Destiny 2-expansionen Curse of Osiris släpps i kväll

Robot
Destiny 2-expansionen Curse of Osiris släpps i kväll

Uppdatering och expansion skickas ut inom kort.

#curse-of-osiris, #destiny-2, #dlc, #expansion


Medlem

ska man ladda ner ytterilgare 68gb's? hittar ingen info om hut mkt uppdateringen innehåller i mängd, bara hur mkt spelet är totalt.. sitter på ADSL.. ska jag ladda hem så mkt, så kan jag skippa o spela ikväll
ngn osm har sett den exakta giggen?`

Frustrerad till 1000 :/


signatur

//Peace out

Medlem

@Ruffsen: finns adsl kvar? trodde alla böt över till fiber flera år sedan..


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Så ca en månad efter Pc- releasen så skall man pröjsa 200kr för en dlc. NEJ TACK!


signatur
Medlem

i vissa hyresrätter,så finns inget annat alternativ.. vilket är buhu, men fast buret internet ialla fall.. d duger, men att ladda ner spel suger hårt.. kan ligga i typ max 1.85mb/s tar tid :/ så jag får ha på datorn på natten om jag vill ha ngt spel nerladdat o färdigt tills man vaknar

Ska få fiber här, men jag fick oxå höra att grisar börjar snart flyga oxå...


signatur

//Peace out

Medlem
Skrivet av Davwve:

Så ca en månad efter Pc- releasen så skall man pröjsa 200kr för en dlc. NEJ TACK!

Är lite inne på samma spår faktiskt. Av princip och för att jag har svårt att se värdet av DLC'n.

Releasehästryttare

Redan dags för betal expansion?

phi
Medlem

Känns som att det var igår som Destiny 2 släpptes.

Medlem
Skrivet av Davwve:

Så ca en månad efter Pc- releasen så skall man pröjsa 200kr för en dlc. NEJ TACK!

Det är ju trots allt 3 månader sen spelet släpptes på konsol, och alla kan spela expansionen samtidigt om man köper den.
Eller hade det varit bättre att vänta 2 månader innan den släpptes till PC, bara för att det är så tätt inpå release?

Sen kan man ju ifrågasätta att det är betal DLC.

Jag köpte D2 för 200kr, + expansionpass för 350kr eller nått, det är ju inte ens uppe i ett fullpris 600kr.
Tycker inte det är så farligt.

Moderator | Testpilot

@Devan: 3 månader efter är väl ändå inte så farligt? Känns ganska rimligt om man jämför med andra spel.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hur får man ner preload, genom battlenet klienten ligger öppen och automatiska uppdateringar på eller? Tiderna är lite luriga, är det inte preload från 18 och spel från 19 som gäller?

Medlem

@wesslan1: Klicka på Destiny 2 i battle.net, sen Options - Check for updates till höger.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Det är ju trots allt 3 månader sen spelet släpptes på konsol, och alla kan spela expansionen samtidigt om man köper den.
Eller hade det varit bättre att vänta 2 månader innan den släpptes till PC, bara för att det är så tätt inpå release?

Sen kan man ju ifrågasätta att det är betal DLC.

Jag köpte D2 för 200kr, + expansionpass för 350kr eller nått, det är ju inte ens uppe i ett fullpris 600kr.
Tycker inte det är så farligt.

200 kr?? Jag hittar det för typ minst 450 kr + 350 för expansionpass nu ...

Releasehästryttare

@uberpwnage2.0: Är ju för jag tänkte på pc versionen mest, men ja 3 mån för en expantion till ett "mmo" är lite väl kort utvecklingstid i mitt tycke.

Medlem
Skrivet av Ph4st:

200 kr?? Jag hittar det för typ minst 450 kr + 350 för expansionpass nu ...

Köpte en nVidia kod, visst, det kan inte alla göra såklart, man måste ju ha ett av de utvalda grafikkorten för det.

Men 450kr är ju lägre än normalpriset för AAA spel, som är 600kr vanligtvis, i alla fall om man köper spel via Steam.

Medlem
Skrivet av Devan:

@uberpwnage2.0: Är ju för jag tänkte på pc versionen mest, men ja 3 mån för en expantion till ett "mmo" är lite väl kort utvecklingstid i mitt tycke.

De lär ju hållit på med expansionen en bra stund mer än 3 månader

Jag kan tycka det är bra att det kommer mer att göra efter "bara" 3 månader, när man spelat sig trött på innehållet som finns.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Det är ju trots allt 3 månader sen spelet släpptes på konsol, och alla kan spela expansionen samtidigt om man köper den.
Eller hade det varit bättre att vänta 2 månader innan den släpptes till PC, bara för att det är så tätt inpå release?

Sen kan man ju ifrågasätta att det är betal DLC.

Jag köpte D2 för 200kr, + expansionpass för 350kr eller nått, det är ju inte ens uppe i ett fullpris 600kr.
Tycker inte det är så farligt.

Skrivet av uberpwnage2.0:

@Devan: 3 månader efter är väl ändå inte så farligt? Känns ganska rimligt om man jämför med andra spel.

Köpte också Digital Deluxe Edition för några hundralappar innan det släpptes för att vara säker på att jag inte börjar gnälla sedan när Expansionerna kom, det hade man ju redan fått tillsagt sedan start.


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Moderator | Testpilot
Skrivet av DeFeCT:

De lär ju hållit på med expansionen en bra stund mer än 3 månader

Jag kan tycka det är bra att det kommer mer att göra efter "bara" 3 månader, när man spelat sig trött på innehållet som finns.

Det sa jag väl inget om? Jag skrev bara att nytt content efter 3 månader är väl inte så farligt? Gör väl inget om det var något de arbetade med före release.

Hela den idén att allt som man arbetar på före release ska vara i grundspelet är lite absurd i min mening. De har en deadline för vanliga liret, spelet går guld och de hoppar sedan iväg och börjar jobba på DLC direkt efter. Finns ju inte så mycket annat de kan göra. Nu hör det väl inte hit men ändå.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Spelade igenom Kampanjen och måste säga att det var riktigt dåligt. 1 karta var till o med en föregående strike som fanns med i vanliga spelet... va i helvete?

Medlem

@Flugsaft: är ju de nya vapnen, weapons forge, heroic Strikes, nya raid delen som är intressant. Storyn klarade man på en timma, typ som storyn i grund spelet

1
Skriv svar