Nintendo Labo är kartongmagi till din Switch

Robot
Nintendo Labo är kartongmagi till din Switch

Det här visste vi inte att vi ville ha, men det vill vi.

#labo, #nintendo, #switch, #toy-con


Fragtjuv

Ja, de är i alla fall kreativa men det här får inte mig att springa iväg till affären. Tror emellertid att många kommer att ha kul med det här.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Haha, jag älskar det här.

Medlem

Rolig sak. Säkert inte så dyrt och man ger olika streamare något att göra på Twitch (Creative). Folk gillar att pyssla.

Medlem

Visste att det var fejk hype förut idag

Medlem

Stirra med öppen mun i 3 minuter... sedan tog man fram skämskudden i ytterligare 3 minuter... #GodNatt

Medlem

@Piraten88: sa du samma sak om Google Cardboard (VR)?

Ambassadör
The Elder Scrolls Online

alltså, jag fattar fortfarande inte... detdär med pianot, kommer det ljud när man trycker på kartongbitarna som ska föreställa pianotangenter? :S


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Medlem

Pappersmassa FTW,
Men såg lite Kartoonaktigt ut.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Releasehästryttare

1e april kom tidigt i år!

Medlem

Alltså...priset är det stora problemet...även om det inkluderar mjukvara. Kartong går sönder och kommer att behöva ersättas.
Starting at $69.99 (manufacturers recommended price)

Medlem

@kristallkrona: den använder IR sensorn på Joy-con för att känna av. Förstå vilka användningsområden detta ger? Tror Labo bara är något för att ge utvecklarna idéer.

@waeress: Vad hindrar dig från att göra egna? Mallar lär dyka upp på nätet. IKEA-kartong? EDIT: men du lär ändå behöva spelen som man får i kitet.

Medlem

http://www.nintendolife.com/news/2018/01/hands_on_the_future_...

Mer in-depth och hands-on artikel. Verkar riktigt coolt.

Medlem

@skewie: Jag är hype för framtiden. Det är just dessa saker som jag hade i tanken när jag köpte Switch. Möjligheterna för utvecklare att göra tillbehör m.m. Detta är bara början. Snart kommer det saker som är lite mer "vuxna".

Fragtjuv

@Maysay: Switch+Fleshlight?


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

@joelthor100: Förstod att det skulle komma ett sådant svar. 🙂 Vet inte riktigt mycket IR sensorn kan känna av, t.ex lägg kontrollen vid ett papper så kan du ha ett eget ritbord till Switch. Eller varför inte gamla hederliga sällskapsspel?

Medlem
Skrivet av Maysay:

@skewie: Jag är hype för framtiden. Det är just dessa saker som jag hade i tanken när jag köpte Switch. Möjligheterna för utvecklare att göra tillbehör m.m. Detta är bara början. Snart kommer det saker som är lite mer "vuxna".

Mer "vuxna"... Sexrobot?

Fragtjuv

@Maysay: Ja. Hoppas verkligen att utvecklare tar vara på chansen. Bara fantasin sätter gränserna.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Och folk undrar vart Nintendo har fått "kiddy"-stämpeln ifrån...

Medlem

@Gaara: Kanske från att dom var leksakstillverkare innan dom började göra handhållna och sen icke-handhållna tv-spel?

Medlem

@joelthor100: Köp ett Happy Meal och få med en kod till programvaran. Vik sedan ihop det tillhörande sagoslottet baserat på Disneys senaste film? Barnen kan ha mycket roligt och bra att inte få allt levererat på ett fat. Eller varför inte något med Star Wars.

NuZ
Testpilot

@joelthor100: Där har vi något!! <3


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Ambassadör
Xbox

Alltså...hahahahhahahahahha wtf.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Och folk undrar vart Nintendo har fått "kiddy"-stämpeln ifrån...

Är det något fel med att ta fram produkter för andra än din målgrupp?

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Är det något fel med att ta fram produkter för andra än din målgrupp?

Absolut inte

Avstängd
Skrivet av Gaara:

Och folk undrar vart Nintendo har fått "kiddy"-stämpeln ifrån...

Vi vet redan att det har 100% att göra med att folk inte förstår japansk kultur (som är mer kreativ/"barnslig" än den vi har här).

Jag gillar detta, kul. Säkert kul för de som har 3D-skrivare också som kan skriva ut grejerna i bättre material osv.

Medlem

Måste säga att.det såg häftigt ut och nått som verkligen hade varit kul att göra med ungarna.
Hoppas det håller och fungerar så bra som det gjorde på trailerna


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Kom igen det här var ju genialiskt. Tror många barn (o vuxna som vågar erkänna det) kommer ha väldigt roligt med de där.

Sedan tänker jag att de inte får bli alltför dyra, vilket kartongen borde lösa, men Nintendo är väl tyvärr inte kända för billiga accessoarer.

Edit: Haha såg priset nu. 800kr var verkligen saftigt! Hade tänkt max 400kr naiv som jag är.

Medlem

Inget vidare miljötänk där minsann 1

Medlem

Nästan 800 i vinst på varje såld kartong. Det är rätt smart av Nintendo, då målgruppen är van att ignorera pris/prestanda!

12
Skriv svar