Valve: "Det är bara vi som får ta ned Dota 2-strömmar"

Robot
Valve: "Det är bara vi som får ta ned Dota 2-strömmar"

Valve förtydligar reglerna kring strömmande av Dota 2-matcher.

#dota, #dota-2


Releasehästryttare

Vavle till Esl:

MEG
Medlem

HAAHAHAHAA, ja där fick de och Twitch


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Skönt att Valve äntligen bestämt sig för att styra upp det lite. Har varit lite väl mycket sandlåda över allt detta.
Kudos för det.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Nu kan ju streamers göra en counter DMCA på ESL och få massa pengar lets go!

Medlem

Karma när den är som bäst.
Snacka om att inte förstå att det var ett dåligt move.

Oh well. Suger att heta Ulrik idag.

Medlem

Men vaddå? Även om det är Vale som äger spelrättigheterna så är det är ju ändå till slut strömmningstjänsten t ex Twitch som bestämmer vad som skall strömmas i deras tjänst. Valve kan ju inte tvinga Twitch att tillåta deras spel, det är ju Twitch som avgör. Sedan om nu Twitch gör det på ESL:s begäran, ja, då får väl Valve ta det med Twitch, inte ESL.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Men vaddå? Även om det är Vale som äger spelrättigheterna så är det är ju ändå till slut strömmningstjänsten t ex Twitch som bestämmer vad som skall strömmas i deras tjänst. Valve kan ju inte tvinga Twitch att tillåta deras spel, det är ju Twitch som avgör. Sedan om nu Twitch gör det på ESL:s begäran, ja, då får väl Valve ta det med Twitch, inte ESL.

Det har inte med spelet att göra, utan innehållet i strömmen, vilket Valve äger och inte ESL.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Wow, någon som står upp för en öppen marknad! Otroligt! Kudos.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av didde:

Karma när den är som bäst.
Snacka om att inte förstå att det var ett dåligt move.

Oh well. Suger att heta Ulrik idag.

Äeh, jag är faktiskt rätt nöjd med mitt namn ändå.

Medlem

Haha, ja det här tänkte inte facebök eller twitch på, att ingen av dom har rättigheterna till hl-tv.
Det är endast kommentatorerna och deras egna live feed som det är monopol på.

Medlem
1
Skriv svar