Horizon Zero Dawn hade co-op för två, men inslaget skrotades

Robot
Horizon Zero Dawn hade co-op för två, men inslaget skrotades
Medlem

Jag har inte en Playstation (är själv en XBOX / Nintendo person) Men hade överväkt att skaffa en PS konsol om det var couch co-op på detta spel som man kan spela med min fästmö

Medlem

Blev besviken att co-op las ner när jag först fick höra om det. Men nu i efterhand så kändes Horizon som en personlig resa som jag gjorde till min egen.

Dock hade det varit awesome att tillsammans ta ner en Thunderjaw!

Tråddemonen
Testpilot

Om det blir en uppföljare så kanske man tom får skapa sin egna karaktär? Aloy kanske är den som lär ut en grunderna under nästa? Kan ju förhöja spelvärdet lite om man får skapa en karaktär man kan relatera lite mer till. Låt oss säga ett Character Creation som liknar Mass Effect eller Dragon age vore lite ballt att ha.

Medlem

Jag får fan ta o kamma mig och spela igenom detta äventyr. Köpte det på releasedagen o lirade i 1 timme ungefär för att sedan börja beta av BackLogen på Steam, för att sedan falla i glömska i hyllan. Bedrövligt.

Man har ju läst så mycket gott om Horizon. Så här får det inte behandlas. Kom ihåg att jag tyckte det var bra de jag hann lira och grafiken var sjukt vacker. Så det finns inga undanflykter.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

@CARTMAN: Spelar igenom det för första gången nu, ~6 timmar in. Rekommenderas varmt!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Blev besviken att co-op las ner när jag först fick höra om det. Men nu i efterhand så kändes Horizon som en personlig resa som jag gjorde till min egen.

Dock hade det varit awesome att tillsammans ta ner en Thunderjaw!

Det är exakt det som var så magiskt, och är glad för att dom la fokus på istället för co-op. Att spela med någon annan bryter inlevelsen (för mig) i ett sånt här spel.

Medlem

Troligen för att konsollen inte klarade av spelet, dom valde ju 30fps av en anledning för att den inte klarade av att driva världen i högre.
Och en andra spelare som rör sig runt i världen, extra belastning på CPUn.
Det är det stora problemet t.ex. med Xbone X, det må ha en fläskig GPU men CPUn flaskhalsar som satan.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Gillar Co-op men känns inte som att Horizon går miste mycket utan att ha det. Vore kul för 2an men tror Horizon funkar bättre i SP.

Medlem

Jag försöker föreställa mig hur coop hade varit i spelet som vi faktiskt fick och jag tror att det hade förstört känslan rätt rejält. Aloy känns väldigt självständig i grund och botten så att hon skulle ha någon vid sin sida hela tiden hade inte känts rätt. Sedan hade det säkert medfört balansering med coop i åtanke, något som kunde ha skadat den fantastiska singleplayer delen. Tackar nog helt nej till coop där faktiskt, finns så mycket annat att spela om man vill ha en coop upplevelse... Tex Monster Hunter World, på tal om Monster Hunter så har jag inte spelat det tillräckligt mycket idag. Ska genast fixas!

Skrattade rejält åt att Ps4 inte skulle hantera coop på grund av hårdvara kommentaren.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Slayman:

Det är exakt det som var så magiskt, och är glad för att dom la fokus på istället för co-op. Att spela med någon annan bryter inlevelsen (för mig) i ett sånt här spel.

Japp, coop/multiplayer är inte nödvändigtvis bra för ett spel och det är nog till och med så att pressen från spelarna att införa det numera är så stor att det har förstört en del spel som hade funkat bättre utan det.

Medlem

Är det inte i tv-serien "Dark" där det finns en scen där de spelar nämnda spel i co-op?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Guybrush82:

Är det inte i tv-serien "Dark" där det finns en scen där de spelar nämnda spel i co-op?

Nej, det är ett annat singleplayerspel som de "spelar" i coop där i form av The Surge. Skaparna av serien frågade utvecklarna om lov och dessa hjälpte till att sätta ihop något montage som såg ut som split screen.

Medlem

Horizon är väldigt bra har fortfarande lite kvar i expansionen. Men när ps5 kommer så vill jag verkligen ha ett tungt och smutsigt Killzone spel. Det senaste gillade jag inte alls i singel player.

Avstängd

Mer co-op åt folket!

Medlem

Nu när jag spelar spelet sitter jag och tänker på hur det skulle kunna funka. HMMMMM..

Det man skulle kunna göra är en form av robbot som hjälper henne. Kanske kan tillverka saker? Du kanske kan morpha till olika saker? Kanske Bli fällor? Bli en del av pilarna? Kanske en mount med level? Kanske en halvmaskin/robot?

Medlem

@slarron: det var väl i ett ganska tidigt skede som detta slopades så det är säkert mycket som skulle sett annorlunda ut om coop skulle varit kvar. Storyn tex kanske skulle varit mer utformad för att passa flera spelare.

Men som det tidigare skrivit så kände även jag att detta var en upplevelse jag är glad att jag fick uppleva på egen hand och kände aldrig att fan man skulle haft en polare med sig 😛 Men vem vet det kanske kan bli en succé i en eventuell uppföljare 👍🏻☺️

Medlem

@svampfan: HAHA jag kände att det jag skrev nu blev välldigt flummigt hehe. Dock kan jag säga att det funkar fin fint utan co-op, Dock vore det kul om 2 spelare kunde göra en combo fälla eller något. fast då kanske allt skulle bli för lätt?

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Nej, det är ett annat singleplayerspel som de "spelar" i coop där i form av The Surge. Skaparna av serien frågade utvecklarna om lov och dessa hjälpte till att sätta ihop något montage som såg ut som split screen.

Aha, då blandade jag ihop vilket av spelen de "fejkade" co-op på i serien, my bad

1
Skriv svar