Lucasarts gamlingar släpps digitalt

Medlem

Äntligen kommer det till Steam. Inte för att jag vet nåt om priserna men dem kanske även släpper en demo utav SW Battlefront II som man kan ladda ner gratis.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av tsk:

Perequin: vart har du fått tag i dessa AP-grymmaskor!?

Tryckt/målat själv? Skulle jag gissa på i alla fall...

Absolut! Textilfärg all the way.

Medlem

Roligast i denna nyhet är ändå att Monkey Island kommer både i dessa delar och den uppiffade versionen av orginalet (man kan växla mellan nya och orginalgrafiken när som helst). Republic Commando är kul och Battlefront 2 är det närmsta XvT jag sett i modern tid. Typiskt att man redan har båda


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Medlem

Frågan är hur dessa spel kommer att funka på XP, respektive Vista och W7...

Medlem
Skrivet av depthless:

Frågan är hur dessa spel kommer att funka på XP, respektive Vista och W7...

Så du tror på allvar att de inte har optimerat dem för dagens operativsystem, utan bara copypejstat materialet från gamla disketter direkt över till Steam? Lite mer rationella än så är de allt.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

"Schysst! många av de där gamla klassikerna är ju sjukt svåra att få igång på de moderna datorerna, antar att de här digitala releaserna funkar iallafall. Ska bli kul och spela monkey island, dark forces och The dig"

Eh, har ni grabbar inte hört talas om DOSBOX och ScummVM? Sjukt lätt att spela dessa spel på moderna datorer.

Medlem

Men var är Outlaws?

Inaktiv

Tack så mycket

Medlem
Skrivet av djchester:

Men var är Outlaws?

Ååååh! Outlaws....

Medlem

Bara jag som mest ser fram emot Fate of Atlantis? Är ju lätt det bästa Indy-spelet som gjorts och ett av LucasArts bästa spel genom tiderna! Hoppas verkligen de släpper Grim Fandango igen, mest för andras skull som inte har det eller har spelat det innan. Mina skivor i pappersfoldern ligger på hedersplats i bokhyllan här!

Monkey Island kommer vi få nog av ändå inom den närmaste tiden. Telltales nya speldelar och remaken av CMI kommer ge mig mycket glädje en tid framöver. Hoppas de ger sig på övriga delar också!


signatur

- r4z0r -

12
Skriv svar