AMD visar att integrerad grafik inte längre behöver vara ett svärord

Robot
AMD visar att integrerad grafik inte längre behöver vara ett svärord

Sweclockers testar den nya processorerna med Vega-grafik från AMD.


Medlem

Väldigt imponerande för de prispunkterna de faktiskt ligger på, speciellt den billigare modellen.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Testpilot

Jag har en av föregångarna i min server AMD A10 6790K

Grymt bra processor för just en enkel hemmaserver som encodar lite Plex och annat.
Dessa nya kommer vara prisvärda för en sån sak eller enkla surfburkar till de som inte har höga krav.

Medlem

Blir nog en AMD APU till nästa router bygge så man slipper ha en GPU i maskinen.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Jag har en av föregångarna i min server AMD A10 6790K

Grymt bra processor för just en enkel hemmaserver som encodar lite Plex och annat.
Dessa nya kommer vara prisvärda för en sån sak eller enkla surfburkar till de som inte har höga krav.

Tvärt om så tror jag att de kommer bli galet populära som low end gaming burkar.
Att köra cpu med integrerad gpu har ju varit grymt prisvärt för allt utom gaming redan i många år

Skrivet av Godofcheese:

Blir nog en AMD APU till nästa router bygge så man slipper ha en GPU i maskinen.

Whut, varför ha en gpu i en router?

Medlem

@Allexz: om du använder en cpu som inte har inbyggt, duh.
Rätt vanligt att man använder gamla datordelar för pfsense byggen.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Skulle inte kalla prestandan nära på duglig;
- 35 respektive 31 fps i Fallout 4 på low@1080p
- 49 respektive 45 fps i Battlefield 1 på low@1080p
- 54 respektive 51 fps i DOTA 2 på high@1080p

I testet var det endast CS:GO och Fortnite som levererade över 60 fps (vilket idag känns rätt slött ändå), då handlar det även om 1080p vilket känns ganska 2006.

Det enda användningsområdet jag ser i spelsammanhang är för en lättare LAN-dator, men det är ju bara min åsikt.

Avstängd

Ospelbart låga framerates på low i 1080p. Nja. Dröjer nog ett tag till innan det är nån poäng.

Medlem

@kebbe: Kör man i 720p så flyter det på bra på medium. Få ju ses som väldigt bra för processorer med integrerad grafik för 1000-1600kr. Ska du ha något som funkar bra i 1080p får du betala ytterligare 1600-2000kr

http://www.tomshardware.com/reviews/amd-ryzen-5-2400g-zen-veg...

1
Skriv svar