Sea Of Thieves, officiella tråden – frågor / guide / hjälp / spelare / allmän diskussion

Sida 5 av 6
2018-03-27 08:10
Skrivet av Molotov:

@Vercadi: ganepass har inget med sea of thieves att göra enbart utan är en prenumationstjänst.
Du får fler spel, köpa spel till rabatt bla.
Man får dom där 14 dagarna när man är ny kund och vad jag vet har det alltid varit så.

Det var ett skämt att spelet inte är klart och att jag inte vill betala för det, men det kanske var långsökt.

2018-03-27 08:59
2018-03-27 12:54

Xbox.. Därav missförståndet

2018-03-27 21:08

Spenderade senaste timmen med att ladda hem den "lilla" patchen på 18+ GB. Sedan säger den "oväntat fel" och det går inte installera. Vad fan är detta, Apple?

2018-03-27 21:09

@Skapligt: Nej, PC. Du får samma felkoder på PC och Xbox.

2018-03-27 22:03
Skrivet av Makkapakka:

@Skapligt: Nej, PC. Du får samma felkoder på PC och Xbox.

Okej. Reagerade på att man skulle kolla konsolens inställningar...
Har fått samma fel men aldrig hetat Cyanbeard.

2018-03-27 22:11

Rekommenderar folk att läsa denna artikel samt Beddall's kommentarer. Det faktum att man kunde sätta eld på skeppen, laga mat och annat som sedan togs bort är för mig helst sinnessjukt.

Intressant läsning om inte annat. Beddall jobbade på Rare under utvecklingen och snackar lite om hur det gick till och kändes.

https://screenrant.com/sea-thieves-repetitive-shallow-artist-...

Bedall på Reddit - https://www.reddit.com/r/Seaofthieves/comments/85rza6/having_...

Tagit mig tiden att leta efter lite quotes.

Pratar lite om priset.

"I'm also seeing people say that the game cost $60. So a full price game. Their intention was to release at £20 from what I remember. I have no idea what changed."

Zoner och skeppet.

"For instance there were originally 7 different zones I think but that was cut down to 3. The main game loop has always been the same though. Personally i was hoping for dungeons and raids and such but that has never been a thing. My worry would be that it's taken them 4 years or so to produce what's there. Which isn't a lot in terms of variety. The main pirate ship was constantly being worked on the whole time I was there. That's 2 years for 1 asset. "

Snack om ankaret som inte blivit "fixat"

"did they ever sort out the anchor? all through production there was no physical anchor in the game ( they were planning on anchors being an upgrade you could buy through microtransactions, alongside sniper scopes... ).. the problem being, that the way the ship was designed, there was nowhere for the anchor to go. but from the layout of the ship you could see that the chain from the capstan went through a wooden box on the lower deck meaning that the anchor was clearly just being 'pooped' out the back of the ship. I know coz i was one of the artists who built the ship and questioned this design decision many times but just got shut down. it always seemed really odd to me that no-one had even looked at how an anchor works on a ship, in a game about pirate ships."

Cheferna / de som bestämde vale att ignorera vad många anställda tyckte om spelet.

"I think they probably chose to ignore it yes. After each organised playtest session we were encouraged to give feedback on the experience. we would play for around 45 minutes to an hour each time. perhaps once a week. after the first few sessions, people in our barn ( Rare is split into 4 wings of offices they call Barns) were finding any excuse not to play... because we weren't bug hunting and such, but expected to play the game as a average player would, it just got very boring very quickly. admittedly, the first few sessions were hilarious... but the experience wore thin very quickly. I always thought that the initial Unity prototype that was developed along side the unreal version at the beginning was more fun.

I'm not sure if they made it into the final game but in the prototype you could steal other players ships, and you could set ships on fire ... often accidentally by trying to cook food. it was a blast.

Funny anecdote , even after working on it for 2 years or so.. there were still a lot of people who were working on it that wouldn't have been able to tell you what the actual game was. .. or was going to be. It never seemed like a solid idea."

@uberpwnage2.0: Superintressant. Blir nyhet imorgon. För trött nu.

2018-03-27 23:57

@uberpwnage2.0: Jag säger inte att han har fel, eller rätt. Men en nypa salt bör det nog tas med då det trots allt är en klassisk "disgruntled ex-employee" som inte fick sitt kontrakt förlängt.

2018-03-28 00:03
Skrivet av Mortaigne:

@uberpwnage2.0: Jag säger inte att han har fel, eller rätt. Men en nypa salt bör det nog tas med då det trots allt är en klassisk "disgruntled ex-employee" som inte fick sitt kontrakt förlängt.

Allt om sägs så här bör tas med en nypa salt. Men med tanke på vilket spel vi fick samt att han faktiskt jobbat på spelet så är det nog inte så långt ifrån sanningen. Inte precis som att han säger något taskigt eller dumt heller, utan bara hans egna tankar om hur det kändes att jobba där. Hur som haver så är det ändå intressant info.

2018-03-28 00:26
Skrivet av uberpwnage2.0:

Allt om sägs så här bör tas med en nypa salt. Men med tanke på vilket spel vi fick samt att han faktiskt jobbat på spelet så är det nog inte så långt ifrån sanningen. Inte precis som att han säger något taskigt eller dumt heller, utan bara hans egna tankar om hur det kändes att jobba där. Hur som haver så är det ändå intressant info.

Ja det är intressant, absolut. Men han fick trots allt inte jobba kvar, det brukar ju dels ha orsaker och konsekvenser som man bör ha i åtanke.

Mången sur kollega med noll självinsikt har man väl sett komma och få gå genom åren så att säga. Inte alltid det lämnas med kärlek om man säger så.

2018-03-28 01:20
Skrivet av Mortaigne:

Ja det är intressant, absolut. Men han fick trots allt inte jobba kvar, det brukar ju dels ha orsaker och konsekvenser som man bör ha i åtanke.

Mången sur kollega med noll självinsikt har man väl sett komma och få gå genom åren så att säga. Inte alltid det lämnas med kärlek om man säger så.

Vars står det att han "inte fick" jobba kvar? Han var inte ens anställd hos Rare själva utan var anlitad via en annan firma. Han var dessutom en konstnär på företaget och det är väldigt ofta de slutar jobba när de gjort allt som behöves.

2018-03-28 01:28
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vars står det att han "inte fick" jobba kvar? Han var inte ens anställd hos Rare själva utan var anlitad via en annan firma. Han var dessutom en konstnär på företaget och det är väldigt ofta de slutar jobba när de gjort allt som behöves.

Han var kontraktsanställd via en agentur och fick inte sitt kontrakt förlängt, enligt egen utsago utan förklaring. Han skrev det i en av Reddit-trådarna. Jag läste det för några dagar sen så jag vet inte om jag kan gräva fram en länk. Hursomhelst så osade det "disgruntled ex-employee"-syndromet om det tycker jag.

Jag vet inte hur det är för dig, eller andra, men inte litar jag ett skvatt på missnöjda fd anställda, som inte slutat på eget bevåg, som snackar skit om sin förra arbetsplats.

2018-03-28 01:59
Skrivet av Mortaigne:

Han var kontraktsanställd via en agentur och fick inte sitt kontrakt förlängt, enligt egen utsago utan förklaring. Han skrev det i en av Reddit-trådarna. Jag läste det för några dagar sen så jag vet inte om jag kan gräva fram en länk. Hursomhelst så osade det "disgruntled ex-employee"-syndromet om det tycker jag.

Jag vet inte hur det är för dig, eller andra, men inte litar jag ett skvatt på missnöjda fd anställda, som inte slutat på eget bevåg, som snackar skit om sin förra arbetsplats.

Personligen handlar det inte om att jag litar på honom utan att jag ändå finner informationen intressant och att det är värt att prata om. En del av det han säger går ju ändå att koppla ihop med hur verkligheten samt spelet ser ut idag.

2018-03-28 02:24
Skrivet av uberpwnage2.0:

Personligen handlar det inte om att jag litar på honom utan att jag ändå finner informationen intressant och att det är värt att prata om. En del av det han säger går ju ändå att koppla ihop med hur verkligheten samt spelet ser ut idag.

Japp, håller med. Ville bara synliggöra omständigheterna!

2018-03-28 11:06

raider hoppas jag på, kan ju använda alla "tomma" grottor till detta. är jo ammo lådor där så något borde komma"
jag har läst om att det kan komma flera monster
uppgradera kraken
fler instrument.

tyckte jag läste lite om fiske. att det var snacka om det i början men inte blev något av. men det tycker jag de kunde haft så lämnar in fisken hos samma som man lämnar övriga djur hos

det kommer komma mer grejer å jag har det kul så som det är nu med spelet. de borde nog puschat det ännu mer mot games pass så folk inte hängde sig upp på prislappen tänker jag.

2018-03-28 16:15

Gårdagens bravader i Sea of Thieves:

Hittade en brittisk crew (God save the Queen!) som behövde en fjärde crewmate och vi bestämde oss för att ge oss på ett Skull Fort! Seglade dit och var först på plats så vi började fightas mot skeletten.
Det dröjde dock inte länge innan vargarna började kretsa runt fortet...Först en, sen två Sloops med full besättning gav sig in i leken och kanonkulorna började vina! Vi fick alternera mellan att ta ut waves med skelett och försvara vårt fartyg och fortet. Svettigt!

Till slut lyckades vi besegra skelettkaptenen och öppna the Vault! Skatter i mängder som nu behövde bäras ombord under strid med de två andra skeppen. På något sätt så lyckades vi få ombord allt, repellera bordningsförsök och sänka ett av de andra skeppen och hålla vår Galleon flytande!
Under vilt skjutande satte vi segel mot en Outpost med de två fiendeskeppen tätt i hasorna. Vår Galleon höll knappt ihop och vi hade slut på kanonkulor, men vi hade medvind! Kaptenen fickparkerade snyggt vid outpostens brygga och vi sprang för livet för att casha in vårt loot. Redan efter första vändan kom fiendeskeppen inom skotthåll och kanonkulorna började vissla över våra huvuden där vi sprang fram och tillbaka för att lasta av skeppet. Vi lyckades casha in de sista kistorna precis som de andra skeppen kom fram och en vild strid utbröt! De flesta av oss hamnade på Ferry of the Damned där gg's och trevligheter utväxlades

Vi fick ihop 15k gold och ett fantastiskt äventyr! Detta är varför Sea of Thieves är så jäkla kul. Man vet aldrig vad som ska hända, hur en seglats artar sig. Arrrr!

2018-03-28 19:31

@Mortaigne: kul läsning.
Själv var jag med en 2 manna sloop och attackerade ett 3manna crew när dom var i ett fort.
Dom hade målat.skepp och dekorationer men dom var riktift taktiklösa i pvp så tog hand om dom och deras skatter och,tackade för looten

2018-04-04 18:44

Finns det någon svensk (FZ?) grupp som spelar som man kan haka på?

2018-04-05 09:07
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Saknar verkligen ett system för kunna hoppa på polarnas skepp, eller bjuda in en som kommer sent. Sätt dem på valfri ö så att man kan plocka upp dem.

Det är väl problemet med att sessionen är låst med antal spelare, lite samma "problem" som en runda som redan startat i pubg/fortnite. Det borde dock gå att joina om det blir en plats ledig, men hur man ska veta det blir nog svårt Antar att du testat att joina direkt via Xbox-appen på din kompis eller din kompis på dig/er? Utan att veta så misstänker jag att personen behöver joina på den som är host för er session.

Skrivet av tricky:

Det är väl problemet med att sessionen är låst med antal spelare, lite samma "problem" som en runda som redan startat i pubg/fortnite. Det borde dock gå att joina om det blir en plats ledig, men hur man ska veta det blir nog svårt Antar att du testat att joina direkt via Xbox-appen på din kompis eller din kompis på dig/er? Utan att veta så misstänker jag att personen behöver joina på den som är host för er session.

Har inte direkt experimenterat med olika anslutsningsmöjligheter Och det är såklart likheter med andra multiplayerspel, samtidigt som det känns som om Sea of Thieves man sitter i längre sessioner, utan tydliga start och stopp för omgångarna.

2018-04-05 09:55
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Har inte direkt experimenterat med olika anslutsningsmöjligheter Och det är såklart likheter med andra multiplayerspel, samtidigt som det känns som om Sea of Thieves man sitter i längre sessioner, utan tydliga start och stopp för omgångarna.

Så är det ju Även om man förstår varför så borde man ju kunna boota en spelare genom utröstning ut ur crewet så att denne matchades med en session som var ledig så man kunde släppa på polaren på båten.

2018-04-05 11:54

Lite surt detta spel failade rejält. För lite innehåll för man skulle vilja stanna. Questen blev man uttråkade av efter nån timme. Sjukt snyggt spel annars och bra ide men skulle finnas npc skepp där ute att slåss med pirat jägare etc och lite döda hamnar bara quest givers och en pub =S nej detta måste byggas ut rejält innan jag skulle kuna tänka mig ett köp

2018-04-05 13:32

@Case21: jag vet inte om det failat precis.
Det är då folk som spelar.
Men ja det saknar bredd men fortfarande tycker jag det är underhållande speciellt om man spelar med vänner.
Det här är nog ett spel som nyggs ut med tiden.
Jag har inte köpt spelet utan spelar med gamepass.

2018-04-12 01:57

Ett multiplayerspel utan innehåll som blir ett monumentalfiasko, vilken överraskning. Det räckte med att se gameplay i betastadiet för att se vart det skulle barka hän. Undrar om de där 14 dagarna gratis game-pass är så smart när spelen är så mediokra.

2018-04-12 10:19

No Mans Sea. Tur för konsumenten att det fanns gratis game pass så man kunde nyttja 1 av de 14 gratis-dagarna att spela sig nöjd. Bör tillägga att jag körde en del under betan och det var roligt att spela med 3 andra och särskilt att ta fight med andra skepp.

Problemet är att alla annat (alla fetch-questen (vilket är alla questen)) blir gammalt så jävulskt snabbt och ofta är det rätt lång tid mellan möten med andra skepp.

Om de skulle lägga till ett sorts deathmatch-läge eller BR där 10 skepp möts på en mindre karta tror jag nog det hade kunnat varit riktigt roligt samt en betydligt mindre prislapp för spelet är inte värt 600 kr nu hur man än vrider och vänder på det.

2018-04-12 15:03

@grollo_92: Om man spelar längre än en dag så kan man upptäcka hur man söker upp PvP om det är det man är intresserad av. Skull forts är den centrala delen i PvP just nu, de drar till sig mycket folk. Både de som är där för PvE och loot i första hand och de som söker PvP. De är lite som en magnet på kartan.
Hade senast igår ett 3 timmar långt sjöslag och strid om fortet med 4 andra skepp/besättningar inblandat. Det är riktigt kul, och är en win-win situation då man i bästa fall får PvP och en massa loot från vaultet och i sämsta en jäkla massa PvP! Spelet blir ju som sagt vad man gör det till.

2018-04-13 00:40

Vissa verkar fått för sig att spelet är dött meb det är ytterst levande och inte ovanligt att stöta på andra.
Man mötet både busar och snälla pirater stup i ett nu när man spelar.
I går jag och en till spelade under 2 timmar var vi ständigt jagade av en galleon.
Samtidigt som vi gjorde skattletar uppdrag.
Vi lyckades dock få mycket loot och sälja det utan att bli.sänkta men vi hade noll plankor och kanonkulor på slutet

2018-04-13 09:28

@Mortaigne: Tack för svar jag kanske ger det en chans och provar PvP-ön

2018-04-13 15:35
Skrivet av grollo_92:

@Mortaigne: Tack för svar jag kanske ger det en chans och provar PvP-ön

Gört! Det är många crews som specialiserar sig på Skull Forts just för att det ger mycket action!

Sida 5 av 6