Final Fantasy XII kommer snart till pc – med exklusiva (fusk!)inslag

Robot
Final Fantasy XII kommer snart till pc – med exklusiva (fusk!)inslag
Medlem

Gillade verkligen världen när det begav sig, karaktärerna och storyn not so much.

Medlem

Jag minns inte varför men jag tappade glöden de sista 20 timmarna av storyn...

Medlem

"New game minus"?

Medlem
Skrivet av androsynth:

"New game minus"?

Det innebär helt enkelt att du kan starta om från början som "normalt", med handikappet att du aldrig kan levla upp, du är alltså låst som level 1. Du kan fortfarande samla LP och allt annat som går att samla, dock blir allting så mycket svårare.

New Game Plus därimot är snarare tvärtom, starta från början, fast som level 90, inte för att det påverkar så extremt mycket egentligen, då level 90 inte ger dig så mycket bonus, såvida du inte har equipments att backa upp dom extra statsen.

Medlem

Tur att man väntade då, visste inte att spelet skulle få en PC version. Men har velat skaffa det till min PS4 men aldrig känt att priset var rätt, hoppas på bättre pris på PC, kör hellre på PC. Stödjer spelet 4K btw?

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@Map-pen: Deras pressmeddelande nämner inte specifika upplösningar, bara 60 fps och att den stöder 21:9-bildförhållandet och multimonitor-stöd. Spelet stöder 1440p på PS4 Pro, så det är väl inte helt omöjligt att det skulle kunna få 4K-stöd på PC, men det förutsätter att de remastrade grafiken för 4K när de jobbade med PS4-versionerna. Om de inte remastrade grafiken till 4K med PS4 Pro-versionen skulle jag inte tro att de gör det extra arbetet med PC-versionen, men jag har gärna fel.

I intervjuer har frågan om 4K undvikits med svar om 60 fps, multimonitor-stöd med mera, så min gissning är NEIN på 4K-stöd.
http://www.pcgamer.com/final-fantasy-xii-the-zodiac-age-on-pc...


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Gillade verkligen världen när det begav sig, karaktärerna och storyn not so much.

Ivalice har mycket story bakom sig genom FF tactics spelen, mycket konflikter som skett i den världen som har gjort att det känns som att faktiskt saker har hänt. Sen kunde storyn i 12:an ha varit bättre om du istället bara följt Ashe story, de andra två nötterna som är "huvudkaraktärer" tillför ingenting ;/.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

En ny feature, som ärligt talat är ett skamlöst fusk, är att kunna dra upp licenspoäng och gil till max från konfigurationsskärmen. Varför man skulle vilja göra det begriper jag dock inte.

Det finns i dom flesta re-releaser av FF-spelen till steam. Även så speedboost och liknande. Nu vet jag inte riktigt hur licenspoängen funkar, men att kunna dra speedboosts är galet skönt, och är synd att det inte finns med.
Sen att man i FF8 kunde göra så man fick standard-magierna är oxå skönt, då att sitta och pumpa draw i timtal är förbannat slöseri. Resterande som Haste och Ultima osv osv måste man dra, men att sitta och skicka över sån skit till alla karaktärer är riktigt drygt och en av anledningarna till mitt FF8 hat
FF10 har att du kan få orbs till ditt bord, men levlandet måste du ändå göra, vilket man med speedboost kunde komma igenom på en rimlig tid.
Allt sånt, framförallt speedboost, gör att jag kan lägga fokusen på det jag vill fokusera på. Världen och storyn. Sen att man kan, om man vill, göra sig starkare än man hade varit annars på samma ställe, är upp till en själv. Jag lirar mycket SP-spel och har inte tid att lägga 50 timmar per FF, där 30 timmar är grind, när jag egentligen bara vill känna mig starkare än en Anime-karaktär från valfri Battle Royal samtidigt som jag njuter av en spelvärld

Medlem

@Loevet: Aja, så länge spelet fungerar så är jag nöjd. Lite tråkigt om det inte finns stöd för 4K men det är inte hela världen.

Spelade aldrig klart spelet på PS2 och vet inte vart maskin eller spel befinner sig just nu, förmodligen gömd i någon låda.

1
Skriv svar