Kingdom Come: Deliverance – officiella speltråden, info/guide/frågor/allmänt spelsnack

Medlem

Kommer högst sannolikt köpa spelet nästa vecka.

Medlem
Skrivet av Zimpan:

@Witchfinder: Ja annars kan man väl sätta upp som regel för sig själv att spela med endast senaste auto-save utan att dra upp menyer för att ångra val och ta itu med alla konsekvenser. Vet att jag gjorde så på Fallout New vegas när jag spelade. Fann det roligare då man inte visste hur konsekvenser handskades utav alla NPCer med olika faktioner. Det gick inte bra kan jag säga men det var underhållande!

Tycker det är ursvårt att banka in sånt i sitt huvud :/ Jag kan inte hålla mig från att optimera det som optimeras kan, just därför jag älskar spel där man har en massa armor slots och grejer att hålla på med. Om jag kör Fallout NV så vägrar jag misslyckas med en enda skill check, då läser jag tidningar eller levlar tills jag kan, haha.

Tråddemonen
Testpilot

@Exxo: Låter som en bra plan!

Tråddemonen
Testpilot

@Witchfinder: Du får väl binda fast dig så du inte kommer åt pause knappen

Medlem

Är väldans glad att jag sponsrade Kickstarter-projektet. Jag provade betan för länge sedan och gillade den skarpt, och efter det har jag valt att inte se så mycket av spelet pga risk för spoilers.

Men snart är det dags! Det ska bli riktigt kul att äntligen få se release-versionen.

Avstängd

Intressant sparfunktion! Varje gång man ska spara tar man en dryck som heter "Saviour Schnapps" Det blir som att dricka alkohol man blir lite modigare men om man spar för ofta då blir man full. Det gäller att vara försiktig med sparandet. Sen tror jag att det kostar att köpa den drycken.

Medlem
Skrivet av xtrem11:

Varje gång man ska spara tar man en dryck som heter "Saviour Schnapps" Det blir som att dricka alkohol man blir lite modigare men om man spar för ofta då blir man full.

Haha, jag hade ingen aning om den featuren men det låter ju lysande. Kul speldesign!

Medlem

Är detta spel lite som Dragon Age där man kan ha en bas (högkvarter) att uppgradera, eller är det mer som Witcher där man är vagabond och går från by till by utan att ha något hem?

Avstängd

@Rh3nium: har aldrig varit med om att en pc-version av ett multiplattformspel haft sämre stöd för gamepad, kan du ge ett exempel?

Medlem

Jävligt jobbigt bara att det kommer dagen innan alla hjärtans dag om man har flickvän. Kommer bara kunna tänka på att spela Kingdome Come medans hon vill mysa :(..

Edit: Förövrigt har jag för stora förväntningar. Har väntat sen 2013/14 och nu är dagen snart här. Jag har FÖRSÖKT att hålla mig till så lite info/endast nödvändig info som möjligt för att göra upplevelsen helt ny. Vissa av er känns som att ni vet allt, tex trådstarten, behöver man se allt verkligen? Räcker att läsa om att det finns olika rustningar och kläder som ger olika interaktioner med NPCs. Jag vill inte veta mer än så, jag vill lära mig detta på mitt egna bevåg!

Därför jag tror tex Skyrim blev mitt stora första Single Player RPG jag någonsin kunnat spela igenom till 100% just för att jag hade ingen koll ens på att Skyrim skulle komma ut, utan jag såg det kanske en vecka innan det skulle komma, kom helt som en surprise för mig (hur vet jag inte då jag har stor koll på spelvärlden, väldigt stor koll) Men bara för jag gick in HELT blind, ingen aning vad jag skulle förvänta mig så var det fantastiskt.

ELF
Medlem

OffT:

@PrinceToadstool: Call of Duty. Jag och brorsan ville köra lite coop och zombies. Men varken coop eller handkontrollstöd fanns på pc versionen. Minns ej vilket spel det var,men det blev instant refund på Steam.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Moderator | Testpilot

Diggade denna video.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Tråddemonen
Testpilot

@Prixm: Lider med dig lite. Alla hjärtans dag är en mysig dag om man har ett förhållande. Men det är sådana dagar som kan komma emellan en gamer och skärmen.

Vi vet inte allt. Har bara researchat utav de som själva spelutvecklarna har prata om. Men det är ju aldrig så att allt som sägs hamnar i spelet. Förväntar mig att få skriva om en del när jag själv sitter med det på tisdag.

Men hoppas att folket uppskattar tråden och att tipsen och förguiden håller vid release. Men man kan aldrig vara helt säker.

Tråddemonen
Testpilot

@uberpwnage2.0: Väldigt informativ! Ska ta en bättre titt på den senare! Tack Uber!

Medlem
Tråddemonen
Testpilot

@Makkapakka: Sedärja! Här har vi en som förbokar med goda förhoppningar och med glimten i ögat

Medlem

Japp, förhandsbokat med, får se om det var en bra ide när det väl är ute...

Tråddemonen
Testpilot

@Koruno: Verkar som intresset för spelet har fångat en del. Kul att höra! Ja det är lite av en chansning!

Medlem

@Zimpan: Samma här. Efter att ha sett ett par infovideos beslöt jag mig för att chansa

Tråddemonen
Testpilot

@Makkapakka: Det jag tror mest på i spelet är ju faktiskt NPCerna och AIs. Verkar vara ett spel där man kan leka lite med omvärlden och ställa till det rejält. Kommer nog köra det igenom det en gång seriöst sen kanske lira en gång till bara för att leka lite med funktionerna

Medlem

@uberpwnage2.0:
Bra video och bra information.

Och nu idag så spelade samma person de första 1 timme och 30 minuterna av spelet och ojoj vad vissa kommer såga detta spel med fotknölarna.
Nu pratar jag om hur ett annat spel mottogs, exempelvis Mass Effect: Andromeda och om "Själlösa ansikten och animationer" som näst intill alla fokuserade på när det var en petitess i det spelet och saknade helt och hållet betydelse för det spelets "gameplay"...

Kommer folk acceptera detta då Warhorse studios bara haft en budget på ett fåtal miljoner(5) dollar eller kommer betyget och åsikterna fokuseras på stelheten i dialogerna och animationerna... Förhoppningsvis kan de flesta se bortom skavankerna och fokusera på själva äventyret men det återstår att se.

Medlem

Nu är det bara 3 dagar kvar till spelet. Har väntat på den här sen 2014.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Tråddemonen
Testpilot

@MacNille: Yes det finns nog många speltimmar att se fram emot!

Medlem

Släng ett öga på senaste reklamfilmen, jag drog på smilbanden. Man får en bra känsla av dessa utgivare. Paradox kan kanske få dela pallplatsen i mina ögon om det fortsätter så här

https://www.youtube.com/watch?v=N14tTn01qEo&t=314s

Tråddemonen
Testpilot

@vbal: Hahahah! Underbar!

Tråddemonen
Testpilot

Sista trailern inför release. Måste säga att det ser riktigt bra ut

Medlem

Spelet är nu aktiverat på mitt steam konto. Nu är det bara att vänta.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Tråddemonen
Testpilot

@MacNille: Perfa! Ska själv köpa det ikväll och börja tanka över natten!

Medlem

@Zimpan: Skulle jag också vilja göra. tyvärr har jag bara tillgång till min laptop för tillfället, men snart så.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Tråddemonen
Testpilot

@MacNille: Haha låter om att du har samma problem som mig när det kommer till speldator. Har också en laptop som inte klarar allt för mycket.

Skriv svar