Det tog tre månader att knäcka Assassin's Creed: Origins kopieringsskydd

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

piratkopiering existerar ju för att alla inte har Råd med spelen, inte för att folk vill jävlas. känns som många missar den biten

Haha. Det är en stor skillnad på att faktiskt "inte ha råd" och att vilja lägga pengarna man har på annat.
Att ha kakan och samtidigt äta den. Vi lever inte i något jävla U-land. Till och med en person levandes på socialbidrag som ger cirkus 4000 i månaden + hyra + medicin + försäkring + el osv osv dvs inte mkt pengar alls har råd att unna sig ett spel emellanåt, om det är ens hobby. Det handlar om prioriteringar, som allt i livet. Allt annat är dubbelmoral och första gradens hyckleri. Jag pratar från erfarenhet efter att som slirig 18-åring levt på soc, suttit hemma piratat och spelat, o samtidigt oxå köpt de spel jag inte kunnat pirata eller spela online. Resten av cashen la jag på hasch. Jag känner 234858589549 st som levde exakt likadant haha. Oavsett om jag la pengarna på en fullt legitim hobby, så är det likväl prioriteringar som gäller. Vill du ha något, så spara till det, eller använd de pengar man får till att göra just det. Man kan inte få allt. Och vill man ha mycket får man jobba till det. Liksom som om jag istället för att bara ta ett jävla jobb då, och bli den arbetande, skattebetalande och samhällsbidragande medborgare jag är numera ;), som det skulle rättfärdigat att bli kriminell el nått eller för den delen bara gör nått dumt som att pirata. Har man inte pengar i Sverige har man oftast sig själv att skylla på ett eller annat sätt. Det, eller så är man helt enkel minderårig och bor hemma, och då även då tror jag de flesta kan få sig ett spel ibland.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Nja, de som piratkopierar kommer ändå inte köpa spelet även fast de fick vänta.

Fel. Alla hade förmodligen inte köpt det. MEN De skulle inte köpa det i första taget. Om de inte var absolut tvungen att betala för att komma åt features som online, komma runt DRM osv. Men så är det endast för att pirater existerar öht. Om folk inte visste att det finns ett olagligt, men stort sett helt safe sätt att förskaffa sig spelet gratis är de inte sugna att lägga sina surt förvärvade slantar på något de helt skamfritt i sin ensamhet och "anonymitet" bakom skärmen kan begå utan andras kunskap, eller konsekvenser.

Liksom haha. Om det var lika lätt att skattefuska som att pirata, skulle ALLA göra det, för att flesta folk har ingen moral. Inte jag heller antar jag när det kommer till kritan. När det gäller personlig vinning är de flesta redo att rättfärdiga det in i det sista. hehe

Avstängd
Skrivet av zumo:

Liksom haha. Om det var lika lätt att skattefuska som att pirata, skulle ALLA göra det, för att flesta folk har ingen moral. Inte jag heller antar jag när det kommer till kritan. När det gäller personlig vinning är de flesta redo att rättfärdiga det in i det sista. hehe

Moral är ju mycket en åldersgrej också. I min ungdom piratade jag väldigt mycket, men mycket av det berodde ju även på att man ville testa precis varenda spel som kom, att köpa allt hade varit omöjligt. Numera tänker jag ju att ett bra spel vill jag stödja så att jag även kan njuta av en uppföljare och likaså att man kommer att uppdatera spelet och inte bara överge det pg.a att det säljer för lite.

Medlem

Problemet är uplay. Vill aldrig mer installera den skiten.

Medlem

Tack Sveriges största spelsite att ni sprider denna information så fler blir uppmärksammade att spelet nu går att tanka ner! 😂


signatur
Testpilot
Skrivet av Buio:

Jaså, trodde inte du var så lättstött. inte van att bli emotsagd? Som jag sa, jag vill gärna se tester där äpplen jämförs med äpplen utan DRM och inte anekdoter från enskilda personer som uppenbarligen är vinklade.

Mja mer metodiken - Fakta tas inte på allvar och sägs vara "anekdoter" som jag blev förolämpad och fortsätter bli förolämpad av. Det är INTE nån enskild händelse , det är inte nåt fejk.

Jag ser gärna en bra test där man testar med eller utan DRM , men det lär ju vi aldrig få se. Mitt exempel är dock ett av de fåtalet tillfällen där man kunnit testa med/utan DRM.
Jag skickar gärna de filer du behöver från min Collectors edition jag har hemma.
Det kanske fortfarande går att testa om Securom har sina aktiveringsservrar uppe och snurrar och man får fram en opatchad GOG version av spelet. Så du är välkommen att testa som en "oberoende icke vinklad"

EDIT - Såg nu att du hittat test på Doom.

Trevligt där får man se lite fakta på vad Denuvo egentligen käkar i ett FPS lir och det är ju CPU och att man då förlorar 7% om undersökningen stämmer. Enligt vad jag läst mig till var både starforce och securom betydligt mer resurskrävande än vad Denuvo sägs vara.
Så i Dooms fall 7% , inte obetydligt direkt.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Mja mer metodiken - Fakta tas inte på allvar och sägs vara "anekdoter" som jag blev förolämpad och fortsätter bli förolämpad av. Det är INTE nån enskild händelse , det är inte nåt fejk.

Jag hade också testat lite själv tidigare men inte märkt några skillnader. Valde att inte skriva om det eftersom det bara rörde min specifika konfiguration och inte gjort på ett proffessionellt sätt. När jag kollade testet som jag hittade så ser jag att det antagligen beror på att jag länge kört i 1440p och att prestandaproblem mest uppstår om man är CPU-bunden i spelet. Nu när jag sett tester är jag mer benägen att tro att det påverkar prestanda om man kör 1080p. Ber om ursäkt att jag dissade dig tidigare.

Medlem
Skrivet av zumo:

Haha. Det är en stor skillnad på att faktiskt "inte ha råd" och att vilja lägga pengarna man har på annat.
Att ha kakan och samtidigt äta den. Vi lever inte i något jävla U-land. Till och med en person levandes på socialbidrag som ger cirkus 4000 i månaden + hyra + medicin + försäkring + el osv osv dvs inte mkt pengar alls har råd att unna sig ett spel emellanåt, om det är ens hobby. Det handlar om prioriteringar, som allt i livet. Allt annat är dubbelmoral och första gradens hyckleri. Jag pratar från erfarenhet efter att som slirig 18-åring levt på soc, suttit hemma piratat och spelat, o samtidigt oxå köpt de spel jag inte kunnat pirata eller spela online. Resten av cashen la jag på hasch. Jag känner 234858589549 st som levde exakt likadant haha. Oavsett om jag la pengarna på en fullt legitim hobby, så är det likväl prioriteringar som gäller. Vill du ha något, så spara till det, eller använd de pengar man får till att göra just det. Man kan inte få allt. Och vill man ha mycket får man jobba till det. Liksom som om jag istället för att bara ta ett jävla jobb då, och bli den arbetande, skattebetalande och samhällsbidragande medborgare jag är numera ;), som det skulle rättfärdigat att bli kriminell el nått eller för den delen bara gör nått dumt som att pirata. Har man inte pengar i Sverige har man oftast sig själv att skylla på ett eller annat sätt. Det, eller så är man helt enkel minderårig och bor hemma, och då även då tror jag de flesta kan få sig ett spel ibland.

socbidrag är inte alls 4000 i månaden plus Allt annat man behöver, det är mer åt 3000 i månaden Minus allt man behöver. och om du missat det så har regeringen tagit bidragen från dom flesta dom senaste 10 åren, idag är det i stort sett enbart nykomlingar som har bidrag öht. och jo, Väldigt många lever långt under acceptabel nivå, precis som i U-länder (dvs en nivå där spel för 500 spänn styck är totalt omöjligt, spara är då = inte äta på veckor/månad). känns som du chansar lite väl saftigt när du skriver jag vet av ett faktum att efter räkningar så hade iaf jag när jag hade bidrag bara ca 800kr i månaden kvar till mat och allt annat, på dom summorna blir det inga spel.

dessutom är väl inte alla som är 18 och frivilligt lata heller, dom flesta som sitter i skiten gör det för att dom simpelt nog inte kan göra annat, och dom kan absolut inte sitta hemma och köpa spel och spela hela dagarna på sina existensminimum utan att få saker betalda åt sig på något vis (pappa betalar?). jag har nämligen också varit i alla dom situationerna, och jag har fan aldrig kunnat spara till några dyra spel i det läget utan att skippa mat eller räkningar en längre tid, för Varje spel. din lilla historia är närmare en lugn och fin drömvärld än verkligheten


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Om de siffrorna skulle stämma: Ja, stor seger.
67% bättre FPS skojar man inte bort

Det är inte 50 solida fps vi pratar om dock, utan max som sagt.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Testpilot
Skrivet av Buio:

Jag hade också testat lite själv tidigare men inte märkt några skillnader. Valde att inte skriva om det eftersom det bara rörde min specifika konfiguration och inte gjort på ett proffessionellt sätt. När jag kollade testet som jag hittade så ser jag att det antagligen beror på att jag länge kört i 1440p och att prestandaproblem mest uppstår om man är CPU-bunden i spelet. Nu när jag sett tester är jag mer benägen att tro att det påverkar prestanda om man kör 1080p. Ber om ursäkt att jag dissade dig tidigare.

Ja du har rätt , jag minns att prestandan gick upp betydligt i Witcher2 då jag överklockade processorn. Det var ju inte nån skitprocessor man hade då utan en i5 2500K .
Tackar för en bra diskussion

12
Skriv svar