Hands-on – Far Cry 5 och fantastiska Montana

Robot
Hands-on – Far Cry 5 och fantastiska Montana

Montana är en levande spelvärld men det är delvis upp till oss att fylla den med mening.

#far-cry, #far-cry-5, #ubisoft, #ubisoft-montreal


Medlem

Har alltid älskat Far Cry, detta blir ett köp! bara Ubisoft kan hålla fingrarna ur mikrotransaktionsburken så blir jag nöjd.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Har alltid älskat Far Cry, detta blir ett köp! bara Ubisoft kan hålla fingrarna ur mikrotransaktionsburken så blir jag nöjd.

Samma här. Gillade även Far Cry Primal även om det var en lite svagare del i serien

Inget förköp dock, håller mig från sånt vilket alla borde göra


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Det blir säkert microtransactions - finns ju i andra Ubi spel, Assassins Creed Origins, The Division...

Bortsett därifrån, jag undrar om spelet är som alla andra Ubi spel med avseende på ¨?" på kartan och vissa områden som man låser upp genom att klättra upp på ett torn?

Medlem

Bra skriven artikel

Älskade 4an och detta ser jag fram emot, hoppas hoppas!


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Rh3nium:

Det blir säkert microtransactions - finns ju i andra Ubi spel, Assassins Creed Origins, The Division...

Bortsett därifrån, jag undrar om spelet är som alla andra Ubi spel med avseende på ¨?" på kartan och vissa områden som man låser upp genom att klättra upp på ett torn?

Att det blir sådant kan vi nog tyvärr räkna med, men jag hoppas det blir som i AC Origins; att mikrotransaktionerna är lätta att hoppa över och att man inte uppmuntras (läs: uppmanas) till köp. Jag skulle helst slippa dom överlag, men man måste ju börja nånstans.

Nope! Inga Ubitorn. Du låser upp kartgrejer genom att snacka med folk eller helt enkelt upptäcka dom.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Video med ett lätt flippat uppdrag (spoiler).

Medlem

Trean var skitbra (jag blev dessutom hooked på poker i spelet) men fyran var okej. Skippade primal. Vill jag slåss med spjut har jag alltid Horizon och Terranigma. Hoppas verkligen att femman blir lika bra som trean.

Medlem

Ser fram emot spelet ,men skulle gärna få mer information om kart editorn och multiplayer delen ,vilka spellägen det finns ,hur många spelare som möts samtidigt osv.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Att det blir sådant kan vi nog tyvärr räkna med, men jag hoppas det blir som i AC Origins; att mikrotransaktionerna är lätta att hoppa över och att man inte uppmuntras (läs: uppmanas) till köp. Jag skulle helst slippa dom överlag, men man måste ju börja nånstans.

Nope! Inga Ubitorn. Du låser upp kartgrejer genom att snacka med folk eller helt enkelt upptäcka dom.

Ah, det låter lite annorlundare iaf. Tack.

Medlem

well, ser Exakt likadant ut sista 2 i serien


signatur

//monster

Medlem

Låter mycket lovande. Jag kanske inte varit helt insatt i serien men av det jag sett av Far Cry tidigare, så har karaktärs-rostern känts lika oinspirerad som i Dead Island eller nåt. Bara typ coola surftyper.

Medlem

Hade varit mer trovärdigt med Utah om man ska dra upp sekter och liknande:)

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

Hade varit mer trovärdigt med Utah om man ska dra upp sekter och liknande:)

Hoppas på ett Knutby-DLC, där man skall knäppa den där pastorn.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Milky_81:

Gillade även Far Cry Primal även om det var en lite svagare del i serien

Tyckte du? Jag tycker Primal är överlägset bäst hittills.

Se till att ta bort hela interfacet bara, dvs ingen radar och massa symboler som är i vägen. Bara du i en "ren" spelvärld där man känner sig som en del av naturen. Helt fantastiskt!

Jag orienterade mig genom att titta på bergstoppar, mm. Svårighetsnivån blir automatiskt några snäpp högre, men det är precis så som jag vill ha det. Spelet blir grymt mycket bättre när det spelas på det sättet.

Om jag går vilse och måste titta på kartan så är det bara att trycka på en knapp. Fast det behövde jag inte heller göra till slut, terrängen och hela området lär man sig efter ett tag.

Medlem

jag körde 60% av primal eller så, men det blir så mkt repetition. och med bara några enstaka vapen blev det ju ganska segt. hade ju allt maxuppgraderat långt innan man nådde mitten, som vanligt i far cry


signatur

//monster

Medlem

AAA spel, en stor nypa försiktighet med detta. Får hoppas det är bra, senaste som jag gillade var FC3

Medlem
Skrivet av Nemo:

Tyckte du? Jag tycker Primal är överlägset bäst hittills.

Se till att ta bort hela interfacet bara, dvs ingen radar och massa symboler som är i vägen. Bara du i en "ren" spelvärld där man känner sig som en del av naturen. Helt fantastiskt!

Jag orienterade mig genom att titta på bergstoppar, mm. Svårighetsnivån blir automatiskt några snäpp högre, men det är precis så som jag vill ha det. Spelet blir grymt mycket bättre när det spelas på det sättet.

Om jag går vilse och måste titta på kartan så är det bara att trycka på en knapp. Fast det behövde jag inte heller göra till slut, terrängen och hela området lär man sig efter ett tag.

Blev rätt så hype när jag läste ditt inlägg. Har länge funderat på att skaffa det, så jag köpte det nu under vinterrean på steam.
Tog bort ALLT vad hjälp heter (Blinkande föremål, kartsymboler osv...)
Under första uppdraget skulle jag samla vass, alvirke och skiffer. Lätt tänkte jag, Jag vet ju exakt hur dessa ser ut! Jag började genast leta efter dessa ting. Efter en timme ledsnade jag och slog på all "hjälp" man kunde få. Tydligen så är vass = kaveldun, skiffer = kalksten och al = en halvrutten torr pinne. Jag känner mig precis "som en del av naturen"
Tack!

Medlem
Skrivet av kveldulver:

Blev rätt så hype när jag läste ditt inlägg. Har länge funderat på att skaffa det, så jag köpte det nu under vinterrean på steam.
Tog bort ALLT vad hjälp heter (Blinkande föremål, kartsymboler osv...)
Under första uppdraget skulle jag samla vass, alvirke och skiffer. Lätt tänkte jag, Jag vet ju exakt hur dessa ser ut! Jag började genast leta efter dessa ting. Efter en timme ledsnade jag och slog på all "hjälp" man kunde få. Tydligen så är vass = kaveldun, skiffer = kalksten och al = en halvrutten torr pinne. Jag känner mig precis "som en del av naturen"
Tack!

Jag sa inte att det var enkelt, tänk hur tufft stenåldersfolket måste ha haft det

Visst blir det en liten tröskel, men inget man inte grejar med lite tålamod. Desto större blir känslan när man till slut fixar allt utan en massa "hålla-i-handen-hjälp" och blinkande symboler på skärmen.

Jag brukar göra samma sak i alla spel där det är möjligt. T ex i Horizon: Zero Dawn kunde jag ta bort allt i interfacet. Rubb och stubb. Kompass och karta var enkelt att få fram om jag behövde det, men det var inget som behövde synas hela tiden. Jag fick ett spel utan en massa onödigt som blinkade på skärmen och var i vägen. Vilken skillnad! Ett bra spel blev ännu roligare. Givetvis är svårighetsnivån inställd på minst Hard, så det blir lite skön utmaning i striderna. Samma sak i Primal förstås

Medlem

Så militans pga den fudamentalistiska religionen är en fördjupning av militans pga... allmän militans?

Lät som en rätt ytlig och stereotyp grund till militans


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jag reserverar rätten att förbehålla mig skeptisk att en kult tar över på det viset utan FBI, NSA eller militären har nys om det och mörbultar dem hela vägen ner till Guantanamo.

1
Skriv svar