allt

Ambassadör
Xbox

Är detta spelvärldens motsvarighet till surdegshotell månntro? Haha

"Jag har minsann kongolesisk returpapp till mitt kartongspel" "Barnen älskar att leka med vår exklusiva handklippta kartong"

"Åh titta älskling, Kartong-verkstaden har fått in handvikt ekologisk kartong i begränsad upplaga. Sååå värt!"


signatur

Jump in.

Medlem

Labo är so sagt något för små kids / barnfamiljer först och främst och inte till den breda publiken gamers.

Medlem

Har redan fått lova att köpa det här så jag har inget val längre

Medlem

När A.W.S.O.M.E.-O släpps kommer jag att köpa direkt!

Medlem

Alltså...åka bil stående och rocket jumpa i VR? Man får hoppas kartongen är spy-säkrad.

Medlem

Jag är så jävla imponerand av företag som går sin egen väg. Nä, detta är inte bara lite kartong. Detta är inovation, lekfullhet och mod. Behöver vi fler battle royal spel? Behöver vi fler cod, mobas eller soullikes? Inte om ni frågar mig. Vi behöver Nintendo. Inte för att jag själv kommer sitta med ett fiskespö av papp i handen utan för att hela spelindustrin behöver nytänk.

1
Skriv svar