Morgon-Quake-stund har guld i mund

Robot
Morgon-Quake-stund har guld i mund

Se officiella filmen från Defrag World Cup 2017.

#quake-3, #speedrunning


Releasehästryttare

När man är van vid att spela Tribes så ser det ganska långsamt ut

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Devan:

När man är van vid att spela Tribes så ser det ganska långsamt ut

Jag: Jag gillar Qua...

Tribes-spelare: TRIBES ÄR SÅ MYCKET BÄTTRE OCH SNABBARE OCH LIKSOM MER AWESOME PÅ ALLA SÄTT OCH VIS. OM ALLA BARA SPELADE TRIBES ISTÄLLET FÖR QUAKE SKULLE DEN GLOBALA UPPVÄRMNINGEN INTE EXISTERA OCH PINGVINER SKULLE SLIPPA SVETTAS PÅ SYDPOLEN.


signatur
Medlem

Riktigt fint morgon-mys!

OT: Vad är Tribes?

Releasehästryttare
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag: Jag gillar Qua...

Tribes-spelare: TRIBES ÄR SÅ MYCKET BÄTTRE OCH SNABBARE OCH LIKSOM MER AWESOME PÅ ALLA SÄTT OCH VIS. OM ALLA BARA SPELADE TRIBES ISTÄLLET FÖR QUAKE SKULLE DEN GLOBALA UPPVÄRMNINGEN INTE EXISTERA OCH PINGVINER SKULLE SLIPPA SVETTAS PÅ SYDPOLEN.

Haha <3

Skrivet av gottkaffe:

Riktigt fint morgon-mys!

OT: Vad är Tribes?

Tribes är ett snabbt fps som ingen spelar längre

Jag vet inte varför man slutar direkt och servrarna är döda.
Är 11 pers inne och spelar nu enligt steamcharts,

Sid notering är att ett liknande spel som heter Midair är i early acces och de har enbart 7 spelare som lirar det just nu, folk vill ha grindiga spel där man har en klar progress bar för att hålla en kvar i spelet.

Medlem

Nu vill jag inte vara den som är den, jag fullkomligt älskade Tribes/Tribes 2 men efter det gick serien käpprätt...

Varför ingen lirar Ascend är ganska solklart, det tog High-res alldeles för lång tid att fixa grundsaker som inte skulle funnits med från start, hitscan, scout planet som var löjligt op, cap på hastigheten i skiing, banorna var alldeles för små och spinfusorn hade en vansinnigt "wonkig" projektil känsla, samt att klassbaserade loadouts var helt knas och nästintill icke konfigurerbara...

För att nämna ett fåtal problem.

Med det sagt och utryckt kärlek för alla clanmatcher och timmar i originalen. Så går det inte ens jämföra med Quake 2/3 som var så nära perfektion inom arena shooters det gick att komma. Q2 hör till ett av mina absoluta toppspel genom tiderna både SP/MP. Hastigheten och reaktionstiden är inte på samma nivå som Tribes, precisionen i en skarp rail har aldrig igen kännts så givande som den gjorde då. Ska man sen gå ett steg längre kan man titta på Q1/QW men det är nästan löjligväckande snabbt.

Slut på rant med dessa orden, bägge serierna ligger mig varmt om hjärtat men Quake är ofantligt mycket snabbare av de två.


signatur

Nämen!

Medlem

Jag säger bara: Unreal Tournament!

https://www.epicgames.com/unrealtournament/


signatur

autograph

Inaktiv

En timme defrag, om ni inte får nog:

Medlem

Tusen timmar, sedan är du tillräckligt bra för att ens ha chans på tider likt dessa.

Medlem

Får detta ens kallas Quake, ser inte ens likheten om jag försöker!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av kEJTLiN:

Tusen timmar, sedan är du tillräckligt bra för att ens ha chans på tider likt dessa.

Räcker det ens?

Skrivet av Jonator:

Får detta ens kallas Quake, ser inte ens likheten om jag försöker!

Har du blivit railad i ögat?


signatur
1
Skriv svar