Första Total War Saga handlar om vikingar, släpps nästa år

Robot
Första Total War Saga handlar om vikingar, släpps nästa år

Se en första trailer från Total War Saga: Thrones of Britannia.

#thrones-of-britannia, #total-war-saga


Medlem

"Samma omfång som standalone-expansionen "Samuari" till Total War: Shogun 2."

hrm... den hette väl ändå Fall of the Samurai.

"In fact, we’ve done it before. Fall of the Samurai is exactly the kind of thing we’re talking about here."

Medlem

Sa ju att det var vikingar i antågande (he he he). Trodde snarare på en vikinga-expansion till Rome men... Brittiska öarna under denna period är rätt spännande, inte bara pga. vikingar, kul med riktigt tidig medeltid.

Medlem

Perfekt tillfälle för lite Vikingar med tanke på TV-serien!
Medieval: Total War Viking Invasion är min favorit efter Rome: Total War.

Medlem

Borde vara förbjudet med såna här trailers. Gameplay eller inget alls tack

Medlem

Alltid älskat Total War serien, köpte Total War Rome men krashade vid start sen har det blivit liggandes och nu känns det lite gammalt... Kanske får sikta på detta istället


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

@Ftmch: vikingarna "började" ju en stund efter rommarrikets fall. Har för mig det finns någon viking expansion till första medieval däremot.

Medlem

@Kvarn: Om det var rome 2 du menade så hade jag samma problem. Brydde mig inte om det på länge men haft riktigt kul med det på senaste tiden. Rekommenderar att testa om du har Total war feber. Känner att jag har mycket fler valmöjligheter i hur jag spelar i de senare historiska TW spelen över warhammer (gillar det mycket ändå). Det var just Rome 2 jag började känna det i. Kust strider/landstigningar är det bästa som hänt TW på länge.

Medlem

Åååh JA! Jag älskar just den här tidsperioden och historien och konflikterna detta kommer handla om! Har bokstavligen slukat allt jag kommit över i denna era, från Mount&Blade: Warbands mod Viking Conquest till Europa Universalis. <3 <3

Tvärt om dig Robbis har jag inga problem med lite concept film som försöker sätta stämningen. All fakta lär vi ju få ändå, så concept uppskattas.

Medlem

Ser fram emot detta, då jag fortfarande spelar Attilla Charlemange med vikingar. Och så händer det även att jag tar en svängom i Medieval 2 Britannia, dock var det länge sen jag körde Viking invasion till Medieval 1.

Men vänta lite nu... tre vikinga expansioner i skrivande stund och en fjärde på ingång? Även fast jag ser fram emot detta, så är min vikinga-total war-tarm tämligen mätt. Men visst, gör kartan större, mer städer, mer forskning, mer och utvecklad politik så kan det bli bra.

Men jag känner ändock att det finns andra perioder i serien som skulle kunna utvecklas (som ett "saga" spel) innan man tar till vikingar - exvis amerikanska inbördeskriget, stora nordiska kriget, piratkrigen i västindien på tidigt 1700 tal.

Hoppas på ett "Total War: 30 åriga kriget" eller ett "Total War: Brittiska imperiet/Victoria"!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

@Roten: De kanske inte vill släppa ett om inbördeskriget eller stora nordiska kriget för det ligger för nära Victoria-eran? (Om det nu blir nästa era Total War)

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

@Ftmch: vikingarna "började" ju en stund efter rommarrikets fall. Har för mig det finns någon viking expansion till första medieval däremot.

Jo, helt klart, Attila som var senaste spelet i romartiden var ju ändå några hundra år innan (fanns ju "viking forefathers" som spelbara i det dock), däremot kom väl "age of charlemagne"-kampanjen till det, och det är ju "bara" ca. hundra år innan detta spel ska utspela saig, haha. Nåja. Stämmer att det finns en viking-expansion till första medieval!

Medlem

Undrar om man bara är förpassad till Brittiska öarna eller om det går att spela på ett större område. Normandiet? Benelux? Skandinavien? Ryssland? Miklagård?


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Sålänge jag slipper höra "FOR THE TRIBE" en gång till är jag nöjd. Blev så sjukt opepp på age of charlamagne när de inte gjort någon ny röstinspelning alls!

Medlem

Inga horn på hjälmarna! Vad är det här!?

Medlem

Förstår inte detta riktigt. De ska släppa ett fristående "mindre" spel som är lika stort som fall of the samurai ungefär. Men fall of the samurai var ju typ lika stort som grundspelet men med ett par andra funktioner och andra factions? Blir inte det som att släppa ett nytt spel då? JAG FATTAR INTE!!

Medlem

Jag vill ha ett nytt Alien: Isolation från denna studio. Älskade ettan som är ett av mina topp 20 spel.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

jag vill ha en japansk flickvän

Medlem
Skrivet av humancentipede:

jag vill ha en japansk flickvän

You and me both.

https://www.tofugu.com/japan/dating-a-japanese-girl/


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

1
Skriv svar