Pc-benchmark ute - klarar din dator Final Fantasy XV?

Robot
Pc-benchmark ute - klarar din dator Final Fantasy XV?

Testa med Square Enix officiella benchmark-verktyg.

#benchmark, #final-fantasy-xv, #releaselistan, #square-enix


Medlem

Går att köpa på Greenmangaming för 300 spänn för den som är intresserad. Discount-koden är "JUSTFORYOU". Så går den från 35 till 27 pund.

Var inte säker på om jag ville köpa spelet (då jag rent generellt inte klarar av mycket single-player lir numera men det verkar helt klart värt 300kr i alla fall, kostar annars ca 500kr på steam.

Medlem

*Klarar din dator Final Fantasy XV?*
Benchmarken startar inte ens för mig, så jag antar nej?
haha

*Edit*
Det var Afterburner som gjorde att det inte startade


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Moderator | Testpilot
Skrivet av Prixm:

Går att köpa på Greenmangaming för 300 spänn för den som är intresserad. Discount-koden är "JUSTFORYOU". Så går den från 35 till 27 pund.

Var inte säker på om jag ville köpa spelet (då jag rent generellt inte klarar av mycket single-player lir numera men det verkar helt klart värt 300kr i alla fall, kostar annars ca 500kr på steam.

Vet inte vad du snackar om men spelet i varukorgen kostar 40 pund och med just for you så kommer man ned till 30.8. Inte så står skillnad men då hamnar vi ändå på 336.

Konstigt nog så står det på spelets sida att det kostar 35 Pund men i varukorgen blir det 40.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vet inte vad du snackar om men spelet i varukorgen kostar 40 pund och med just for you så kommer man ned till 30.8. Inte så står skillnad men då hamnar vi ändå på 336.

Konstigt nog så står det på spelets sida att det kostar 35 Pund men i varukorgen blir det 40.

Okej, jag köpte det ca 15 minuter innan jag skrev inlägget och jag hade inte det problemet. Jag betalade 27 pund.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vet inte vad du snackar om men spelet i varukorgen kostar 40 pund och med just for you så kommer man ned till 30.8. Inte så står skillnad men då hamnar vi ändå på 336.

Konstigt nog så står det på spelets sida att det kostar 35 Pund men i varukorgen blir det 40.

Fungerar för mig med, spelet kostar 27 pund efter man lagt till koden.

Medlem

1080p på high verkar funka hyffsat om man bortser från fruktansvärd frame pacing, vilket är närvarande oavsett inställningar.

Om de optimerar lite och ett par nya drivrutiner så kan det nog bli ganska behagligt.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Prixm:

Okej, jag köpte det ca 15 minuter innan jag skrev inlägget och jag hade inte det problemet. Jag betalade 27 pund.

Skrivet av kaealy:

Fungerar för mig med, spelet kostar 27 pund efter man lagt till koden.

Knasigt.. Aja det löser sig alltid.

Kan ju vara så att jag tagit fel version eller så. Ni har inte länk?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hype! Ska bli skönt att få spela den bättre versionen av spelet


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Gen
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Knasigt.. Aja det löser sig alltid.

Kan ju vara så att jag tagit fel version eller så. Ni har inte länk?

https://www.greenmangaming.com/games/final-fantasy-xv-pc/

Det verkar bara finnas en version och den kostar £35 utan kod. Jag skrev in koden "PAYDAY" och fick då rabatt så det hamnade på £27.99

Moderator | Testpilot
Skrivet av Gen:

https://www.greenmangaming.com/games/final-fantasy-xv-pc/

Det verkar bara finnas en version och den kostar £35 utan kod. Jag skrev in koden "PAYDAY" och fick då rabatt så det hamnade på £27.99

NU verkar det funka. Igår när jag testade så blev det 40 pund när man väl kom till kassan.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gen
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

NU verkar det funka. Igår när jag testade så blev det 40 pund när man väl kom till kassan.

Gött att det löste sig

Medlem

@Rurounin: frame pacing problemet var där även på konsolversionerna så håll inte tummarna allt för hårt.

Verkar vara ett resultat av hur motorn fungerar :-/


signatur

P.L.U.R

Medlem

Inte hemma så kan inte testa själv, men någon som vet om det är låst vid 60 fps eller ej?

Medlem
Skrivet av SorbP:

@Rurounin: frame pacing problemet var där även på konsolversionerna så håll inte tummarna allt för hårt.

Verkar vara ett resultat av hur motorn fungerar :-/

Såg nåt om det på DigitalFoundry, verkade vara okej på någon konsol, kommer dock inte ihåg vilken, förmodligen PS4 Pro eller Xbox X, får hoppas de iaf försöker få bort skiten då de verkar ha lite koll, men det är säkerligen svårare att få bort helt på PC så inga tummar hålles.

1
Skriv svar