Quiz – Världens största spel

Robot
Quiz – Världens största spel

Och de storsäljande maskinerna de spelas på.

#minecraft, #quiz, #tetris


Medlem

3/10 Korrekta svar!

YAAY,,, bra start på helgen ha ha


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Tråddemonen
Testpilot

Fick hälften rätt. Känner en viss skam som läggs över axlarna.

Medlem

Bra test, men mitt sämsta resultat någonsin, 3/10. Kasst!


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

MEG
Medlem

6/10 Korrekta svar!
Du köper de stora spelen, men avstår DLC och season pass.

Stämmer ganska bra


signatur

Death is only the beginning

Fragtjuv

7/10. Ska jag aldrig lyckas med alla rätt.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

3/10 rätt. Alla tre var var rena gissningar.

Medlem

1/10 Korrekta svar!
Dina "vänner" (d.v.s. din mor och far) önskar att de döpt dig till "Eli Tist". Kom igen, testa nåt annat än de där obskyra indiesakerna på Steam som INGEN hört talas om.

Hmm kanske inte det bästa resultatet någonsin.

Medlem
Avstängd

"4/10 Korrekta svar!
Du köper de stora spelen, men avstår DLC och season pass."
Så sant som det är sagt.

Medlem

1/10 Korrekta svar!
Dina "vänner" (d.v.s. din mor och far) önskar att de döpt dig till "Eli Tist". Kom igen, testa nåt annat än de där obskyra indiesakerna på Steam som INGEN hört talas om.

Lööööjl!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Riktigt knepigt! Det mesta trodde man var självklart men ikke!

Medlem

9/10 Korrekta svar!
Ditt mellannamn är "AAA" och du börjar köa för nästa konsolrelease strax efter premiären för den förra.

Chansade på tre frågor och hade tur med två av dem.
Annars kunde jag bara 7 st av samtliga.

Medlem

8/10 Korrekta svar!
Ditt mellannamn är "AAA" och du börjar köa för nästa konsolrelease strax efter premiären för den förra.

Så fel man kan ha ibland. Var totalt bombsäker på alla svar och ändå lyckades jag få två fel, lustigt nog på två frågor där Nintendo var boven i dramat.

Jag menar;

HUR TUSAN HAR NINTENDO DS SÅLT SÅ JÄVLA MYCKET? Var ju tvungen att googla och den mackapären har Nintendo krängt hela 154.000.000 stycken av enligt Wikipedia.

Gissar på friserade siffror från Nintendos sida och en totalt okritisk media som vägrar göra något annat än att ständigt hylla skitföretaget, vad de än gör. Absolut har det inget med min egen okunskap på området att göra, inte alls. Nä, jag är int bitter för att jag bommade två enkla frågor som hade gett mig min första fullpott någonsin på FZ:s quizar.

FM-guru
F.d. Sisyr

6/10, varav jag kunde tre eller fyra...

Medlem

2/10 - Tror en stor anledning var att detta var en totalt ointressant quiz för mig och jag mest tryckte slumpmässigt

Medlem
Skrivet av Chomag:

Jag menar;

HUR TUSAN HAR NINTENDO DS SÅLT SÅ JÄVLA MYCKET? Var ju tvungen att googla och den mackapären har Nintendo krängt hela 154.000.000 stycken av enligt Wikipedia.

Gissar på friserade siffror från Nintendos sida och en totalt okritisk media som vägrar göra något annat än att ständigt hylla skitföretaget, vad de än gör. Absolut har det inget med min egen okunskap på området att göra, inte alls. Nä, jag är int bitter för att jag bommade två enkla frågor som hade gett mig min första fullpott någonsin på FZ:s quizar.

Testa att åka till ett land där man generellt bor 4 pers i ett 2rok på 50 kvadrat, eller ett land där man normalt pendlar 90 minuter om dagen... (Japan, Sydkorea etc).
Om du växte upp som barn där, så vill du nog ha ett DS.


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

ELF
Medlem

Med vilken konsol som är störst så menar ni inte storleken?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

@Sipmo:

Ironi+internet = svårt!

Personligen var min uppväxt allt annat än rik, 5 pers i en mindre 4:a och givetvis hade jag gärna ägt en DS då, men den hade inte uppfunnits än. Det som fanns var i samma format var typ Game & Watch och lite senare kom NES. Så jag misstror egentligen inte statistiken eller siffrorna, tyckte bara det var ett sanslöst stort antal de sålt.

Avstängd

En av de sämsta quizzarna jag gjort. Vanligtvis brukar det vara bra, men nu var det mest massa statistiska frågor.

Medlem

2/10! Noll koll. Ok nästa quiz tack

Medlem

5/10 Korrekta svar! Du köper de stora spelen, men avstår DLC och season pass.

Haha on spot FZ! ;-*

Medlem

10/10 woop woop

1
Skriv svar