Nya Devil May Cry 5-rykten – först till PS4, sedan till pc

Robot
Nya Devil May Cry 5-rykten – först till PS4, sedan till pc

Exklusiviteten kanske inte fullt så exklusiv.

#capcom, #devil-may-cry-5


Medlem

Jag vill ha en fortsättning på rebooten... Det fanns mycket potential där, särskilt med tanke på hur det slutade. Ninja Theory gjorde ett så förbannat bra jobb med det. Får väl hoppas att, om ryktet stämmer, att DMC5 inte lider av problemen som fick mig att inte stå ut med DMC4 - så som vansinnigt dåliga kameravinklar och, enligt mig, vidriga kontroller.

DMC(reboot) anses nog vara för lätt, vilket jag kan förstå. Jag älskar spelet men jo, det är defintivt lättare än förgångarna. Dock anser jag att en stor del av svårighetsgraden i tidigare spelen beror på att kameravinklarna samt kontrollerna suger så förbannat hårt.

Medlem

@Luciphear:
Emo Dante var det sämsta tillägget till serien hittills..
Spelet hade bra combat, kanske lite för förenklat om man är van med första original serien.... men storyn, gud va dålig den var, alla nya versioner av gamla karaktärer ....

Hoppas verkligen att nya spelet kommer vara som DMC4 var, best game ever.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Den riktiga Dante


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Tyckte det nya DMC gjorde mycket rätt men karaktärer och story var bara fruktansvärt, tycker dock dom gjorde mycket som var bättre än något dom gamla teamen gjort, såsom leveldesign, grafisk design överlag och inte minst tekniskt sett, önskar jag kunde spela fler spectacle fighters i 144fps, nästan alla är låsta till 60fps, skulle dock inte bli förvånad om det blir samma historia här.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

@Luciphear:
Emo Dante var det sämsta tillägget till serien hittills..
Spelet hade bra combat, kanske lite för förenklat om man är van med första original serien.... men storyn, gud va dålig den var, alla nya versioner av gamla karaktärer ....

Hoppas verkligen att nya spelet kommer vara som DMC4 var, best game ever.

Vissa saker i storyn tyckte jag dock om. De tidigare spelen känns, enligt mig åtminstone, som de blir allt för kluddiga när det kommer till storyn. Berättandet samt miljöerna är lite överallt. DMC hade åtminstone en klar och tydlig bild av vad det var som försigick trots Limbo, även om storyn i sig inte var så värst mycket att hurra över. Jag uppskattar också att man fick lära känna den versionen av Vergil från början, samt hur han utvecklades och vem han blev in mot slutet.

Och även om det fanns ett par "cringe-moment" så är det inte precis så att Devil May Cry aldrig haft det. Jag minns ganska väl ett bra antal moment i de tidigare spelen som var förbannad jobbiga också. Dantes krystade skämt, eller den där jävla gitarr-scenen i DMC3. Nej tack...

Gen
Medlem

4an var grym så tackar inte nej till 5an. Hoppas på samma bistra miljöer, musik och magi. Dialogerna var också roliga så mer av det.

Medlem

Man får helt enkelt ber till gudarna att Capcom släpper Devil May Cry 5 till Krysslådan.

1
Skriv svar