Håll i hatten - Dayz släpps till konsoler

Robot
Håll i hatten - Dayz släpps till konsoler

Eller föresten - skjut hatten, begrav den och kom aldrig tillbaka.

#dayz, #inte-riktigt-klart-än, #kommer-du-ihåg


Medlem

Haha ja man fick i sig ett gott skratt iaf

Tråddemonen
Testpilot

Tror Dayz har en del att fixa innan Playstation godkänner spelet. Kan tänka en release på Xbox då de accepterar Early access.

Medlem

Mitt råd till alla konsolspelare är att inte köpa Dayz förrän PC-versionen är klar (om den nu någonsin blir klar).

Ambassadör
Xbox

Xbox Game Preview är en riktigt bra grej med Xbox. Att ha ett early access-program ger tillgång till en hel del kul spel på konsol.


signatur

Jump in.

Medlem

I den takten dom fixar PC versionen så kan dom glömma att klara submission till PS4 inom iaf. 2-3år.

Medlem

Kul att det släpps i något format åtminstone!

Medlem

Längtar tills betan! Det var riktigt synd att de inte träffade årskifftet som de ville, men men, vi har allt en grupp som roamar då ock då, spänningen när man sitter fullgearad i tisy är fan oslagbar

Medlem
Skrivet av duchovny:

I den takten dom fixar PC versionen så kan dom glömma att klara submission till PS4 inom iaf. 2-3år.

Det märks du vet exakt hur lång tid det tar att utveckla en spelmotor samt ett spel.

MEG
Medlem
Skrivet av Zimpan:

Tror Dayz har en del att fixa innan Playstation godkänner spelet. Kan tänka en release på Xbox då de accepterar Early access.

Nja det behövs nog inte

https://www.youtube.com/watch?v=-63e27Ugl60
https://www.youtube.com/watch?v=VANNIQwo090


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Ja, visst. Precis som vi fick beta versionen Q4 2015 http://www.dayztv.com/standalone/dayz-2015-roadmap/

Medlem

Såg ett youtube klipp som sa att enda sättet för dom att kunna fortsätta tjäna pengar är att släppa det till flera plattformar. PC versionen är död sedan länge pga av det långa utvecklingstiden så det går inte att tjäna några pengar på den versionen längre.

Medlem

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av jehuty:

Såg ett youtube klipp som sa att enda sättet för dom att kunna fortsätta tjäna pengar är att släppa det till flera plattformar. PC versionen är död sedan länge pga av det långa utvecklingstiden så det går inte att tjäna några pengar på den versionen längre.

Såg du det på youtube måste det ju stämma såklart. Sen vet ju all att konsolspelare är riktiga köptorskar så varför skulle dom inte släppa spelet där? Dessutom har dom nog tjänat in tillräckligt med pengar för stödja spelet antal år framåt redan. Tror bohemia vet vad dom håller på med, tror inte dom skulle låta teamet utveckla spelmotorn vidare annars utan bara släppts spelet som det var.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Såg du det på youtube måste det ju stämma såklart. Sen vet ju all att konsolspelare är riktiga köptorskar så varför skulle dom inte släppa spelet där? Dessutom har dom nog tjänat in tillräckligt med pengar för stödja spelet antal år framåt redan. Tror bohemia vet vad dom håller på med, tror inte dom skulle låta teamet utveckla spelmotorn vidare annars utan bara släppts spelet som det var.

Wow, vilken dålig attityd du har. Orkar inte starta en diskussion med någon med sån dålig attityd.

Medlem

Om det här spelet fortfarande utvecklas så tror jag att den dagrn det är färdigt så är det nog.helt annorlunda och säkert bytt namn också.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@Vercadi: Eftersom jag själv jobbar med det (och just submission processen till Sony, Nintendo och Microsoft) så, ja.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Såg ett youtube klipp som sa att enda sättet för dom att kunna fortsätta tjäna pengar är att släppa det till flera plattformar. PC versionen är död sedan länge pga av det långa utvecklingstiden så det går inte att tjäna några pengar på den versionen längre.

Detta stämmer nog ganska bra.

Medlem
Skrivet av generalfil:

Längtar tills betan! Det var riktigt synd att de inte träffade årskifftet som de ville, men men, vi har allt en grupp som roamar då ock då, spänningen när man sitter fullgearad i tisy är fan oslagbar

Ta med dig den gruppen till escape from tarkov!

Medlem
Skrivet av spikes:

Ta med dig den gruppen till escape from tarkov!

Vi har allt testat, det är ett grymt spel, men inte riktigt vad vi vill ha, vi gillar RP survival mer än "enbart" pvp scavenge

Medlem

@generalfil:

Saknar det där, hade ett par (2-3 stk) som jag spelade tillsammans med ända till kl 7 på morgonen på helgerna. Har nog aldrig haft så kul som jag hade då. Detta var moden ofc.

Saknar det rejält, många slutade spela DayZ och att springa runt helt själv är tråkigt.. Gör det ibland , gearar upp sedan avinstallerar jag... Att spela solo är inget för mig.

Medlem

@Vojvoda: testa till betan sen, jag menar jag la 150 spänn för ett par år sen och har haft så många oförglömliga moments, jag förstår att folk är besvikna, men förstår inte riktigt hatet

Medlem
Skrivet av jehuty:

Så, fixade ditt inlägg till dig.

Tråddemonen
Testpilot
Medlem

@generalfil: Köpte DayZ standalonen samma sekund som det var release

Har typ 170h på den.

Medlem

är detta ett skämt?

Medlem

Hellre köp torsk till ps4 & switch en pirat på PC. Sån är jag vill pumpa in pengar i spel branschen för att det är mitt största intresse.

Medlem

Luktar nästan vaporware av detta, i den absolut bästa av värdlar är det rent inkompetent management.

Varför utannonserar ni det ens till konsoll när inte knappt börjar få köl på de plattformar ni redan utlovat er till? Måste ju vara grava systembrister för att dom ska kunna sjabbla så här gravt och konsekvent.


signatur

subterranean homesick alien

Intressant, eftersom det utannonserades till PS4 2014.

1
Skriv svar