Sea Of Thieves, officiella tråden – frågor / guide / hjälp / spelare / allmän diskussion

Ambassadör
Xbox

@Skapligt: haha, episkt.


signatur

Jump in.

Medlem

Hmmmm.... Nån mer som såg

Ambassadör
Xbox

@Skapligt: Nej... intressant! Undrar vad det betyder? Det har ju pratats om att de ska hålla events och grejer som en del av spelet.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

@Skapligt: Nej... intressant! Undrar vad det betyder? Det har ju pratats om att de ska hålla events och grejer som en del av spelet.

Ja lite spännande. Det kom upp i 5 sekunder bara.

Känns lite spontant att det kan vara NPC skepp på väg? Fick nån känsla av det bara.
Vi har inte märkt nåt än dock. Men det är ett par timmar kvar av natten

Ambassadör
Xbox

@Skapligt: Hehe fränt! Ja, typ Queen Anne's Revenge som dundrar in... det hade varit halvepiskt.


signatur

Jump in.

Medlem

Hittade nu.

Det var inge spännande alls Det var att dom mergea servrar bara. Blev väl för lite folk på vår server så... Lite besviken

Ambassadör
Xbox

@Skapligt: Haha, antklimax


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

@Skapligt: Haha, antklimax

Eller hur

Ambassadör
Xbox

@Skapligt: Men jag hittade en crew med randoms som spelar ordentligt! Skitskoj I have ändå


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

@Skapligt: Men jag hittade en crew med randoms som spelar ordentligt! Skitskoj I have ändå

Plötsligt händer det. Men det är sällan tyvärr. Xbox o NoMic funkar liksom inte riktigt för mig.

Medlem

Kan man joina random crew?
Har helt plottsligt upptackt att nan snubbe joinat och ar pa mitt skepp med gron text, alltsa friendly utan att jag invitat nan I borjan?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Kan man joina random crew?
Har helt plottsligt upptackt att nan snubbe joinat och ar pa mitt skepp med gron text, alltsa friendly utan att jag invitat nan I borjan?

Japp. Men bara om du valt slope med litet crew istället för sail alone

Medlem

@Skapligt: ok på så vis.
Hur joinar man själv ett random crew?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Molotov:

@Skapligt: ok på så vis.
Hur joinar man själv ett random crew?

Det är bara att välja en Galleon och vänta så matchmakeas du på någon båt som har ledig plats!


signatur

Jump in.

Medlem

@Mortaigne: ok, tack


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Det är bara att välja en Galleon och vänta så matchmakeas du på någon båt som har ledig plats!

Eller om du tar Slope med crew så joinar du någon som kör ensam

Ambassadör
Xbox

@Skapligt: Yes, det också!


signatur

Jump in.

Medlem

Någon annan här som har problem med cyanfärgat skägg var 5-10e minut eller så?
Testat alla lösningar som jag lyckats hitta, men inget funkar. Tur jag köpte gamepass och inte spelet i sig, helt ospelbart just nu. :/

Skägg.
10 Chambers

Saknar verkligen ett system för kunna hoppa på polarnas skepp, eller bjuda in en som kommer sent. Sätt dem på valfri ö så att man kan plocka upp dem.


signatur
Tråddemonen
Testpilot

@Carl Johansson-Sundelius: Tror det kommer i framtiden, du är inte den enda som har önskemål om detta. Man får pressa på lite i forumen på hemsidan så de får sig en spark i arslet.

Medlem
Skrivet av Makkapakka:

Någon annan här som har problem med cyanfärgat skägg var 5-10e minut eller så?
Testat alla lösningar som jag lyckats hitta, men inget funkar. Tur jag köpte gamepass och inte spelet i sig, helt ospelbart just nu. :/

Aldrig hört nåt om det tror jag.

Helt ospelbart p.g.a. det? Ta av dig skägget då?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Saknar verkligen ett system för kunna hoppa på polarnas skepp, eller bjuda in en som kommer sent. Sätt dem på valfri ö så att man kan plocka upp dem.

Du menar i pågående Voyage utan att backa ut? Ja, det vore riktigt nice!


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox

@Makkapakka: Förutom på launch day så har jag aldrig haft några problem med servers, ingen av dem jag spelar med heller.

Här står lite om vad de olika errors betyder: https://support.seaofthieves.com/hc/en-gb/articles/1150052991...


signatur

Jump in.

Medlem

Jag har försökt ta reda på det här med max antalet personer på en båt. Hur funkar det i praktiken? Om det är fyra personer på en båt och jag kliver på, blir jag utkastad efter en stund eller kan jag härja runt på båten också men inte styra/sätta segel osv?


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius:
Ja minns häromkvällen när vi skulle spela.
Först var vi 2 starta, sen kom en till in i kanalen starta om för att bjuda in 3e. Sen kom en 4e fick vi starta om igen.
Lite omständigt speciellt också när den där xbox appen inte är 100%ig heller


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hoppas man kan få gratis game pass 14 dagar om 2 år när spelet är klart så man kan testa igen.

Medlem

@Mortaigne: Jag vet vad felet betyder, och jag har testat allt som jag hittat hittills. Folk verkar överrens om att det har med ipv6 att göra, men det hjälpte inte att stänga av det heller :/ Helt ospelbart för mig och från vad jag kan hitta forumposter, många andra också.

Medlem

@Vercadi: ganepass har inget med sea of thieves att göra enbart utan är en prenumationstjänst.
Du får fler spel, köpa spel till rabatt bla.
Man får dom där 14 dagarna när man är ny kund och vad jag vet har det alltid varit så.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Rincewind:

Jag har försökt ta reda på det här med max antalet personer på en båt. Hur funkar det i praktiken? Om det är fyra personer på en båt och jag kliver på, blir jag utkastad efter en stund eller kan jag härja runt på båten också men inte styra/sätta segel osv?

Du kan härja runt hur mycket du vill på andras båtar, antalet personer har med Crew att göra, alltså de spelare du delar voyages och loot med, ditt party.

Skrivet av Makkapakka:

@Mortaigne: Jag vet vad felet betyder, och jag har testat allt som jag hittat hittills. Folk verkar överrens om att det har med ipv6 att göra, men det hjälpte inte att stänga av det heller :/ Helt ospelbart för mig och från vad jag kan hitta forumposter, många andra också.

Ok, surt. Hoppas det löser sig!


signatur

Jump in.

Skriv svar