Den senaste TV-serien du såg klart?

Sida 2 av 2
2018-02-11 10:56

@Carl Johansson-Sundelius: Har TVn för mig själv i natt så lär väl plöja igenom ett par avsnitt utav serien. Får hålla tummarna på att den är bra! Den ser ut att vara väldigt välgjord. Enda nackdelen med serien är att jag bara inte är ett större fan utav Kinnaman, men det kanske vänder med serien.

2018-02-11 11:45

”Kantaro: The Sweet Tooth Salaryman”

Den här sjuka serien har lämnat mig dubbelvikt på golvet många, många gånger!

Se den här:
https://www.netflix.com/title/80175348

@Zimpan: Haha, det verkar vara den allmänna (svenska) inställningen till Kinnaman. Tycker dock att han gör ett bra jobb.

2018-02-11 12:13

@Carl Johansson-Sundelius: Har ingenting emot honom som person eller som skådespelare för den delen heller. Men skulle vilja se honom i en riktigt bra roll där han verkligen kan visa vad han går för. Men det händer ju titt som tätt att man överraskas. Senaste skådespelaren som fick mig att bli förvånad över ett riktigt bra skådespeleri var ju Bill Skarsgård i senaste IT. Det var väldigt otippat. Samt att filmen var en så himla bra reboot till en klassiker som inte heller är speciellt ofta att det händer.

2018-02-11 19:19
Skrivet av Devan:

@Carl Johansson-Sundelius: Har två avsnitt kvar av alterd carbon, men gillar serien stark och rekommenderar den till alla som gillar "dystopian future" sagor.
Satt och läste på rotten tomatoes igår, proffs rewievers gillar inte serien och kallar den ihålig, medans den publika scoren ligger på 93%.. så yeah.

Intressant. Låter som tvärtom Last Jedi (https://www.rottentomatoes.com/m/star_wars_the_last_jedi/). Måste säga att jag själv ligger helt (!) i linje med användarna i båda fallen. Hur manuset till Last Jedi kunde få grönt ljus... vet inte hur det ens går till faktiskt.

Skrivet av Devan:

Poe måste göra nått spektakulärt i de två sista avsnitten då jag hört från flera håll att han är "bäst"

Skall försöka hinna klart serien ikväll.

Hoppas du gillade sista två! Älskade Altered Carbon själv, hela vägen i mål. Känner saknad just nu, på det sättet som vissa serier har en förmåga att påverka. Måste hoppa in i något nytt omedelbums!

Stackars Poe! :*( Det verkar också som om vi faktiskt kommer få en S2 (förmodligen i slutet av 2019), men Joel Kinnaman lär inte återvända tyvärr. Frågan är vem som kommer spela karaktären då och om den kommer följa andra boken och hamna på Mars. I så fall lär väl knappt någon skådespelare återvända från första säsongen?

2018-02-13 06:14

@jonis: Japp, kan inte klaga på slutet, hoppas att s2 utspelar sig i samma universum med en annan story

2018-02-13 07:14

Första säsongen av Star Trek: Discovery. Helt okej serie hittills.

2018-02-13 10:00

Såg klart Altered Carbon med Joel Kinnaman i förra veckan. Var riktigt bra fram tills sluttampen då den tyvärr tappade rejält. Jag tror serien hade vunnit mycket på att egentligen strunta i att förklara bakgrunden med två-tre avsnitt som var rätt rejält mycket tråkigare.

Ett klassiskt scenario, man lyckas inte knyta ihop säcken. Varit så många serier och filmer där det känts som om pengarna helt plötsligt tog slut eller liknande.

2018-02-13 15:18

High maintenance, sett första fyra på nya säsongen.
Men precis kollat om säsong 1 och webbserien som kom innan. Genialiskt och skitbra.

2018-02-14 01:02

@jonis: Såg också på Rottentomatoes att serien Black lightning ligger på 100%, såg första avsnittet och serien verkar riktigt meh, Audience score håller med mig och serien ligger på 55% https://www.rottentomatoes.com/tv/black_lightning/s01

Undrar om det hade varit en svart kille i huvud rollen på Alterd carbon hur mycket högre poäng serien haft från kritiker .. man blir ju bedrövad.

Black panter har ju premiär på fredag och kritiker älskar den, skall bli kul och se om vanliga människor håller med om att den är fantastisk.

2018-02-14 01:31
Skrivet av Devan:

@jonis: Såg också på Rottentomatoes att serien Black lightning ligger på 100%, såg första avsnittet och serien verkar riktigt meh, Audience score håller med mig och serien ligger på 55% https://www.rottentomatoes.com/tv/black_lightning/s01

Undrar om det hade varit en svart kille i huvud rollen på Alterd carbon hur mycket högre poäng serien haft från kritiker .. man blir ju bedrövad.

Black panter har ju premiär på fredag och kritiker älskar den, skall bli kul och se om vanliga människor håller med om att den är fantastisk.

Jag håller med dig. Man blir bedrövad.

Förr i tiden kändes det mer som tv- och filmkritiker såg detaljer i skapandeprocessen som man själv kanske struntade i och att det var där diskrepansen låg mellan hur man själv kände för något och vad kritikerna tyckte. Det kanske handlade om att det blev ett omotiverat lyckligt slut, där kritikerna snarare hade föredragit en mer "vågad" avslutning, där alla kör ut för ett stup á la "Thelma & Louise". Nu (!) känns det som det bara är progressiv politik och nivån av "diversifiering" som styr kritikernas omdömen, och det är en sorglig utveckling. Sagor och film har förmågan att förena, snarare än polarisera. Vi har tillräckligt av det senare överallt i övrigt.

2018-02-14 01:40

För att föra tråden tillbaka lite i tänkt riktning. Förutom Altered Carbon såg jag nyligen klart Black Mirror S3. Riktigt bra som vanligt!

Sida 2 av 2