Drar handel i spel i form av varor som går att omsätta fuskare?

Medlem
Drar handel i spel i form av varor som går att omsätta fuskare?

Ja själv så är jag övertygad om att attraktiva "varor" i spel som går att omsätta till andra varor eller rent av kontanter på ena eller det andra sättet också blir direkt drivande till att börja fuska och att dessa spel har en större andel fuskare, dvs. en önskan om att få så mycket av "gods" som möjligt på enklast vis och på kortast möjliga tid för att kunna omsätta detta via handel/försäljning.

I ex.vis. PUBG så fylldes forumet om lådors värde och handeln med dessa direkt efter "testskottet" där man köpte nycklar under en period.

Så "lootlådor" enligt formen ovan så påverkar det också mycket troligt spelet på ett negativt sätt för alla, oavsett om dom är kosmetiska eller inte då det drar/attraherar fuskare.

How To Make Money From Gaming – Esports & Skin Betting (5/8),
http://www.xygaming.com/content/how-to-make-money-from-gaming...

Rockstar Is Seizing 'Stealth Money' from Cheaters in 'Grand Theft Auto V',
https://motherboard.vice.com/en_us/article/ev4jjj/rockstar-is...

Gilgam.es – Earn money while playing your favorite games,
https://cointelegraph.com/press-releases/gilgames-earn-money-...

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

1
Skriv svar